• Anonym (Häxan har vaknat)

Han den jäveln, nu får han dra lasset själv. Otrogna as.

Min sambo sedan 11 år har haft en tjejkompis de senaste 3-4 åren. Jag har inte brytt mig.
    I måndags låg hans mobil på bordet, han hade glömt den hemma, jag har inte snokat, har inte hans lösenord, men texten var tillräcklig, det som syntes på skärmen.

"Jag ligger i sovrummet om du", det var det jag såg på den låsta skärmen.

Jag tog mitt pick och pack och lämnade det gemensamma hemmet och tillbringade natten på annat håll. Gissa vem som ringde och sms:ade och var orolig för var jag var?
    Ha! Den dumme jäveln trodde att jag skulle svara.

Ärligt talat så är jag inte speciellt ledsen, bara förbannad över att han inte varit ärlig. Vårt förhållande har i alla år byggt på ärlighet och respekt, tillit och så.

Uppenbarligen känner jag inte honom, jag har levt i en lögn.

Tur ändå att jag hade 20 år i bostadskö och att vårt boende inte är ägt av oss. Han kan stå där ensam med en mastodonthyra, lycka till säger jag bara.

Jag ställde mig i kö till en tvåa med havsutsikt, och gissa vad? Den är min! De ringde från hyresbolaget och jag skriver kontrakt på måndag. Flyttar 1 september.

Han då? Hur var det nu med den där "kompisen"?
    Jag får ingen vettig förklaring, han varken erkänner eller förnekar. Talar i cirklar. Jag sa till honom att om han vill rentvå sig så visa bara konversationen! Det tog emot att säga det då vi alltid varit noga med det privata, haft en hög integritetsnivå. Ett gemensamt beslut. Men i ett fall som detta, när det lätt kan bevisa hans oskuld OM han vore oskyldig?

Han kan dra åt helvete och ta fjällan med sig dit. Hon är dessutom sambo, förlovad med två småbarn. Hennes fästman (eller vad det är) är informerad, jag har skrivit PM till honom på Facebook med all information. Hoppas han slänger ut henne, hon kan ju alltid flytta hit när jag dragit.

Vad vill jag med tråden då?
    Jo, jag har skrivit lite av detta i en annan tråd men känner att jag inte vill fortsätta kapa den tråden.

Vad fasen ska vi göra med alla idioter som inte kan avsluta det de har innan det ska knullas med "kompisen"?

• Svar på tråden Han den jäveln, nu får han dra lasset själv. Otrogna as.
  • molly50
    Anonym (Häxan har vaknat) skrev 2021-10-07 18:36:18 följande:
    Tackar, länge sedan jag var här inne nu. Allt har gått jättebra. Iaf för mig.
    Härligt att höra!  Glad

Och hur går det för ditt ex?
    molly50 skrev 2021-10-07 19:54:26 följande:
    Härligt att höra!  Glad

Och hur går det för ditt ex?
    Har ingen större koll då jag haft så mycket trevligare saker mig för än att bekymra mig om honom.

Får nog ta och undersöka saken kanske. Tungan ute
  • Anonym (Vänta lite)
    Anonym (Häxan har vaknat) skrev 2021-07-15 10:32:05 följande:
    Min sambo sedan 11 år har haft en tjejkompis de senaste 3-4 åren. Jag har inte brytt mig.
    I måndags låg hans mobil på bordet, han hade glömt den hemma, jag har inte snokat, har inte hans lösenord, men texten var tillräcklig, det som syntes på skärmen.

"Jag ligger i sovrummet om du", det var det jag såg på den låsta skärmen.

Jag tog mitt pick och pack och lämnade det gemensamma hemmet och tillbringade natten på annat håll. Gissa vem som ringde och sms:ade och var orolig för var jag var?
    Ha! Den dumme jäveln trodde att jag skulle svara.

Ärligt talat så är jag inte speciellt ledsen, bara förbannad över att han inte varit ärlig. Vårt förhållande har i alla år byggt på ärlighet och respekt, tillit och så.

Uppenbarligen känner jag inte honom, jag har levt i en lögn.

Tur ändå att jag hade 20 år i bostadskö och att vårt boende inte är ägt av oss. Han kan stå där ensam med en mastodonthyra, lycka till säger jag bara.

Jag ställde mig i kö till en tvåa med havsutsikt, och gissa vad? Den är min! De ringde från hyresbolaget och jag skriver kontrakt på måndag. Flyttar 1 september.

Han då? Hur var det nu med den där "kompisen"?
    Jag får ingen vettig förklaring, han varken erkänner eller förnekar. Talar i cirklar. Jag sa till honom att om han vill rentvå sig så visa bara konversationen! Det tog emot att säga det då vi alltid varit noga med det privata, haft en hög integritetsnivå. Ett gemensamt beslut. Men i ett fall som detta, när det lätt kan bevisa hans oskuld OM han vore oskyldig?

