Inlägg från: KillBill |Visa alla inlägg
  • KillBill

Är invandringen en belastning?

Shiba56 skrev 2025-03-07 18:53:19 följande:

KillBill. Jag tänker inte ägna en enda sekund åt mannen i artikeln. Jag vet inte vem det är, och därför är det helt ointressant. Jag har annat att göra här i livet.

Du har inget jobb, och din enda sysselsättning är denna tråd. Du verkar ha väldigt mycket ilska inom dig, och ett enormt behov att visa alla att du har rätt och vi har fel. Och detta gör du även om du har fel. Det kallas för narcissism.

Att lägga tid och energi på denna aggressiva man är helt meningslöst. Varför ska andra behöva stå för hans sysselsättning? Jag vill inte göra det. 

Det är tydligt att det är du som bär på mycket ilska och dessutom har du dubbla måttstockar. När en riksdagsman från Sverigedemokraterna uttrycker judehat och skriver att man ska pissa på polisen, kan du inte ens fördöma detta. Hade det handlat om en invandrare hade kritiken från dig kommit som ett brev på posten.

Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
  • KillBill
    Tom Araya skrev 2025-03-10 20:54:54 följande:
    De flesta muslimer väljer inte att bli muslimer utan föds och fostras till det.

Många muslimer har dålig kunskap i vad som faktiskt står i religionens heliga skrifter och vissa är inte ens läskunniga.

Sedan verkar det finnas många muslimer som tycker eller tror det räcker att efterleva vissa valda delar av de islamiska påbuden.

Jag vet att det visserligen finns passager i Koranen som beskriver att den troende muslimen i vissa situationer måste anpassa hur denne efterlever påbuden, exempelvis att man får göra vissa improvisationer vid bön under resa. Men jag är tveksam till att det av liknande skäl kan finnas undantag för påbuden om hur otrogna ska bemötas.
    Varför har du en sådan fundamentalistisk syn på Koranen? 

Kristendom, judendom och islam är tre religioner som delar många gemensamma drag. Alla tre tror på en enda Gud och har sina rötter i den abrahamitiska traditionen. De heliga skrifterna ? Bibeln för kristendomen, Tanakh för judendomen och Koranen för islam ? innehåller berättelser om gemensamma profeter som Abraham, Moses och Noah. Dessa religioner betonar etik och moral och förespråkar värderingar som rättvisa, barmhärtighet, kärlek till medmänniskor och vikten av att hjälpa de behövande. Ingen av dessa religioner är inneboende våldsamma eller sämre än de andra. Däremot har det under historiens gång visat sig att utövare av religion kan vara våldsamma och hävda att våldet har stöd i heliga dokument som Bibeln, Tanakh och Koranen. De flesta troende har emellertid en helt annan tolkning av dessa skrifter och betonar fred och respekt för livet.
  • KillBill
    Tom Araya skrev 2025-03-11 00:03:21 följande:
    Den pensionerade forskaren Svante Brandänge gjorde en genomgång av Koranen. Han började med 1917 års svenska översättning och gick sedan ver till 2003 års version. Brandänge räknade till åtminstone 440 passager innehållande hot om våld mot de som hädar, kritiserar Islams budskap eller som inte bekänner sig till Islam. Andra källor talar om minst 164 verser med sådant innehåll (uppgifter som inte talar mot varandra).

Några exempel:

Svante Bredäng var forskare inom organisk kemi, och det är vilseledande att framhäva hans forskarbakgrund i detta sammanhang. När det gäller att tolka Koranen, Bibeln eller Tanakh är han en lekman.

Som jag tidigare har påpekat, innehåller kristendomens heliga texter, Gamla och Nya testamentet, passager som hotar med våld i olika sammanhang. Detsamma gäller judendomens Tanakh, så Koranen är inte unik i detta avseende.

