Lövsångerska1991 skrev 2021-08-09 17:41:29 följande:
Så spännande! Tror att min mens är slut nu, blev mycket kortare än vanligt. Börjar testa på lördag, ska försöka ligga varannan dag fram till glad gubbe och därefter så ofta vi orkar XD känns lite märkligt för vi brukar bara ha sex på helgen när vi jobbar i veckorna. Undrar hur det kommer påverka relationen.
Googlar ni mycket om graviditet, statistik osv? Jag gör det, men är nog inte så bra egentligen.
Ja jag har googlat alldeles för mycket i sommar, började nog i och med att jag såg "Var fan är storken" och efter det ett danskt program på SVT kring ofrivillig barnlöshet som jag insåg att det inte alls är självklart att få barn och började då googla på hur man kan öka chanserna. Jag har även googlat mycket på tidiga graviditetssymptom då jag både i maj och juni fick för mig att jag eventuellt kunde ha blivit gravid. Från början var tanken att ta de lite som de kommer men nu är jag rädd att stressen och kanske en viss ångest som kommer med stressen kommer göra de svårare för oss att lyckas (om nu övrigt skulle vara bra).
Min mens kom 2 dagar tidigt, minns knappt att de hänt så jag kommer troligen också börja med ÄL test i helgen eller strax efter. Lycka till med dina tester!