Inlägg från: Anonym (Johan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Johan)

Är invandringen en belastning?

Anonym (Freedom) skrev 2021-08-02 11:33:12 följande:

Jag är så gammal att jag minns när det var "omöjligt" att införa rökförbud på krogen.

Jag med. Men tramsig jämförelse.

Att massutvisa nästan 10% av befolkningen som inte arbetar. Ge mig ETT exempel på något västland som klarar detta. Kom inte dragandes med Danmark som skickat ut mindre än 100 personer med medborgarskap eller put.

Vi är fast med över en miljon människor som inte efterfrågas eller kan göras anställningsbara utan att slopa hela välfärdssystemet och införa låglönejobb.
  • Anonym (Johan)
    KillBill skrev 2021-08-02 14:32:22 följande:

Om till och med partiledaren för Kristdemokraterna gör sig skyldig till grovt förtal ett brott med två års fängelse i straffskalan kan betala böter och sedan fortsätta som vanligt som partiledare så är det inte rimligt att samma brott om det utförs av någon från som invandrat till Sverige t.ex. en finländare eller dansk ska straffas med utvisning. Det kan finnas barn med i bilden och en utvisning kan drabba det oskyldiga barnet extremt hårt.  Förstår du inte det?

Du vill alltså behålla brottslingar i landet till varje pris. Det kunde man räkna ut med rövhålet. Danska S skulle nog hata dig som pesten.
  • Anonym (Johan)
    Anonym (Freedom) skrev 2021-08-02 13:15:22 följande:

Man behöver inte (och ska inte) massutvisa. Det går att införa regler som gäller nytillkomna.

Sen kan man införa hårdare regler mot de som döms för upprepade brott. Om vi utvisar 1% av de mest brottsbenägna så är mycket vunnet.

Jag är trött på argument om att ingenting går. Klart det går! Det är bara att göra.

Tycker det är vansinne att sitta och säga att vi är fast med 1 miljon oanvändbara människor. Finns massor med sätt att få en stor del av dessa att göra nytta. Många gör redan nytta.

Hur utvisar du dem vars länder vägrar ta emot dem? De har slängt passen och dessa länder vill inte ha tillbaka sina kriminella. Att dra in bistånd till deras hemländer finns ingen opinion för öht. Alla partier utom SD skulle vara emot det som krävs. SD behöver 51% för att detta ska genomföras med hjälp av militär, indraget bistånd etc.
  • Anonym (Johan)
    KillBill skrev 2021-08-02 17:41:38 följande:

Automatisk utvisning skulle kunna resultera i orimliga konsekvenser för till exempel barn till den som utvisas. Därför är dagens ordning där domstolen prövar åklagarens förslag om utvisning från fall till fall bra. 

Redan idag utvisas folk med uppehållstillstånd som begår våldsbrott/sexualbrott och eller som gör sig skyldig till upprepad brottslighet. Just nu utarbetar regeringen skärpningar av regelverket så att t.ex. hedersrelaterad brottslighet ska kunna utgöra grund för utvisning.

Dagens system leder till att 99,9% inte utvisas oavsett hur grovt brottet var. Du sätter brottslingarna före brottsoffret. Vedervärdigt beteende..
  • Anonym (Johan)
    Flash Gordon skrev 2021-08-02 16:48:42 följande:

Den enda som jag ser tala om att tvångsutvisa "uppemot 1 miljon" är du. Nä, det jag svarar på är inte taget ur sitt sammanhang.

Det fetade och understrukna hittar jag inga belägg för att "freedom" sagt.

Principen att göra något åt svenska medborgarskap och PUT även för de som har det idag är fullt möjligt. 

Sedan har jag inte någon åsikt om dina idéer kring att tvångsutvisa miljoner, om det fungerar eller ej.

Själv är jag övertygad om att en stor del av invandringens belastning på Sverige skulle minska om man så enbart skickade hem kriminella, kanske några hundra per år. Det vore en bra början.

Freedom skrev *Den som inte jobbar kan inte klara försörjningen kan inte stanna i landet*

Vi har drygt 1.miljon invandrare som inte själv klarar sin försörjning utan bidrag. Om alla dessa ska lämna landet behöver de tvångsdeporteras.

