Delad vårdnad- men han vägrar ta ansvar!
Hej! För att förklara situationen enkelt så har jag och mitt ex ett litet barn på snart 2år. Vi har delad vårdnad. Vi är även separerade för mer än 1,5 år sedan. Jag har haft vårt barn 95% av dennes liv,han har ej varit närvarande eller hjälpt till. För ett tag sen bestämdes det att jag skulle ha vårt barn majoriteten av tiden,han varannan helg. Detta genom familjerätten. Nu ska jag komma till saken. Han vägrar hjälpa till,ta vårt barn medans jag jag ska jobba för att han inte vill hjälpa mig,vill aldrig vabba utan vägrar helt och fullt. Hänvisar alltid att han betalar underhåll och behöver därför inte hjälpa till och ta ansvar då han betalar underhåll för att jag ska vabba varenda gång. Att han inte har någon skyldighet att ta vårat gemensamma barn utöver varannan vecka som han har. Han har en ny flickvän sedan 1år tillbaka och de väntar ett barn. Vilket jag personligen tycker är en dum idé då han inte ens tar ansvar för det barn han har. Vad är er åsikt om detta och vad tycker ni jag borde göra? Tips/idéer?