Anonym (Häxan har vaknat) skrev 2021-07-23 10:50:31 följande:
Ännu en riktigt Chicagofylla, han har det så jobbigt den stackarn.
Men en fylla för honom innebär ju mer info till mig.
Av det lilla jag kommer åt att se (när meddelandet kommer, det som syns på skärmen) har jag förstått att fjällan ska flytta hit.
Hennes sambo verkar bestämt att deras hus ska säljas.
Tänk om jag ändå kunnat öppna telefonen och läsa all konversation! Något jag aldrig någonsin kunnat föreställa mig att jag ens skulle överväga innan allt detta hände.
Får väl hålla utkik på hemnet och se om deras hus kommer ut till försäljning.
Så nu när jag "vet" att hon ska överta min plats i detta hem så kommer jag även ta med alla växter som jag har köpt, fina dyra växter som jag skött själv. Skänker dem till min son med fru, så får de lite nytillskott i trädgården.
Jag kommer ta med precis allt, inte lämna mer än sängen. Vill han knulla henne i min säng så varsågod. (Kanske ska ösa ur ett storpack snabbmakaroner i den innan jag lämnar? Gärna krossade.)
Jag skulle inte bli förvånad om de skaffar en unge ihop trots att han redan när vi träffades sa att han var för gammal. Inte för att det någonsin var på tal då jag verkligen de facto var klar med barnskaffande, men han nämnde det emellanåt. Kanske för att trösta sig själv att han slutade som barnlös?
Man kan undra om hon vet hur han tröstsuper här hemma... skulle hon vara lika intresserad om hon visste att han ligger på rygg och snarkar fyllan av sig i självömkan måntro. För om det inte är "synd om honom", varför har han då börjat dricka på detta okontrollerade sättet?
Fortsättning följer.
Ja, jag undrar också varför han är så olycklig att han super. Han borde ju vara glad över att han nu får bo med sin älskarinna istället. Eller är det dig han egentligen vill ha?
Inte för att vara party pooper, men angående alla prylar i ert hem - har ni gjort någon bodelning? Enligt sambolagen har ni ju rätt till 50 procent var av allt som ingår i samboegendomen, om ni inte kommit överens om annat. I samboegendomen ingår allt som köpts för gemensamt bruk under tiden som sambor, oavsett vem som betalat för det.