Vi har redan sannolikt ett par 100 000 som vistas olagligt i Sverige, de åker inte hem trots att det inte finns några bidrag. Det är helt enkelt ett bättre alternativ att stanna i Sverige trots avsaknad av bidrag än att åka hem till Somalia, Afghanistan, Syrien etc.

Trycket på länder utan bidrag eller med låga bidrag är oerhört högt. Singapore, USA, arabländerna osv motar flyktingar och okvalificerade med.maakingevär och rigorös gränsbevakning. Om slopade bidrag var någon form av kur mot detta borde dessa länder inte behöva ha någon gränsbevakning alls.

Ni underskattar hur jävligt det är i stora delar av världen.

Även om du skickar hem ett hundratal kriminella så har du kvar den oerhörda problematiken med att gruppen är nästintill oanställningsbar på svensk arbetsmarknad
  • Anonym (Johan)

600 personer döms till utvisning per år pga brott. 1.6 miljoner brott registreras per år och människor med invandrarbakgrund begår runt 58% av dem.

Att bara 600 utvisas är en skymf mot alla offer och det är vidrigt hur personer som Killbill vurmar för dessa brottslingar.

www.bra.se/statistik/statistik-utifran-brottstyper.html

• Anonym (Johan)
    Flash Gordon skrev 2021-08-02 18:25:07 följande:

Vilket inte behöver tolkas som tvångsdeportation. Det kan lika gärna handla om att de av ekonomiska skäl tvingas lämna landet för grönare betesmarker.För att vi inte tar tag i frågan. Kommer du ihåg REVA? Stoppades så fort den fick kritik från vänsterns aktivister.

Ygeman lovade ju att utvisa de 80000 som de illegala beräknades utgöra då men av det blev intet. Det handlar bara om att prioritera. Det är DÄR det brister. Den politiska viljan. Det är inte SVÅRT.

Polisen griper dem. De utvisas.Just jag har nog gott om erfarenhet av de jävligaste av jävliga länder så jag underskattar nog inte "hur jävligt det är" men jag har svårt att se vad det skulle spela för roll för svensk politik på området.En stor del av invandringens belastning på Sverige handlar om kriminalitet. Det finns ingen anledning att inte ge sig på den bara för att man kan ha lite svårare att skicka ut en miljon arbetslösa invandrare.

Men det vi ser är att ingen lämnar. Hur ska det gå till? Var är betesmarkerna grönare menar du? Har man väl fått asyl I Sverige får man det ingenannanstans. Tror du Norge, UK eller Tyskland tex är intresserade av att ta emot analfabeter utan asylskäl?

Då är det hemlandet som är det enda alternativet och även en bidragslös tillvaro i Sverige utan ordentligt jobb är bättre än hemlandet. Därmed lämnar ingen utan tvångsdeportering. Det är därför alla arabländer, Singapore etc implementerar tvångsdeportering med våld om man blir av med jobbet och inte har nytt inom 30 dagar.

Jag minns reva. Men även på den tiden utvisades nästan ingen. Rent konkret är det inte avancerat. Bara att sätta in militären och tvångsdeportera med Herculesplan. Gör ID-kontroll på varje random svartmuskig person polisen ser. Men politiskt omöjligt I västvärlden. Ge mig ETT exempel på land där det fungerar i väst? Tom skurkstaterna har så svårt att tvångsdeportera att de är extremt restriktiva med att släppa in.
  • Anonym (Johan)
    KillBill skrev 2021-08-03 10:06:07 följande:

Det är du som får ge dig. Jag förklarade att det inte var jag som föreslagit automatisk utvisning vid brott som kunde ge fängelse (och i ditt första inlägg så begränsade du inte dig till fängelse). Det är upp till Freedom att läsa vad folk har sagt eller inte och om du misstänker att Freedom inte har förstått dig så får du vända dig till honom. 

Och vill man hitta någon som vurmar mer för brottslingar än brottsoffren får man vända sig till dig.
  • Anonym (Johan)
    Flash Gordon skrev 2021-08-03 12:03:24 följande:

Jag fetar och undertryker bar en sak i ditt inlägg för det är egentligen det enda som seplar någnå roll när vi diskuterar fram och tillbaka.

Du talar om vad som var  politisk möjligt igår och om vad som är politiskt möjligt idag.

Jag talar om vad som är politiskt möjligt imorgon.

