Inlägg från: KillBill |Visa alla inlägg
  • KillBill

Är invandringen en belastning?

Anonym (Krig i Danmark och Polen?) skrev 2025-02-17 16:38:29 följande:
    Om du vill diskutera nettoskattebetalare, undrar jag om du är medveten om att inkomstgränsen för att betraktas som nettoskattebetalare anses ligga någonstans mellan 25 000 och 30 000 kronor per månad.

Detta innebär att många som arbetar inom viktiga yrken som butikspersonal, vårdbiträden, restaurangbiträden, lokalvårdare och lagerarbetare inte når den gräns som du anser vara anständig.

Hur tror du att dessa svenskar, som dagligen utför dessa oumbärliga arbeten, känner när du definierar dem som en belastning för samhället?
    Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
  • KillBill
    Padirac skrev 2025-02-17 20:45:41 följande:
    M har förlorat fler och en större andel av sina sympatisörer/väljare än något annat parti.

Sett till andelen av sympatisörer/väljare har M mer än dubbelt av sina sympatisörer/väljare jämfört med S.

S har troligen förlorat den minsta andelen av sympatisörer/ väljare än de andra partierna.

Alla partier har förlorat till SD, 

Sett till antal väljare är SD ett framgångsrikt parti, sett till ideologi är SD lika framgångsrik som andra extemhögerpartier. Det blåser såna vindar nu, i hela världen. För ~60 år sen blåste vindar från vänstern och däremellan blåste det ganska mycket gröna vindar och mycket marknadsliberala vindar.

Däremellan är inte ett tillägg utöver 100% , om du kommer ihåg det.

SD kommer liksom andra partier med ursprung och ideologisk bas från fascister, Nazister och rasister att över tid tappa relevans bland andra än deras hard core ideologiska sympatisörer.

Sett till politik har väl SD främst fått anpassa sig till marknadsliberaler förutom att få ha fått upp sin rasism på det politiska bordet.

Jag tror inte ett ögonblick på att du är överens med mig mannen..
    Ja det räcker att man går tillbaka till 2010. Do fi9ck både S och M 30% och SD 5% av rösterna. I dag har M rasat till 18% medan S har ökat till 34%. Det är m.a.o. tydligt vilket parti som tappat mest till SD..
  • KillBill
    Anonym (Krig i Danmark och Polen?) skrev 2025-02-17 20:08:12 följande:
    Tack Padirac för att du hjälper till att visa och bekräfta det jag skrev och de som S själva har kommit fram till i sina egna valanalyser.

Du hjälper till på föredömligt sätt i ditt inlägg att tydligt bekräfta åtminstone båda dessa mina påståenden:

1.) Det råder ju ingen tvekan vare sig för dig eller för någon annan vilket parti som har varit Sveriges mest framgångsrika parti i modern tid. Du vet mycket väl att det är bara ett enda parti som har vuxit så starkt i Svensk politik.

2.) S egna valanalyser visar tydligt och gång på gång att de har förlorat massor till SD.

Det är inte ofta som du och jag Padirac är så överens i en fråga!
    Det skulle inte förvåna mig om det går för SD som för systerpartiet Danskt Folkeparti (DF). När DF var som störst hade man över 21% av rösterna men partiet har idag kollapsat och attraherar numera färre än 5% av de danska väljarna. 
  • KillBill
    Anonym (Astrid) skrev 2025-02-17 20:51:31 följande:
    Är KillBill bara här för att skapa osämja? Även om det har varit med artiklar så anklagar han oss för att ljuga. Det var en diskussion om våldtäkter inom äldrevården. Han vägrade att erkänna att det var invandrare som var förövarna, utan att det skulle vara svenska män. Och namnen är ett klart bevis på att det inte var svenska män. Vi "ljuger" om att invandrare är överrepresenterade när det gäller bidragsbrott, och att invandrare får förtur till lägenheter trots att det finns många artiklar om detta. Eller annars så är vi nyfascister.
    Varför ljuga om en sak som är så enkel att kolla upp. Om man läser mitt inlägg (inlägg #3068) så är det tydligt att jag inte förnekat några gärningsmän. Däremot har jag gett två exempel på när svenska gärningsmän har gjort sig skyldiga till samma vidriga brott.  

