Inlägg från: KillBill |Visa alla inlägg
  • KillBill

Är invandringen en belastning?

Snälla Killen skrev 2025-02-23 14:37:41 följande:
    Eftersom att du inte ens kan svara på frågan, så har du ju precis bevisat min tes.

Allt jag säger är faktiskt baserat på fakta och inget annat 😉
    Du har hitintills inte sagt så mycket mer än att du tycker att det varken lönar sig att arbeta eller vara sjuk vilket är ett märkligt påstående.  De som är sjuka har väsentligt dåliga ekonomiska förutsättningar och ett flertal tjänster ger höga inkomster och goda ekonomiska förutsättningar.
    Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
  • KillBill
    Anonym (Uppsalabo) skrev 2025-02-23 14:50:18 följande:

Så du gillar Moderarterna. Trots deras vänskapskorruption som du kritiserade i förra inlägget?

Jag är tillräckligt fasetterad för att kunna kritisera moderaterna när de gör fel och ge beröm när dom gör rätt.
  • KillBill
    Anonym (Uppsalabo) skrev 2025-02-23 15:02:37 följande:
    Det viktigaste för dig är att vi tar emot fler invandrare? Hur många vill du att vi tar emot? Idag har vi två miljoner utlandsfödda, hur många miljoner utlandsfödda vill du ha? Tre , fyra, fem? Eller oändligt många? 
    Nej hög invandring är definitivt inget mål utan tvärt om. Det bästa hade varit att konflikterna i vår omvärld inte fanns så att folk slapp ta sin tillflykt till Sverige. Men kommer det flyktingar från tex. Syrien och Ukraina som uppfyller kraven för asyl så har Sverige en skyldighet att erbjuda skydd..
  • KillBill
    Tom Araya skrev 2025-02-23 13:39:39 följande:
    Den här diskussionen har varit uppe förr.

Mitt svar är att nordbor emigrerade till en annan del av världen också skulle få svårt att anpassa sig, lära sig språket, förstå kulturen e.t.c. vilket ger sämre förutsättningar och därmed finns en sannolikhet att fler hamnar utanför, blir kriminella o.s.v. Svårare blir det ju mer landet skiljer sig från det vi är uppväxta och van vid.
    Visst är det så. Ett intressant perspektiv på detta problem är att många av de som flytt till Thailand verkar vara s.k. Sverigevänner..

www.expressen.se/premium/nyheter/svenskar-begar-brott-for-att-ha-rad-att-stanna-i-thailand/
    www.aftonbladet.se/nyheter/a/gPnvQJ/roger-66-ar-invandrare-i-thailand--och-rostar-pa-sd

• KillBill
    Snälla Killen skrev 2025-02-23 16:13:37 följande:
    Om du är av den åsikten, så var snäll och citera / länka till de trådarna där jag har sagt just det du påstår att jag har sagt...

Jag är enbart en riddare mot desinformation och emot sånt som extremister lever för 🙂

Argumentet, att alla som inte röstar SD är dumma i huvudet, är väldigt förlegat vid detta laget och alla som uttryckligen fortsätter sprida ett sånt narrativ skall aktivt bekämpas.

Jag är företagare, internationellt. Jag har exakt koll på hur balansen mellan mig och löntagare ser ut och vårt gemensamma förhållande till skattemyndigheten. 
    Så här skrev du. Hur kan man tolka det du skriver annat än att du är av uppfattningen att det varken lönar sig att arbeta eller vara sjuk? Utveckla hur du tänker. 
    Snälla Killen skrev 2025-02-16 21:01:48 följande:
    Är invandringen en belastning?

Jag kan säga såhär...

Det lönar sig inte att vare sig arbeta eller vara sjukskriven idag. har man jobb, så är designat för att man ska ga +/- 0 och om man har ett arbete och har ett bolån eller liknande. Räntorna ser till att allt blir +/- 0 där med

• KillBill
    Anonym (Astrid) skrev 2025-02-26 15:04:16 följande:
    Kriminalstatistiken har visat att invandrare, i förhållande till den andel de utgör av befolkningen, är kraftigt överrepresenterade. 
    Kriminalstatistiken visar att Sverigedemokratiska riksdagsmän vid valet 2014 var mer kriminellt belastade än invandrare. Vad tänker du om det?

www.aftonbladet.se/kultur/a/oR1a2g/sverigedemokrater-mer-kriminella-an-invandrare

• KillBill
    Anonym (Astrid) skrev 2025-02-26 20:46:23 följande:

Hej KillBil! Under ditt uppehåll så vi tagit upp några problem, och undrar nu vad du har för åsikter om dessa?

1. De gängkriminella har nu börjat invadera Norge, och ställer till med stora problem. Att de reser över till Danmark för att mörda är ju välkänt, men nu har de även fått upp ögonen för Island. 

2. Sociala medier i andra länder har skrivit att Sverige som tidigare var en välfärdsstat har nu blivit ett varnande exempel. 

3. Hedersrelaterat våld och förtryck, och c:a 200 000 unga kvinnor är nu utsatta för detta. 

4. Muslimer anser att vi kristna är "orena och otrogna" och det är ju också någon form av rasism. 

Jag har gått igenom tråden, och har inte fått några kommentarer av dig. Vad anser du om dessa problem? Tack! 

Svara först på min fråga så ska jag svara på dina!
  • KillBill
    Tom Araya skrev 2025-02-26 22:56:11 följande:
    Jag ser inga jämförande siffror som visar det du säger.
    Statistiken finns inklippt i inlägg #3410
  • KillBill
    Tom Araya skrev 2025-02-27 02:29:56 följande:
    Det var ju det inlägget jag citerade.

De enda rubriker som finns om vilken grupp siffrorna handlar om säger "Sverigedemokratiska riksdagsledamöter", men vilka är de man jämför med (som jag antar hör ihop med siffrorna överst), är det Hammarbyare, Kalix-bor, frimärksamlare, busschaufförer, socialdemokrater, popartister....?

Dessutom är alla siffror för "Sverigedemokratiska riksdagsledamöter" lägre än för den oklara referensgruppen, så vad säger de egentligen?

Vad är det du inte förstår? En jämförelse har gjorts mellan andelen misstänkta och dömda för brott bland Sverigedemokraternas riksdagsledamöter, andra generationens invandrare och utlandsfödda. Resultaten visar att Sverigedemokraternas riksdagsledamöter oftare är misstänkta eller dömda för brott än både andra generationens invandrare och utlandsfödda.

Svar på tråden Är invandringen en belastning?