Bjudning med småbarn
Få saker stressar mig så mycket som att ha bjudning nu sen vi blev tvåbarnsföräldrar. Vi har två fantastiska, vilda barn som är 1 resp 4 år. Jag har alltid älskat att ha folk på middag och haft mängder av fester och middagar genom åren men nu fattar jag bara inte hur folk gör?? Man ska städa ihop med två barn som vill bli underhållna och snabbt stökar ner igen, förbereda mat, laga det som kan lagas innan, hälsa gästerna välkomna och se till att de har det bra och låtsats hinna prata med dem medan man svettas med dukning, matlagning och jaga barn kors och tvärs. Sen ska man truga i sina egna barn mat. Våra middagar med bara familjen brukar vara kaos, mat slängs kors och tvärs och det är fel på maten osv(ni som vet ni vet ????). Vi hinner aldrig få "our shit together" och ha "alla grejer man borde ha" till bjudning på plats nu heller så det känns som man måste improvisera mef lösningar på dikten och datten med, vilket ju också tar energi. Har ni några supertips ni kan dela med er av? Jag och maken blir osams hela tiden, han ser inte vad som behöver göras och blir sur när jag måste "hjälpa honom".