Magical skrev 2021-07-17 21:44:42 följande:
Hur gammalt är barnet?
Är du orolig att barnet inte har det bra hos mamman?
Du kan inte bli sur på att ett barn ringer dig på arbetstid väl? Om barnet ringer måste det väl vara något viktigt? (eller tror du det är något fel på barnet som inte förstår att det inte ska ringa så många gånger?)
Om ett barn gråter varje gång det ska till den andra föräldern så behöver man ta reda på varför, prata med den andra föräldern och försöka komma på hur man kan hjälpa barnet, för det låter inte sunt att ett barn gråter varje gång man ska lämna.
Han är 4, Min oro är att hon har inga pengar, söker inga jobb, har a-kassa.
Hon brukar sitta i youtube och titta på drama videos hela dagarna, sällan ut.
Ibland kan de bli jobbigt att han ringer, han måste ju inte ringa över 30 samtal på kort tid för att inte prata om något viktigt.
De går inte prata med mamman, soc gör inget, hon har lyckats undvika en hel del orosanmälningar och utredningar, domstolen har gett över till familjerätten.
När han är med mig försöker han inte ens ringa mamman, vi är ute, vi badar, åker bil, fiskar, osv..
Vi har förskola- med mig är han ju heltid när jag jobbar, men men med henne så har han ju rätt till 15h/ veckan, men eftersom "hon är ju hemma" så behöver han inte gå dit, t om personalen på förskolan har uttryckt sin oro att han halkar efter socialt