Den fråga som folk i tråden bör ställa sig är varför du anstränger dig för att flytta fokus från att den här typen av vidrigheter även utförs av svenskar? Varför gör du det?
  • KillBill
    Anonym (Krig i Danmark och Polen?) skrev 2025-02-17 20:01:05 följande:
    Och återigen ger du själv ett tydligt bevis på att du medvetet väljer att irra omkring i dina egna lögnaktiga dimmor.

För att försöka nå framgång med dina lögner väljer du till och med att försöka hitta på ett ord som inte ens existerar. Har du fortfarande inte klarat greppa det där exemplet med sär och skrivning?

Jag har aldrig diskuterat eller ens nämnt någon gräns. Detta är en ren lögn från din sida.

Jag har absolut inte diskuterat eller ens nämnt någon om vad jag skulle anse vara anständig eller inte. Ett personligt påhopp och helt uppenbart en ren lögn från din sida.

Jag har absolut inte diskuterat eller ens nämnt något som ens skulle kunna tyda på att jag skulle definiera människor så som du försöker påstå.
    Sådan skit som du väljer komma dragande med, det får stå för dig!
    Ett mycket grovt personligt påhopp av dig när du försöker insinuera något sådant och ännu en gång bevisar du själv i skriven text att du medvetet väljer att ljuga om en annan medlem.

Ynkligt av dig KillBill!
    Vad babblar du om? Skrattande

Du har börjat diskutera netto skattebetalare och uttrycker kritik över att ett fåtal netto skattebetalare måste försörja många människor som inte når upp till gränsen för att bli netto skattebetalare.

Förstår du inte att när du i en invandringskritisk diskussion lyfter fram att netto skattebetalare försörjer en massa människor, så inkluderar den grupp som blir försörjd lika många svenskar som invandrare? Inser du inte att det är låginkomsttagare som inte når upp till gränsen för att vara netto skattebetalare?

Det handlar om personalen i din livsmedelsbutik, vårdbiträdet som tar hand om dig när du blir sjuk, restaurangbiträdet som lagar din mat, lokalvårdaren som städar i lokaler där du vistas, och många andra låglönegrupper där både svenskar och invandrare arbetar.

Att börja peka ut grupper i samhället som mindre lönsamma är enligt mig vidrigt, oavsett om det handlar om svenskar eller invandrare.

• KillBill
    Anonym (Krig i Danmark och Polen?) skrev 2025-02-18 09:29:14 följande:
    Än en gång, tack Padirac.

Jag får erkänna att jag blir förvånad att du är så överens med mig om exakt de två saker jag skrev om.

Tack Padirac för att du hjälper till att visa och bekräfta det jag skrev,
    och du bekräftar det som S själva har kommit fram till i sina egna valanalyser.

Du hjälper till på föredömligt sätt i ditt inlägg att tydligt bekräfta åtminstone båda mina två påståenden.

1.) SD har varit Sveriges mest framgångsrika parti i modern tid, det är det enda parti som har vuxit så starkt i Svensk politik.

2.) S egna valanalyser visar tydligt och gång på gång att de har förlorat massor till SD.

Det kanske är svårt för dig förstå, och du är självfallet fri att tro vad du vill, men jag är helt överens med dig och mitt tack för att du tydligt visar detta är ett ärligt tack från mig.

(F ö bryr jag mig inte om allt det där andra du skriver om eftersom det helt saknar samband med mitt inlägg
    och det är helt OT.)

Låt oss återgå till ämnet, låt oss hjälpas åt i god anda, nu när vi ömsesidigt har nöjet vara så överens gällande det jag skrev i mitt inlägg.
    Är Bagdad Bob ditt mellannamn?
  • KillBill
    Anonym (Astrid) skrev 2025-02-18 14:18:55 följande:

KillBill. Kanske att vi skulle förstå dina synpunkter lite bättre om vi förstod varför du lägger så mycket tid och energi på detta. Känner du dig orättvist behandlad? Varför är du så aggressiv när vi lägger fram fakta om hur invandringen har påverkat Sverige, och inom många områden på ett mycket negativt sätt? 

Har du ingen förståelse för oss som är äldre, och som har fått uppleva det trygga säkra Sverige utan vare sig mord, skjutningar och sprängningar? 

