Är invandringen en belastning?
Det drogs 43000 i skatt på novemberlönen. Till det kommer arbetsgivaravgifter och den "särskilda löneskatten'".
Så nog betalar jag skatt till politikernas lekstuga.
Här är länken till undersökningen från Totalförsvarets forskningsinstitut. Den är mycket omfattande. https://t.co/U6o4I9r5S6
När jag är i Mordor brukar jag passa på att besöka Centralbadet. 18 årsgräns så inga glopar och kläppar som stör.
Rekommenderas verkligen.
En rättelse: I mitt inlägg igår försvann orden "20 år"-dvs det skulle stå
2-2,5 miljoner som fått uppehållstillstånd på "20 år"- inte ett år. Det blir ca
100 000/år.. Var det inte ca 100 000 även förra året - 2023?
Själv föredrar jag "Steget efter", satir som slår åt både höger och vänster.
Själv föredrar jag "Steget efter", satir som slår åt både höger och vänster.
Och här slår han åt höger:
Det har talats om "motsvarande" skäl eller liknande ord (kommer nu ej exakt ihåg formuleringen) som inte varit exakt definierat. Ett visst tolkningsutrymme ha funnits. Jag tror det vore bra om fler än hälften fick avslag.
Vad gäller humanitära kriser så höjer jag gärna biståndsbudgeten, t.ex den del som är katastrofinsatser, men önskar att färre utomeuropéer får permanent uppehållstillstånd.
Så här vill danskarna göra.
Danmark vill utvisa alla som döms till fängelse
Svenska SSAB vill nu vara inkluderande och uppmanar sina anställda att inte säga God Jul, utan God Helg!
Har jag missat något? Är detta 1:a april?
Är detta en del av en rysk desinformationskampanj som smugit sig in i Expressen?
Nu börjar det väl gå lite väl långt? Det är ju värre än inställda Luciatåg.
Skall vi ge upp allt i vår kultur? Skall vi sluta prata svenska också? Det är ju inte så inkluderande att tvinga alla som kommer hit att lära sig ett mycket litet och svårt nordgermanskt språk?