Inlägg från: Lavendel999 |Visa alla inlägg
  • Lavendel999

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

Hej!

Jag är ny här på familjeliv och tyckte de va på tiden att jag delade med mig för jag känner mig väldigt ensam i hela grejen med att försöka bli gravid.

Alla mina vänner har barn och jag är sist ut, och ingen vet att vi försöker då jag inte vill ha den pressen på mig.

Vi började försöka i januari, de första månaderna tyckte ja de va svårt o hitta när jag hade ägglossning för har aldrig ?haft koll? på de tidigare då jag gick på p-piller, och känner inte av när jag har de heller.

Har testat mig med clearblue digitala test, vissa månader indikerade den en glad smiley och vissa månader inte.

Sedan i juni skaffade jag clearblue advanced fertlitetsmonitor och den har hittat min ägglossning juni, juli och nu senast 12/8.

Är det någon som har använt sig av den o har erfarenhet?

Vi försöker få till de varannan dag när den säger ?hög? och sedan på de 2 dagarna den säger ?maximal?

Börjar känns väldigt frustrerande att de inte tar sig, man hoppas ju så innerligt varje månad.

Ber om ursäkt för långt inlägg.

• Lavendel999

Jag vet inte riktigt hur man svarar på ert svar, eller de är rätt man man bara trycker på ?Svara på tråden? (Som sagt ny här på familjeliv)

Men hoppas ni ser att jag svarar er två nu.

Jag har apparna Flo och Min kalender, gratis versionerna.

Får kolla in appen som p-tracker, tack för tipset.

En dum fråga, när era ägglossningstest visar på att ni har ägglossning, hur många dagar efter har ni sex på då?

• Lavendel999
    Värphönan skrev 2021-08-15 21:45:57 följande:

Har haft sex två dagar efter, tre om vi lyckas men det är sällan vi gör. Har märkt att min äl oftast sker 2 dagar efter jag fått positivt test.

För att svara någon så trycker du på ?citera? om du sitter vid datorn (tror jag, blev osäker nu) och är du på mobilen trycker du på kugghjulet så får du fram citera i en liten meny :)

Tack för det.

Aha okej, vi har alltid haft de innan ägglossning, och när de har varit maximal på monitorn så har vi haft de dem dagarna och sen inget mer förrän nästa gång de är dags.

Jag märker inte när jag har min ägglossning..

Men då är de o rekommendera att även ha de några dager efter man har fått indikation på att man har ägglossning?
Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?