Inlägg från: Anonym (Krig i Danmark och Polen?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Krig i Danmark och Polen?)

Är invandringen en belastning?

nihka skrev 2024-01-02 21:06:11 följande:
    Nej. jag har inte fel. Det är alltid en utmaning att rodda ett land.

Och det är fortfarande inte krig i Danmark och Polen. Inte i Tyrolen heller.

Ok, om vi för din skull, för att underlätta för dig, låtsas att du skulle ha rätt.

Alltså menar du följaktligen att:

Sveriges samhällsproblem inklusive den fruktansvärda kriminaliteten domineras av välutbildade människor

Hur menar du där???

...
    Jag har aldrig hävdat att det skulle råda krig i Danmark.

Det är du som har hävdat att människor som reser från Danmark till Sverige flyr för sina liv och att de skulle vara krigsflyktingar.

Följaktligen frågar jag dig:
    Anser du att det råder krig i Danmark eftersom du hävdar att de som lämnar Danmark och reser till Sverige flyr för sina liv?

nihka skrev 2024-01-05 16:52:44 följande:
    Om du åker till ditt krig i Danmark och kommer tillbaka är du inte längre svensk utan dansk. Det händer fantastiska saker när man passerar en landgräns.

Skulle du vilja bli finsk också? *pekar* Skrattande
    Jag har aldrig hävdat att det skulle råda krig i Danmark.

Det är du som har hävdat att människor som reser från Danmark till Sverige flyr för sina liv och att de skulle vara krigsflyktingar.

Anser du att det råder krig i Danmark eftersom du hävdar att de som lämnar Danmark och reser till Sverige flyr för sina liv?
    Padirac skrev 2024-01-05 17:54:08 följande:
    Sedan 1980-talet har den organiserade brottsligheten i Sverige infiltrerat offentlig verksamhet.  Sedan många år finns det jurister och advokater som med sin delaktighet i organiserad brottslighet har fått sina universtetsutbildningar finansierade av just den organiserade brottsligheten.

Den organiserade brottsligheten är som alla annan organiserad mänsklig verksamhet. Mer än någonsin är det företagsliknande  organisationer som på en öppen brottslig marknad köper och säljer tjänster . globalt och lokalt,.  Där marknaden med svarta pengar inte fungerar för att det finns stora värden för de kriminella finns de lägst ned i hierarkin, barn och unga, som hänsynslöst skjuter varandra och vid vissa tillfällen oskyldiga och ej inblandade.

Den enda som tjatat om att det måste vara krig i danmark och polen är du, jag gissar att du fortfarande inte läst flyktingkonventionen om vem som räknas som en flykting - jag hjälper dig lite på traven.. det har inte med vilka gränser som passerats, det där med gränser är EUs gemensamma regler för hantering av hur flyktingar ska söka asyl.

Flyktingstatus har ingenting med EUs regler om ansökan om flyktingstatus att göra, detta enligt flyktingkonventioner.

Eftersom du blandar ihop dessa saker tror på riktigt att andra tror att det är krig i danmark och polen? Eller är det ett dålig retorisk poäng du försöker göra? ..

Alla det där underförstådda premisserna leder din argumentation helt fel.

Du har hävdat att människor som reser från Danmark till Sverige flyr för sina liv,
    och att de skulle vara krigsflyktingar.

(Jag har aldrig hävdat att det skulle råda krig i Danmark.)
    TvillingmammaVästgöte skrev 2024-01-06 21:03:59 följande:
    För läkare utbildade utanför EU/ESS finns ingen möjlighet att få legitimation genom en validering. Kunskapsprov, både praktiskt och teoretiskt samt  kurs i svensk författning, sex månaders praktik plus intyg om goda kunskapet i svenska alternativt ett års kompletterande utbildning, alternativt  gå en svensk läkarutbildning krävs för legitimation. Gissar att det är liknande för tandläkare.
    Bra där Tvillingmamma.
    Återigen visar det sig att vissa vänsterblivna extrema högljudda biter sig själva i foten när de ständigt upprepar sina försök att dölja och förneka sanningen.

Och när de blir avslöjade så erkänner de aldrig sina uppenbara lögner utan försöker alltid hitta på nya vinklingar och försöker tvista sig själva i nya försök att flytta fokus till något annat.
    Allt för att försöka dölja sina egna fel och lögner och för att försöka dölja och förneka sanningen.

Falsk propaganda avslöjas gång på gång och ändå fortsätter vissa att vara totalt förblindade av denna falska propaganda.
    nihka skrev 2024-01-06 21:53:43 följande:
    De många utländska läkare som praktiserar i Sverige är ett mycket välkommet tillskott.
    Återigen ett exempel på lögnaktig och falsk propaganda?

Vad har du för belägg, finns det någon forskning eller seriös undersökning som stödjer ditt påstående?

Vem är det som anser att det är ett mycket välkommet tillskott?