Problemet ligger inte i religionerna i sig, utan i enskilda utövare som förvränger budskapet i de religioner de bekänner sig till. Det finns gott om exempel på enskilda utövare som gör detta inom alla religioner.

Här är ett exempel på personer som i guds och Jesus namn häcklar Sverige.
  • KillBill
    Anonym (Astrid) skrev 2025-03-11 12:17:01 följande:
    Vad har du för kommentar om detta KilBill?
    Det är en konstig fråga. Självklart är det fruktansvärt när kriminalitet drabbar oskyldiga, en annan uppfattning är orimlig. 

Vad är din uppfattning om det här?  Han står åtalad för att ha torterat två barn till döds.

www.expressen.se/nyheter/sverige/orden-i-mordchatten-om-momo-och-layth-ska-do/

• KillBill
    Anonym (Astrid) skrev 2025-03-13 19:33:02 följande:

Jag skrev fel, jag menade förstås 60 utsatta områden, inte 62.000! Jag blandade ihop med att det är så många som är anslutna till kriminella gäng. 

Vad anser du om att en person som Jimmy Åkesson umgås öppet med ledare för kriminella gäng?

• KillBill
    Anonym (Astrid) skrev 2025-03-14 12:56:08 följande:

Jag skrev fel, artikeln om Åkesson är ett halvår för gammal, inte 1.5 år. Men den har ändå inte något att göra med kvinnor och gängkriminalitet. 

Som alla andra tycker jag förstås att det är trist att kvinnor i Sverige dras in i tung kriminalitet/gängkriminalitet men svara nu på min fråga. Vad anser du om att att kriminella gäng har kopplingar till  Sverigedemokraternas partiledning? 

• KillBill

Massmördaren Rickard Andersson som mördade 10 personer (vara 8 invandrare) i Örebro surfare runt på den högerextrema webbsidan Nya Dagbladet strax innan mordet. Nya Dagbladet är känt för att driva den nazistiska konspirationsteorin om att det pågår ett folk-utbyte i Sverige. 

• KillBill

Ja det är obegripligt att denna kvinna ska utvisas.

Rataxes skrev 2025-03-15 14:55:40 följande:
    Varför har alltid de arbetslösa våldtäktsmännen, som knappt kan svenska, tillräcklig koppling" till Sverige för att vi inte ska utvisa dem, medan de skötsamma skickas ut utan pardon?! Någon borde skriva en avhandling om detta nationella självskadebeteende.

• KillBill
    Anonym (Astrid) skrev 2025-03-18 17:53:35 följande:

Svenska gängkriminella expanderar in i våra grannländer. Danmark larmar om svenska barnsoldater, och Norge oroas över svenska gängkriminellas ökade närvaro. I Finland ser de till att narkotikan flödar in. Men gängens spelplan sträcker sig långt utanför Norden. Förutom narkotika så har det även gjorts beslag av vapen och sprängladdningar. 

Det är alltså danska kriminella som kontrakterar barn från Sverige för att utföra grova brott i Danmark. 

• KillBill
    Anonym (Astrid) skrev 2025-03-18 17:53:35 följande:

Svenska gängkriminella expanderar in i våra grannländer. Danmark larmar om svenska barnsoldater, och Norge oroas över svenska gängkriminellas ökade närvaro. I Finland ser de till att narkotikan flödar in. Men gängens spelplan sträcker sig långt utanför Norden. Förutom narkotika så har det även gjorts beslag av vapen och sprängladdningar. 

Du har förfarande inte svarat på vad du anser om att Sverigedemokraternas partiledare Jimmie Åkesson umgås med ledaren för det kriminella MC gänget Comaches svenska president.  Comanches är kända för brott som mord, narkotikabrott, utpressning och ekonomisk brottslighet. 

www.dn.se/sverige/varningen-fran-danmark-comanches-extremt-kriminella/
    www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/comanches-mc-har-kommit-till-sverige-hor-forfattaren-om-gangets-planer

Svar på tråden Är invandringen en belastning?