Du behöver förklara dig. Du sprider inlägg med felaktigheter och främlingsfientliga undertoner. Det är tydligt att du väljer att ignorera inlägg som visar att även svenskar har begått vidriga brott. Varför agerar du på det sättet?
  • KillBill
    Anonym (Krig i Danmark och Polen?) skrev 2025-02-18 14:53:34 följande:
    Du frågar mig om Bagdad Bob är MITT mellannamn?

På förekommen anledning frågar jag dig detsamma?
    Och om mitt antagande stämmer att du mycket väl kan känna igen det nedan citerade?

sätt som narcissister använder för att utsätta andra för övergrepp 

Avledande manövrar

Narcissisten byter ämne,
    så snart den inte vill svara på eller diskutera en fråga. Det kan vara allt från triviala saker till stora frågor.

Anklagar och klandrar - spegling

Narcissisten kan börja anklaga andra för av denne påhittade saker.  
    Ofta handlar det om så kallad ?spegling?,
    det vill säga att anklaga någon för det man själv är skyldig till.

Narcissisten vet att det den anklagar sitt offer för inte är sant, men fortsätter ändå.

Du publicerar inlägg där du ägnar dig åt gaslighting för att få det att se ut som att du och Padirac är överens. Alla som har läst Padiracs inlägg ser att han inte håller med dig. Den som förvränger inlägg på det sättet förtjänar epitetet Bagdad Bob..
  • KillBill
    Anonym (Krig i Danmark och Polen?) skrev 2025-02-18 19:48:20 följande:

kan känna igen det nedan citerade?

sätt som (narc***isten) "vissa" använder för att utsätta andra för övergrepp 

Avledande manövrar

"Narcissis***) "vissa"  byter ämne,

så snart den inte vill svara på eller diskutera en fråga. Det kan vara allt från triviala saker till stora frågor.
    Borde vi inte alla för trådens skull försöka hålla oss till ämnet?
    Att byta ämne när man inte vill diskutera trådens ämne kan väl aldrig bli ok?
    Om man inte vill diskutera trådens ämne så bör man väl i stället starta en egen tråd som behandlar det ämne man själv vill diskutera?

Jag håller mig till ämnet.  Det finns belägg för att Ryssland använder asylinvandring som en del av sin hybridkrigföring mot Europa. Ryssland och utnyttjar helt enkelt EU:s princip om rätten till asyl genom att använda migranter som ett politiskt verktyg för att destabilisera EU-länder.

Att Sverigedemokraterna (SD) gör sig till Putins duktiga idioter borde kritiseras av alla som anser att asylinvandringen till Sverige måste vara stram till dess vi har en fungerande integration. 

www.dn.se/ledare/amanda-sokolnicki-hotet-mot-europa-vaxer-och-sverigevannerna-hejar-pa/

Citat: 
    "Det finns trots allt bara ett parti som konsekvent har lyckats placera Kremlvänliga män i försvarsutskottet under hela sin tid i riksdagen. Som inte velat avfärda Putin ens när hans soldater stod redo vid gränsen. Och som njuter av att hotet mot Europa ökar när USA överger oss"

• KillBill
    Anonym (Astrid) skrev 2025-02-18 21:41:04 följande:

KillBill. Du verkar vara helt insnöad på detta med kritik, hat och aggressivitet. Läste du listan med alla dina personliga påhopp som du har skrivit de sista dagarna? Förmodligen inte, du bytte ämne till SD. Så dina inlägg är ganska så tröttsamma att läsa, och du är nog inte särskilt trevlig som person. Nu fick du smaka på din egen medicin. 

Du matar hela tiden ditt sinne med negativitet. Är detta det enda som du tänker på? Skaffa dig ett jobb så att du får någonting annat att tänka på. Tycker nästan synd om dig, livet kan inte vara roligt om allting handlar om hat.

I stället för att fokusera på mig borde du fokusera på alla felaktigheter som du spridit här i tråden. I var och vartannat inlägg finns det påståenden som är helt  falska.  Är det inte viktigt för dig att det du skriver är sant?

