Inlägg från: Anonym (M) |Visa alla inlägg
  • Anonym (M)

Fråga till män: kan du ge kvinnan fontänorgasm??

Jag tycker att väldigt få män försöker ge fontänorgasmer

Vad beror det på?

Har jag bara träffat fel män eller försöker de inte?

Kvinna - skriv gärna i tråden om din upplevelse av detta. Försöker män?

Kan du få fontänorgasmer?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Fråga till män: kan du ge kvinnan fontänorgasm??
  • Anonym (M)
    Don Dante skrev 2021-07-18 13:08:18 följande:

Ja....det har jag gett flera kvinnor.

Det handlar mycket också om att göra kvinnan mottaglig för att uppleva njutning. Då går det göra mycket häftiga saker. Som t ex ge bröstorgasm

Vad är det?

Det kan jag nog inte få. Är totalt okänslig i brösten. Inte ens mammografi känns :D

Fontänorgasmer får jag enkelt tackålov
  • Anonym (M)
    Anonym (Well) skrev 2021-07-18 13:24:14 följande:

Jag kan få, ganska lätt om jag är väldigt upphetsad. Min sambo vet exakt hur han ska göra och gillar det, eftersom det sker när jag helt ger mig hän.

Det är inte särskilt skönt tycker jag, så egentligen är det inte mycket till "orgasm", men spela roll det är kul ändå.

Även tidigare har jag haft lätt att få fontän även om mannen inte försökt. Även utan penetrering, tex fick jag när en jag sög av sprutade, pga upphetsning. Han trodde dock jag kissade på mig. Inte så kul

För mig så var första gångerna inte nåt särskilt men den senaste killen använder fyra fingrar och får det att bli helt galet skönt

Är beroende och livrädd att hitta en kille som inte kan för jag kan nog inte förklara ens hur det går till
  • Anonym (M)
    Anonym (Blomman) skrev 2021-07-18 14:42:35 följande:

Behöver inte vara så speciellt. Har tränat mig själv och får numera fontän även vid samlag .

Vad är knepen att få det vid samlag?

Ställning? Positioner? Hastighet?

Berätta gärna. Jag får det rätt lätt med fingrar - tar liksom fem sekunder- men vill gärna kunna framkalla det själv också
  • Anonym (M)
    Anonym (va) skrev 2021-07-18 14:54:14 följande:

Det är inte mäns problem om inte du kan få fontänorgasm. 

Jag kan få. Väldigt enkelt

Jag tycker bara att det är otroligt vanligt att män försöker ge klitorisorgasmer men väldigt sällan g-punktsorgasmer och jag undrar egentligen bara varför

Hur tänker du kring det?
  • Anonym (M)
    Anonym (Kvinna snart 50!!) skrev 2021-07-18 15:18:27 följande:

Jag fick mina första på egen hand för ett par år sen och även när jag red min kk sen ville han testa om han kunde framkalla såna med fingrarna han hade aldrig gjort det tidigare och det fungerar oxå så nu får jag både vid penetrerande sex och om mina KK's använder fingrarna, munnen eller både och!!

Hur gör du för att få dem på egen hand?

Jag har provat en gpunktsstav men jag får inte det snabba trycket som killarna får med fingrar

Och har du tips på ställning för att få det under samlag?
  • Anonym (M)
    Anonym (Förmåga) skrev 2021-07-18 15:29:05 följande:

Kan ge och kan ge, det är väl knappast alla kvinnor som kan få fontänorgasm heller.

Nä men min nuvarande kille som är extremt erfaren säger att han lyckas med iaf 8 av 10

Men alla lyckas ju inte ge/få klitorismorgasm heller. Men ändå känns det som att 100 procent av killarna fokuserar på klitoris och 5 procent på g-punkten.

Jag var mest nyfiken på varför det är så
  • Anonym (M)
    New Dawn skrev 2021-07-18 19:18:22 följande:

Ja, så är det.

Dessutom är det ju så att sekretion från dessa körtlar normal sker vid upphetsning och sex, så det ju liksom "normalt" att finna under och efter sex.

Vid undersökningen av dessa markörer fann man inte bara dessa i själva "squirtet" utan även från urin som kvinnorna kissade ut efter sex. Av någon outgrundlig anledning är inte folk så himla angelägna att berätta det när de refterar till studien.

Problemet med fontänorgasmer är att fokuset för mycket ligger på vätskan.

Självklart kan man få en precis lika skön fontänorgasm om man råkar ha koncentrad (gul) urin i blåsan innan det sker.

Faktumet att urin kommer vid orgasm, säger egentligen inget om njutningen. För vissa blir det extra bra och då säger jag som dig....Fortsätt med det !

Är det inte skönt, eller kanske bara lite skönt, och andra orgasmer är skönare, tycker jag man ska fundera på varför man vill ha dem.

Jag tror också att män behöver vara medveten om att en fontänorgasm inte alls behöver vara bättre än andra. För vissa är det så, men det är inte automatiskt så.

Har du fått det själv?

Jag har sett i trådar att du varit såhär negativ tidigare också.

Varför?

Varför spelar det dig så stor roll vad det är i vätskan?

För mig kvittar det om det skulle vara urin iom att det inte luktar ett enda dugg som det. Oavsett om jag varit kissnödig innan i börjar eller inte. Även om det fylls på så snabbt som du säger så skulle ju det koncentrerade komma först och då skulle det ju ändå vara lite gult. Men det är det inte.