Folk har nog inte förstått än storleken på den förskjutning av gränserna för "vad som är politiskt möjligt" som pågår. Den rörelse som sker i folks tankar och åsikter.

Vad jag tror?

Jag tror exempelvis att inom en relativt snar framtid har vi lagstiftning för att dra tillbaka svenska medborgarskap och PUT.

Jag tror att vi kommer att få en ny, fungerande REVA-insats i stor skala.

Jag tror att avtal kommer att skrivas med tredje land om att ta emot folk vi inte vill ha i landet. Detta är redan på gång på EU-nivå.

Och jag tror att svenskarna inte kommer att motsätta sig detta.

Jag hoppas du har rätt..Men är djupt skeptisk. M KD och SD måste få egen majoritet till att börja med. Så länge nuvarande regering sitter kommer detta aldrig hända. Nuvarande regering har precis gjort västvärldens mest generösa flyktingpolitik ÄNNU generösare. Fler får stanna, fler anhöriga får tas in, färre omfattas av det minst sagt pinsamt blyga försörjningskravet. Dvs allt i total motsat riktning mot det du talar om.
  • Anonym (Johan)
    Flash Gordon skrev 2021-08-04 08:10:20 följande:

Det blå-gula blocket med M+KD+SD får egen majoritet i opinionsmätning efter opinionsmätning. DET är en jätteskillnad mot för hur det sett ut bara fram tills för något år sedan. Se utvecklingens riktning. Och utveckling skapar normalitet.

År 2018 talade alla om "Alliansen". 2018 ville ingen utom SD kännas vid ett konservativt blå-gult block. Idag talar ingen om "Alliansen" längre. Det nya normala har istället blivit att tala om det röd-gröna blocket (dit C hör) och det blå-gula blocket M+KD+SD.

Men allt avgörs av vad som händer med MP i nästa val. JaAllt det som sker, sker på politisk nivå, enligt valresultatet för snart fyra år sedan. Men inte ens det håller si stabilt. Sedan förra valet ha M, KD och nu L bytt sida.

Och "folkets" åsikter glider iväg än snabbare.

En barnfamilj beskjutna igår när de skulle rånas på sin bil. En 60-årig kvinna svårt skottskadad när hon var ute och handlade på ett köpcentrum - offer för en förlupen kula.

Sådant påverkar hur folk tänker.

Det kommer ett nytt val snart ....

Hur många OU har SD+KD+M egen majoritet i? Har nog inte sett enda.

Du får komma ihåg att M leds av den gamla Reinfeldtfalangen. UK har pratat om öppna gränser hela sitt politiska liv. Att han ska genomföra det du talar om tror jag när jag ser det.

För att det ska bli radikal skillnad kan vi inte begränsa oss till lite småduttande som gör Sverige lite mindre attraktivt för invandrare.

Även om allt genomförs enligt länken kommer skillnaden blir marginell. De miljoner människor som redan är här och deras avkommor påverkas inte alls.

www.svt.se/nyheter/inrikes/kd-l-sd-och-m-framfor-gemensamt-forslag-om-migrationen

Det som Skulle krävas, men som jag inte kan se någonsin kommer henomföras utan egen majoritet för SD skulle tex vara;

* Krav på total egenförsöjning för varje individ. Annars tillbakadraget medborgarskap och utvisning för alla ej födda i Sverige. Egenförsörjning defineras rimligen som svensk medelinkomst per individ/familj.

* Omedelbar utvisning för alla brott som leder till fängelse. För de vars länder som vägrar ta emot dem / de som vägrar lämna deportering till center för inlåsning. Förslagsvis på en ö.

* Folkräkning och slumpmässiga idkontroller av individer i stor skala. Utvisa samtliga utan rätt att vistas i landet.

* Kraftigt utökande av polisens befogenheter.

* Möjliggör oanmälda hembesök för att kontrollera vilka som bor var.

* Kraftigt sänka alla bidrag och öppna för låglönejobb. Påsplockare, skoputsare etc (detta kommer dock inte hända ens om SD får 50% för de är totalt emot det)

Plus många ytterligare punkter. Inspiration dras från arabländer, Singapore mfl. Vi blir det "tuffaste" landet i hela västvärlden från att ha varit det mest generösa
Svar på tråden Är invandringen en belastning?