Nedan listar jag 5 exempel på falsarier som du spridit i tråden:

1. Av de 9 000 ensamkommande "barnen", som Annie Lööf släppte in, hamnade var tredje på SiS-hem 1-2 år senare.

2. C:a 700 000 invandrare lever på bidrag.

3. Sedan 1990 har den årliga kostnaden för invandringen ökat från 100 miljarder till 267 miljarder. 

4. 74% av invandrarbefolkningen får sin service och utkomst genom skattefinansiering. De betalar knappt 11% i skatter trots en befolkningsandel på c:a 20%. Detta har regeringen löst genom att höja skattekvoten från 48% till 54% genom nedskärningar i välfärden och i offentliga pensioner

5. Högst 10% av alla som har fått stanna har asylskäl. 

• KillBill
    Anonym (Astrid) skrev 2025-02-18 23:09:37 följande:

KillBill. Och nu har du ägnat nästan två timmar åt att försöka hitta fel i mina gamla inlägg? Jag tänker inte leta upp artiklarna som jag hittade för att sedan skicka länkar till dig för att bevisa att jag har rätt. Jag är till 100% säker på att mina uppgifter kommer från seriösa källor. 

Jag hoppas att denna tråd nu självdör, varför slösa energi på en konfliktsökande narcissist? Jag har nu insett att det är bara bortkastad tid. Och varför ska vi sysselsätta honom?

Mitt sista råd till dig KillBill är att skaffa dig ett jobb. 

Jag behövde bara några minuter för att granska dina inlägg i tråden och hittade fem felaktiga påståenden. Att du inte svarar på anklagelserna tyder på att du inser att jag har rätt och att du har fyllt tråden med rena falsarum.

I stället för att gå till personangrepp och ifrågasätta min sysselsättningsgrad (jag har aldrig varit utan arbete) borde du ifrågasätta ditt eget agerande i tråden.
  • KillBill
    Tyra myra skrev 2025-02-19 15:47:17 följande:
    Nu var ju frågan i tråd starten "är invandringen   en belastning".

När man hela tiden tjatar om det negativa och inte nämner ett uns av det positiva så undrar man om det inte är den generaliserade bilden av invandring som ett hot man talar om. 

När man väljer att bara se det negativa och blundar för det positiva tycker åtminstone jag att man är enögd, 

Då väljer man att svara utifrån en generaliserad bild inte utifrån fakta.
    WORD
  • KillBill
    Anonym (Krig i Danmark och Polen?) skrev 2025-02-20 11:41:03 följande:
    Jag ser och förstår när du skriver vad du tycker och känner. Men jag kan inte finna att du i sak har någon grund som stödjer det du känner och tycker?

Menar du t ex att regeringens nu gällande budget, likväl som den förra S-regeringens budget, är helt fel?
    Fel när det i budgeten faktamässigt framgår den ekonomiska belastningen, de fruktansvärt ökande kostnaderna, som följer av den misslyckade invandrings- och integrationspolitik vi har fört i Sverige under senare år?

Numera råder ju ingen tvekan om att rent faktabaserat är invandringen, alltså den svenska invandrings- och flyktingpolitiken, en belastning.

Det är helt uppenbart att majoriteten av de människor, s k flyktingar, som har gjort sitt eget val att passera genom flera länder för att till slut välja att resa från Danmark till Sverige har gjort detta valet av helt andra orsaker än att man skulle fly för sitt liv och/eller fly från krig.

En mycket mera sannolik orsak är att de flesta som har valt att lämna Danmark för att resa till Sverige har gjort det av ekonomiska orsaker och för att komma i åtnjutande, alltså utnyttja, den Svenska "gratis" välfärden.

Sanningen är givetvis självklar och uppenbar, att den Svenska traditionella välfärden, för inte länge sedan en av väldens absolut bästa, aldrig var avsedd för att utnyttjas på detta sätt och utav dessa stora strömmar av människor.
    Den Svenska välfärden är absolut inte finansierad för att användas på detta sätt.

Som en direkt följd av Sveriges totalt misslyckade invandrings-/integrationspolitik råder nu extrema resursbrister i den Svenska välfärden, t ex gällande det du skriver inom vård/skola/omsorg, den ökade belastningen är uppenbar och allvarlig,
    kostnaderna och problemen inom välfärden skenar,
    den välfärd som innan Sveriges katastrofala politik var en av världens bästa.