Men oavsett. Så länge det inte luktar illa så spelar det ingen roll. Det är sjukt skönt att få, för mig.

Att varna att det är kiss är ju bara så onödigt, särskilt eftersom du gör det hela tiden.
  • Anonym (M)
    New Dawn skrev 2021-07-19 15:29:10 följande:

Det handlar inte om mig. Det är irrelevant.

Det är ju du, och folk som du, som fokuserar på vätskan.

När du pratar om att det ska vara luktfritt och färglöst förminskar du andra kvinnors fontänorgasmer.

Jag har en vän som ofta fått fontänorgasmer och hon har berättat att det ibland är gulare. (Även läst att det är så från personer här) Förut trodde hon att hon hade "råkat" kissa dessa gånger. (orgasmkänslam var densamma). DÅ blir det ju mer en känsla av misslyckande. Kommer man snabbt hinner urinen inte bli utspädd. Det är ju inget fel med det.

Jag säger bara sanningen.

Varför.... För att fontänorgasm har en osund mystik, där vissa vill få det till att fontänorgasm är en annan vätska, och om det är urin är det misslyckat.

Dessutom tror jag mycket av fascinationen ligger i att det liknar mannens orgasm. Man vill få ett synligt "bevis" på att kvinnan kommer och vill få det visuellt. Kvinnans njutning måste inte vara visuell.

Jag säger bara sanningen. Jag är faktiskt inte negativ, om du tänker efter och läser vad jag skriver.

Jag uppmuntrar till njutning och säger faktiskt att man ska fortsätta spruta om man njuter. Jag är däremot ifrågasättande inför uppfattningen att fontänorgasm är något extraordinärt som vissa jagar. Både mön och kvinnor. För vissa kvinnor blir det extra skönt , men definitivt inte för alla.

Jag förstår din synpunkt och har aldrig upplevt nån osund mystik, utan mer att männen bara inte vill.

Och det beror kanske på att de tror att det är kiss då...

Tyvärr är det så sjukt skönt så jag har svårt att se att jag kan vara ihop med någon som inte vill ge mig det

För mig hade inte själva vätskan behövts. Det är g-punktsorgasmen man vill åt men tyvärr så kommer det vätska för mig ändå. Och den är absolut inte minsta gul
  • Anonym (M)
    Anonym (RB) skrev 2021-08-05 07:51:00 följande:

Jag har råkat ge min sambo det. Rejält kåta o en bit in i sexet gjorde jag något rätt o fick absolut inte sluta sa hon plötsligt kom hon i mängder. Både jag o hon stolta o malliga över den nya upptäckten! :)

Gjorde du det med fingrarna, eller var det någon speciell ställning? 
  • Anonym (M)
    Anonym (Kalle) skrev 2021-07-31 18:51:58 följande:

Om du vill ha en fontänorgasm visa mannen i stället. Bara för man kan byta däck på ett fordon betyder inte man kan byta på alla slags fordon.

Det värsta är att jag inte riktigt vet hur de gör, de som har lyckats ge mig det. Så jäkla skönt så jag blir helt borta, har försökt fråga men inte fått några bra svar på hur man exakt gör. Men ja, absolut - jag får väl säga att de ska försöka typ. Många gånger kan män (säkert kvinnor också) bara få såå mycket skamkänslor över att inte lyckas när andra har lyckats så jag tycker alltid att det är känsligt att ta upp saker så. 
  • Anonym (M)
    Sugetpar skrev 2021-08-21 13:35:46 följande:

Jag kan ge mig själv fontänorgasmer :)

// Lena

åhhh hur? Jag vill också
  • Anonym (M)
    Sugetpar skrev 2021-08-21 14:32:30 följande:

För mig handlar det bara om att slappna av,njuta och drömma mig bort :) Sprutar väldig kraftigt och mycket :)

ja men använder du med fingrar eller ....? 
  • Anonym (M)
    Anonym (Konstig fråga) skrev 2021-08-21 14:36:27 följande:

Hm konstig fråga?

Hm konstigt svar...

ditt svar är konstigt, intetsägande och onödigt

• Anonym (M)
    Anonym (Konstig fråga) skrev 2021-08-21 16:01:53 följande:

Haha näää tog du illa upp? stackars dig?

haha skämtar du? Det är ju du som tog illa upp av hela tråden så jag antar att du inte kan... 
    Jag tycker i regel att det är sjukt märkligt att folk som inte har något att säga måste lägga sig i en diskussion. Om tråden har fått inlägg/svar så är det ju vissa som ändå är intresserade av att diskutera detta eller hur!? 

Då är det ju fullständigt obegripligt - oavsett ämne - varför vissa lägger in såna meningslösa kommentarer som du gjorde. 

Jag tar absolut inte illa upp - över vad ens? men jag blir trött på sådana människor över lag. Men ofta blundar jag bara för det för ni kommer ju inte sluta att lägga in era meningslösa kommentarer ändå. De flesta människor blir trötta på sånt men som sagt - skitsamma, gört om du vill och mår bra av det. Jag förstår det bara inte. 

tackåhej 

Svar på tråden Fråga till män: kan du ge kvinnan fontänorgasm??