Inlägg från: Anonym (Mx) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mx)

Kan man kräva betalning för rutan?

Jag vet inte vad som gäller juridiskt, men säger inte förnuftet att man hjälper till att betala hälften om dom nu var 2 som råkade ta sönder rutan?

• Anonym (Mx)
    Anonym (Mamma) skrev 2021-07-16 14:07:29 följande:
    Men mitt barn gjorde ju det för att de fick lov att göra det, annars hade hen inte gjort det.
    Men nu gick den sönder och ditt barn var delaktig till det. Försök att ta lite ansvar.
  • Anonym (Mx)
    Anonym (Mamma) skrev 2021-07-16 17:12:14 följande:
    Jag vet inte om det var föräldern eller barnets påhitt, men enligt mitt barn var det iaf föräldern som fotade dem.
    Anonym (Mamma) skrev 2021-07-16 17:13:01 följande:
    Jag visste inte det då. Det var mitt barn som berättade.

Många enkelspåriga föräldrar tror till 100% på vad deras barn säger. Sätt dig ner och ta ett snack och sluta anta saker. Svårt att tycka saker när en så viktig detalj som att det är bilägarens påfund att dom ska hoppa upp på bilen för att hen ska ta en bild.

Jag hade nog betalat min del trots allt om det är folk du kommer hänga med framöver. Konstigt att dom kräver er på pengar för skadan om det gått till på exakt det sättet din son berättar. Det hade inte jag gjort om jag varit bilägaren och historien stämmer.

• Anonym (Mx)
    nernu skrev 2021-07-16 20:41:42 följande:

En bilruta på en fin bil går sönder av att ett 35 kilo lätt barn lutar sig lite mot den? Skulle inte tro det.

Håller med..  känns inte rimligt. Hade varit kul att veta vad som egentligen har hänt. Inte vaga antaganden om vad en 13-åring gjort eller inte. Känns som att storyn slingrar sig lite fram och tillbaka.
  • Anonym (Mx)
    nihka skrev 2021-07-17 16:04:50 följande:
    Och en 13-åring som väger 35 kg...
    Dom kanske har dåligt med mat, det är inte billigt om man ska betala för allt dom har sönder.
  • Anonym (Mx)
    Anonym (Mamma) skrev 2021-07-17 16:09:59 följande:
    Men jättekul..
    Sorry, det var lite humor. Jag tror säkert att det hänt, men jag tror inte att du vet hela sanningen. Jag råkade själv klanta mig så en motorhuv blev bucklig när jag var yngre och min mamma vet fortfarande inte vad som hände på riktigt. Vi hittade på en trovärdig anledning/ursäkt och körde på det för att komma undan hyfsat lätt.
Svar på tråden Kan man kräva betalning för rutan?