Kan du ärligt mena att du finner jämförbara motsvarigheter, gällande belastning och skenande kostnader, när du jämför med den förra invandringen från t ex forna Jugoslavien?

Gällande våra nya samhällsproblem och belastningen i Sverige går det att göra direkta jämförelser med många goda exempel på jämförbara länder som inte alls har samma belastning och inte alls har drabbats av motsvarande samhällsproblem.
    Den enskilt största skillnaden är att alla dessa länder har valt att föra en annan invandringspolitik än vad vi har gjort i Sverige.

Den framgångsrika politik som dessa fullt jämförbara länder har fört är en politik som mycket mera stämmer överens med väljarnas åsikt och vilja, man har varit bättre på att lyssna på och respektera sina invånare och väljare, vilket har gjort att i dessa jämförbara länder har man sluppit det allra mesta med denna belastning och dessa fruktansvärda samhällsproblem.

Sedan Jämfört med 1990 är skattetrycket nästan 9% lägre idag än då. I pengar handlar det om närmare 600 miljarder per år.  Den senaste forskningen pekar på att kostnaden för invandringen uppgår till ca 1 procent vilket i pengar blir ca 70 miljarder.  

Om man är besviken på att välfärden har försämrats så hittas syndabockarna framförallt blend dem som drivit igenom alla stora skattesänkningar sedan 1990. 

www.gu.se/nyheter/ny-studie-om-flyktinginvandringen-och-de-offentliga-finanserna
  • KillBill
    Padirac skrev 2025-02-20 19:04:31 följande:
    För den som är intresserad finns det siffror

www.dagensps.se/varlden/sverige-norra-europas-mest-kriminella-land/

Sveriges nivå av brottslighet liknar södra Europas snitt, men är betydligt lägre än tex Italien och Serbien. Norge och Finland har mindre, även Danmark lite mindre.

På hela Europalistan hamnar Sverige ungefär på mitten.  Vapenhandel och narkotikahandel som är tätt ihopkopplade är höga, men inte högst i Europa. 

Intressant ändå att Sverige har lägre kriminalitet än Schweiz, Tyskland, Frankrike, Spanien, Portugal,  Storbritannien, Nederländerna USA o.s.v. Det kan man inte tro när man läser vad vissa skriver om här i tråden..
  • KillBill
    Anonym (Krig i Danmark och Polen?) skrev 2025-02-20 18:29:17 följande:
    Hur förklarar du då att det finns fullt jämförbara länder som i minst 50 år har haft lägre skatt än Sverige men som i dag med råge har gått förbi Sverige i avseende att till invånarna erbjuda en väl fungerande välfärd?

Om du ska vara trovärdig var då ärlig och berätta hur otroligt mycket mer skattepengar som kommer in i dag i jämförelse med 1990!

Sanningen är att det råder ingen som helst resursbrist i den Svenska välfärden eftersom välfärden får in mer pengar i år än någonsin tidigare.
    Problemet är att samhällsproblemen och kostnaderna skenar!

Det är i år återigen och som vanligt nytt rekord gällande tilldelning av medel till sen Svenska välfärden.
    Men trots detta räcker inte resurserna.
    Vad beror det på?
    Om man jämför med andra jämförbara länder så har Sverige drabbats av ökande kostnader på ett mycket värre sätt än andra länder.
    Vissa brukar försöka ljuga och skylla på inflation, räntor och annat. Men om man är ärlig så har självfallet andra jämförbara länder drabbats precis lika av just sådana kostnader.

Den enskilt största skillnaden är Sveriges misslyckade invandrings- och integrationspolitik, som har lett till de fruktansvärda samhällsproblemen och dessa stora kostnadsökningar i Sverige.
    Detta blir mycket tydligt om man rent faktabaserat gör en jämförelse med andra jämförbara länder.

T ex finns det inget annat jämförbart land som kommer vara tvingade lägga lika många miljarder på att bygga 20 000 (!) nya fängelseplatser som Sverige. Kriminalvården beräknas komma kosta hisnande 40 miljarder kronor per år (!). Detta är penar som i stället skulle kunna läggas på vård/skola/omsorg, så som man kan göra i andra jämförbara länder.
    Inte heller något annat jämförbart land tvingas lägga lika många miljarder på ökat antal poliser och utökat rättsväsende.
    Varför krävs detta i Sverige men inte i andra länder?