När man lyssnar på människor som lever i verkligheten så finns det mängder av exempel där Svenskar med faktisk erfarenhet inte alls tycker att dessa skulle vara ett välkommet tillskott.
    Tvärtom finns det väldigt många exempel på bl a äldre människor som mycket hellre skulle önska sig att få träffa Svenska läkare och de som praktiserar för att bli läkare.

Min bild är att verkligheten bland människor i Sverige är precis tvärtemot din. En klar majoritet skulle mycket mera välkomna att träffa Svenska läkare och sjukvårdspersonal, eller åtminstone läkare och personal som verkligen behärskar det Svenska språket, alternativt som talar utmärkt Engelska.

Tvärtemot vad du försöker propagera för, så är det i verkligheten bland många Svenskar som behöver vård, att de inte alls tycker att praktikanter som inte behärskar det Svenska språket är ett välkommet tillskott.

I verkligheten är det självklart att Svenskar som praktiserar skulle vara ett mycket välkommet tillskott, eller att de som praktiserar talar felfri Svenska.
    Alltså tvärtemot det som du försöker propagera för.
  • Meddelande borttaget
    nihka skrev 2024-01-07 12:20:57 följande:
    Då kan du sluta fråga om det.

Har du varit i Norge? Slutade du vara svensk och blev norsk då? Om du går in i en affär upphör du att vara man? Har du bara en status som ändras varje gång du korsar en landgräns eller går från en lokal till en annan?

Flyktingar upphör inte att vara flyktingar oavsett hur många landgränser de korsar eller om de går ut från macken och in i en affär.

Jag har inte någonstans pratat om mitt eget resande till eller från Norge. 
    Var får du det ifrån? Tycker du aldrig själv att du är pinsam med dina allt mer konstiga försöka att flytta fokus från frågan?

Min fråga till dig är enkel och tydlig,
    det finns ingen möjlighet för dig att missförstå,
    det finns ingen som helst anledning för dig att ducka frågan genom att försöka flytta fokus till vare sig Norge eller något annat.

Min fråga till dig är:

Du har hävdat att de som lämnar Danmark och reser till Sverige flyr för sina liv, mot bakgrund av detta, anser du då att det råder krig i Danmark?

Padirac skrev 2024-01-07 14:55:44 följande:
    Jag ser att du påstår att du inte hävdat att det råder krig i Danmark, men du hävdar om och om igen att andra implicit skulle påstå att det råder krig i Danmark!

Det verkar bero på de premisser/underförstådda uppfattningar du har för dina påståenden och dessa premisser/underförstådda uppfattningar behöver du bena ut för att förstå att du inte använder samma definition av krigsflykting som flyktingkonventionen har.
    Nej, nu försöker du återigen slingra dig och flytta fokus på ett pinsamt sätt.
    Det råder ingen tvekan om att du många gånger faktiskt har visat att du har åtminstone normal läsförståelse. 
    Läs gärna en gång till det jag skriver.

Det är INTE jag som har påstått något om detta.
    Utan det är DU som flera gånger har hävdat detta!

Du har hävdat att de som lämnar Danmark och reser till Sverige flyr för sina liv,
    mot bakgrund av att du har hävdat att de flyr för sina liv när de väljer att lämna Danmark för att resa till Sverige,
    anser du då att det råder krig i Danmark?
    Padirac skrev 2024-01-07 18:22:42 följande:
    Nej,

jag har hävdat att flyktingkonventionen har samma definition av flykting som du använder och att Sverige skrivit under flyktingkonventionen. 

Det är du som hävdar att jag hävdar att det är krig i Danmark. 

Du får gärna citera den text där jag så vitt du förstår hävdar att det är krig i Danmark.

Att syna de premisser du har för att 'underförstå' andras åsikter eller påståenden är inte att slingra sig. 

Om du tycker det är pinsamt att syna underliggande premisser så är det dina egna känslor, tack eller inte för att du delar dem.

Du har hävdat att de som lämnar Danmark och reser till Sverige flyr för sina liv
    Padirac skrev 2024-01-07 19:35:45 följande:
    Nu får du nog läsa om vad som är skrivet och vem som skrivit vad.

Jag säger att du och flyktingkonventionen inte är överens om vad som kallas flykting.

Du menar ju att det måste vara krig i Danmark för att de som passerar dansk-svenska gränsen ska kallas flyktingar. 

Det är ett påstående och antagande som inte stämmer med flyktingkonventionens definition.

En flykting är enligt flyktingkonventionen en flykting oavsett var och när och om denne ges flyktingstatus - och med det spelar det ingen roll om denne passerat svensk-danska gränsen eller någon annan gräns och åt vilket håll gränspassagen görs.
    Nej, du har fel.

Du har hävdat att de som lämnar Danmark och reser till Sverige flyr för sina liv
Svar på tråden Är invandringen en belastning?