Han kan dra åt helvete och ta fjällan med sig dit. Hon är dessutom sambo, förlovad med två småbarn. Hennes fästman (eller vad det är) är informerad, jag har skrivit PM till honom på Facebook med all information. Hoppas han slänger ut henne, hon kan ju alltid flytta hit när jag dragit.

Vad vill jag med tråden då?
    Jo, jag har skrivit lite av detta i en annan tråd men känner att jag inte vill fortsätta kapa den tråden.

Vad fasen ska vi göra med alla idioter som inte kan avsluta det de har innan det ska knullas med "kompisen"?

Så du drog så fort du såg det lilla på skrämen? Bara sådär? Jag förstår att man kan bli förbannad, men att dra på en gång? Tänk om hon skrev något stil med: ''Jag ligger i sovrummet, om du ringer, så svarar jag nog inte för jag har somnat''.

Eller jag vet inte...Du drog på en gång. Han måste ju ha gjort något mer, för att du drog sådär snabbt? Det låter mer som om: ''Det var sista droppen''-grej. Eller?

Vad säge rhan, när han ''Talar i cirklar''.

Jag försvarar inte honom, jag vill bara förstå.

• Anonym (M)
    Anonym (Vänta lite) skrev 2021-10-07 20:20:42 följande:

Så du drog så fort du såg det lilla på skrämen? Bara sådär? Jag förstår att man kan bli förbannad, men att dra på en gång? Tänk om hon skrev något stil med: ''Jag ligger i sovrummet, om du ringer, så svarar jag nog inte för jag har somnat''.

Eller jag vet inte...Du drog på en gång. Han måste ju ha gjort något mer, för att du drog sådär snabbt? Det låter mer som om: ''Det var sista droppen''-grej. Eller?

Läs hela tråden.

Du får läsa igenom tråden.Eller vänta tills i morgon för nu ska jag i säng. Tidig morgon väntar.
  • Anonym (Dahlia)

Då kan man trycka "visa endast" och åtminstone läsa TS alla inlägg innan man gör bort sig.
  • Anonym (Yeyy)

Heja dej!! Önskar ja hade hälften av ditt mod o självrespekt. Men jobbar på det.

Håller med bästa tråden på länge!

Anonym (Yeyy) skrev 2021-10-10 00:51:38 följande:

Heja dej!! Önskar ja hade hälften av ditt mod o självrespekt. Men jobbar på det.

Håller med bästa tråden på länge!

Jag hade inte hanterat detta så här när jag var ung, jag har många erfarenheter i bagaget som format mig till den jag är idag.

Idag är jag stark, jag klarar mig själv och behöver ingen man i mitt liv. En otrogen karlslok är det minsta jag vill lägga energi på.

Jag trodde verkligen inte detta om mitt ex och kunde han bedra och ljuga så känns det som att det inte ens är värt att lägga energi på någon mer man. Han är liksom sedd rent allmänt som en snäll och ärlig person, han är kontaktperson i krissituationer i sitt arbete t ex.
    Nu med facit i handen... så ser jag att det är en grov felbedömning.

Tänk om jag hade älskat honom, hur förstörd hade jag inte varit då? Han, krishanteraren, hade varit skyldig till en annan människas kris. Ologiskt. Men skit samma, nu är det ju inte så.

Sen undrar jag hur man vågar satsa på en otrogen person... fast i och för sig är de ju samma skrot och korn båda två. Två ljugande otrogna idioter som funnit varandra.

Haha, blev allt lite nyfiken ändå och gick in på ratsit. Hon bor inte hos honom än iallafall, dock stod hennes bil på hans parkering såg jag när jag körde där förbi igår. Inte i snokande syfta dock, han bor på vägen till Willys som jag besökte igår.

Antar att de åt makaroner. Oskyldig Eller knullade i min säng. Haha, hoppas den brakar!
  • Anonym (Sad)

Skrattar o gillar din berättelse, hoppas att du uppdaterar då och då;

Nu har det nästan passerat ett år sedan jag skrev tråden.
    Jag har det bra, helt perfekt faktiskt, i min fina lägenhet.
    I år blommar det på balkongen, förra året hanns sånt inte med av förklarliga skäl.

Exet då? Jodå, han och den där lillfjällan har flyttat ihop. Hon blev utköpt ur sitt ex villa har jag faktiskt läst av en tillfällighet. Lokala fastighetsaffärer står liksom på nätet i lokala blaskan.

Så nu ska han bli farsa snart, kul att vara över 70 när ungen tar studenten. Eller inte.
    Inte så kul för ungen heller kanske.

Jaja, må de leva i makarongrytan för resten av deras miserabla liv.

Till sist så måste jag ändå säga att jag är glad att jag såg det där meddelandet förra sommaren. Annars hade jag inte levt som lycklig singel i min fina lägenhet med havsutsikt.
    Sitter på balkongen och ser över havet nu, samtidigt som jag kom på att jag ju faktiskt skrev denna tråd förra sommaren!

Svar på tråden Han den jäveln, nu får han dra lasset själv. Otrogna as.