KillBill, inbillar du dig att det finns någon som tror att gamla vanliga Svenskar har blivit så kriminella att det krävs 60 000 nya poliser och mängder av nya fängelseplatser?
    Detta kostar svenska skattebetalare massor av miljarder, men det är kostnader som inte andra jämförbara länder har alls i samma omfattning.

Sveriges traditionella, utmärkta, världsledande välfärd var aldrig någonsin avsedd för och aldrig finansierad för att utnyttjas på detta sätt och av dessa strömmar, dessa mycket stora antal, av främmande människor från avlägsna främmande länder.
    Sveriges gamla traditionella välfärd var dimensionerad för genomsnittliga Svenskar och avsedd för att alla människor som kan också ska arbeta och bidra till det gemensamma, alltså till landets välfärd.
    Välfärden var alltid till för, avsedd för och finansierad för de Svenskar som verkligen var i behov av välfärden.
    Det är uppenbart att många av de människor som har strömmat in i Sverige har vare sig vilja, intresse och framförallt inte förmåga att arbeta och bidra till det gemensamma på samma sätt som vanliga traditionella Svenskar.

Det är fullkomligt självklart att den Svenska välfärden absolut inte är avsedd för det sätt och för de individer som har kommit att utnyttja och i många fall överutnyttjar den Svenska välfärden.
    Ett fruktansvärt stort problem i Sverige i dag är den allvarliga kriminaliteten som är direkt inriktad på att på olaglig väg utnyttja och tjäna massor av pengar på välfärdsbrott, alltså direkt riktad mot den Svenska välfärden.
    Om inte denna kriminalitet var lika omfattande så skulle pengarna räcka och bli över i den Svenska välfärden.

Det är absolut inte för låga skatter och för låga anslag som är problemet.
    Eftersom anslagen slår nytt rekord och är större än någonsin.
    Det är de skenande kostnaderna och samhällsproblemen som är den enskilt största orsaken

KillBill; hur mycket beräknas kriminaliteten omsätta i Sverige i år?
    Och hur ser det ut när man jämför kriminaliteten i Sverige med kriminaliteten i andra jämförbara länder?
    Länder med lägre skatter än Sverige erbjuder inte samma nivå av föräldraledighet, sjukersättning och stöd till de mest utsatta i samhället.

Som jag tidigare nämnt, skiljer sig sysselsättningsgraden inte avsevärt mellan invandrare och svenskar. Faktum är att invandrare i Sverige har en sysselsättningsgrad som motsvarar den för infödda i vissa europeiska länder.

I Joachim Ruists utredning om kostnaderna för Sveriges migration inkluderas även ökade kostnader för rättsväsendet.
  • KillBill
    Mentat skrev 2025-02-20 21:45:59 följande:
    Nu vet jag inte exakt hur "Crime index" definierats men enligt Europe: Crime Index by Country 2024   
    Har Sverige 4:e högst brottslighet i Europa med ett index på 48,4. 2012 låg vi på 18:e plats med index på 36,2.´vilket indikerar att brottsligheten har ökat rejält det senaste dryga decenniet.

Nu är det förstås skillnad på brottslighet och brottslighet. Sprängningar och gängkrig går inte att jämföra med snatterier men statistiken indikerar onekligen att utvecklingen har gått åt fel håll under den tid vi har internationell statistik tillgänglig.
    Statistiken på Numbeo som du hänvisar till är självrapporterad. Numbeo samlar in data genom enkäter där användare rapporterar sina upplevelser och uppfattningar om brottslighet och säkerhet i olika städer och länder Det innebär att statistiken sannolikt är subjektiv och baserad på individers personliga erfarenheter.

Statistiken från Global Organized Crime Index, som fanns återgiven i www.dagensps.se och www.SVD.se och som jag hänvisade till  är baserad på en omfattande analys av olika källor och indikatorer officiella rapporter, akademiska studier och expertbedömningar o.s.v. och har väsentligt högre tillförlitlighet. 
Svar på tråden Är invandringen en belastning?