Anonym (Krig i Danmark och Polen?) skrev 2024-01-07 13:51:02 följande:
Återigen ett exempel på lögnaktig och falsk propaganda?
Vad har du för belägg, finns det någon forskning eller seriös undersökning som stödjer ditt påstående?
Vem är det som anser att det är ett mycket välkommet tillskott?
När man lyssnar på människor som lever i verkligheten så finns det mängder av exempel där Svenskar med faktisk erfarenhet inte alls tycker att dessa skulle vara ett välkommet tillskott.
Tvärtom finns det väldigt många exempel på bl a äldre människor som mycket hellre skulle önska sig att få träffa Svenska läkare och de som praktiserar för att bli läkare.
Min bild är att verkligheten bland människor i Sverige är precis tvärtemot din. En klar majoritet skulle mycket mera välkomna att träffa Svenska läkare och sjukvårdspersonal, eller åtminstone läkare och personal som verkligen behärskar det Svenska språket, alternativt som talar utmärkt Engelska.
Tvärtemot vad du försöker propagera för, så är det i verkligheten bland många Svenskar som behöver vård, att de inte alls tycker att praktikanter som inte behärskar det Svenska språket är ett välkommet tillskott.
I verkligheten är det självklart att Svenskar som praktiserar skulle vara ett mycket välkommet tillskott, eller att de som praktiserar talar felfri Svenska.
Alltså tvärtemot det som du försöker propagera för.
Du får naturligtvis ha precis vilka åsikter du vill om hur välkommet tillskottet av alla utländska läkare i Sverige är.
Jag tycker de är ett välkommet tillskott. Nej, det finns ingen forskning kring vad jag tycker.
Felfri svenska...svenskar och personer som talar engelska...
Men kan du bestämma dig nu? Finns det en massa utländska läkare i Sverige eller inte? Först finns de inte, för alla är så förfärligt lågutbildade - analfabeter och sedan finns de visst ändå men de talar inte svenska så du begriper.
Jag har bara träffat en svensk läkare de sista fem gångerna jag har sökt mig till VC och han var pensionerad sedan många år och hoppade in under coronapandemin. Sedan har det varit en somalisk läkare, en från Iran och en två gånger som bröt på norska eftersom han bodde där innan han kom till Sverige från nånstans i Mellanöstern. Sedan känner jag till en amerikansk läkare, men hon jobbar inte som läkare än utan håller på att validera.