Inlägg från: nattuw |Visa alla inlägg
  • nattuw

Är invandringen en belastning?

KillBill skrev 2023-10-03 17:26:45 följande:

Nej det är precis det jag menar. En stor andel av "lärarna" på Engelska skolan behärskar inte det svenska språket och saknar dessutom svensk lärarbehörighet

Min fråga var hur de barn som går i en vanliga svenska skolan där personalen inte behärskar svenska klarar sig.
  • nattuw
    KillBill skrev 2023-11-16 09:24:52 följande:
    Tycker inte du att det är viktigt att lärare som undervisar i Svenska skolor har lärarlegitimation?
    Jag tycker att det är viktigt att lärare som undervisar i svenska skolor behärskar svenska och de ämnen de skall undervisa i.

Lärarlegitimationer var bara ett sätt att försöka få det att se ut som om något gjordes åt den svenska skolans sjunkande kvalité samtidigt som förfallet har tillåtits fortsätta. När den svenska skolan höll internationell klass fanns det inga lärarlegitimationer eftersom de inte behövdes.

För övrigt så noterar jag att du inte vill uttala dig om hur de barn som går i en vanliga svenska skolan där personalen inte behärskar svenska klarar sig.
  • nattuw
    KillBill skrev 2023-11-17 09:44:13 följande:
    Om du läser en gång till så ser du att jag skriver att jag är övertygad om att det är viktigt att lärare i skolan har goda kunskaper i Svenska språket och med det menade jag att det är skadligt för elever om lärare i  skolan inte behärskar svenska, Jag trodde du skulle förstå detta.. 
    Ditt svar på frågan om hur bra barn som går i en vanlig svensk skola där personalen har bristande kunskaper i Svenska var: "En stor andel av "lärarna" på Engelska skolan behärskar inte det svenska språket och saknar dessutom svensk lärarbehörighet."

Så på en fråga om svensk skolor började du svamla om engelska skolan. Och du har fortfarande inte svarat på frågan om hur de barn som går i en vanlig svensk skola där personalen inte behärskar svenska klara sig.
  • nattuw
    KillBill skrev 2023-11-20 16:40:27 följande:
    Jag är uppriktigt förbluffad över att du inte förstår detta inlägg. Så svårt är det väl inte?
    KillBill skrev 2023-11-17 09:44:13 följande:
    Lärarlegitimation behövdes inte förr i tiden för då hade  i princip alla lärare adekvat utbildning. Därefter genomförde högerpartierna  marknadiseringen av svensk skola och idag drivern många aktiebolag driver skolor för att maximera sina vinster. Det är skolor som i högre grad anställer lärare utan adekvat utbildning och det gör att lärarlegitimationer idag fyller ett viktigt syfte. 

Om du läser en gång till så ser du att jag skriver att jag är övertygad om att det är viktigt att lärare i skolan har goda kunskaper i Svenska språket och med det menade jag att det är skadligt för elever om lärare i  skolan inte behärskar svenska, Jag trodde du skulle förstå detta.. 
    Jag är, tyvärr, inte förvånad över att du inte vill svara på frågan om hur barn som går i en vanlig svensk skola där personalen inte behärskar svenska klarar sig.
  • nattuw
    KillBill skrev 2023-11-22 07:48:55 följande:
    Skojar du eller? Jag har i flera inlägg förklarat hur viktigt det är för elever i Sveriges skolor att lärarna behärskar svenska.
    Det var den engelska skolan som fick dig att skriva flera inlägg och hur dåligt eleverna klarade sig eftersom lärarna inte behärskade det svenska språket.

Du har däremot inte visat något intresse av att svara på frågan hur elever som går i en vanlig svensk skola där lärarna inte behärskar svenska klarar sig.

Frågan var alltså inte hur viktigt det är att lärare i svenska skolor behärskar svenska utan hur det går för de elever som har en lärare som inte behärskar svenska även om eleven går i en vanlig svensk skola.
  • nattuw
    KillBill skrev 2023-11-22 08:37:45 följande:
    Nu får du ge dig. Jag tycker att det är viktigt att lärare behärskar svenska oavsett vilken skola eller skolform som det handlar om. Varför det är viktigt är väl givet?  Det kan vara till skada för elevernas inlärning om läraren inte behärskar svenska. 

Det vi började diskutera är det faktum att många av de aktiebolagsdriva friskolorna har satt i system att undvika att anställa personal som är utbildade lärare och som har en godkänd lärarlegitimation. Dettas görs för att maximera friskolornas vinster. Det är ett problem som du helt uppenbart blundar för.
    Du menar att jag borde ge mig eftersom du vägrar svara på frågan om hur det går för de elever som har en lärare som inte behärskar svenska även om eleven går i en vanlig svensk skolan.

Det som du tyckte var så viktigt när det gällde en friskola var alltså inte lika viktigt när det gäller den vanliga svenska skolan.
  • nattuw
    Anonym (Importerad) skrev 2023-11-22 15:46:46 följande:

Sen har vi de kriminella. Ett fåtal som förstör för majoriteten av oss invandrare. För ser man till hur många invandrare det finns i Sverige så är de kriminella ett fåtal.
    Jag önskar av hela mitt hjärta att man kunde göra något en gång för alla för att få slut på gäng. Det är en sak att man säger att de kriminella gängen består mest av invandrare men de säljer droger där det finns efterfrågan. Så de svenska rikemansungarna bidrar rätt mycket till att gängen finns. Tillgång och efterfrågan styr. 
    Jag hörde från en av mina kollegors söner för några år sedan att det är "enklare" att ta med lite kokain till en fest än en flaska vin!
    Sug på den karamellen!

Det stora problemet är inte att någon överklassungdom köper kokain utan att den organiserade brottsligheten riskerar att urholka välfärdssystemen och infiltrera organisationer och politiska partier.

Dessutom kommer de stora inkomsterna i narkotikabranschen inte från "partyknarkare" utan från renodlade missbrukare. Men för den som vill att det skall handla om klassmotsättningar så är det naturligtvis bättre att skapa ett narrativ där de som har det bättre ställt kan utmålas som roten till det onda.
  • nattuw
    Anonym (Kosmopolit) skrev 2023-11-25 21:46:14 följande:
    Folk som upplevt förintelse borde inte göra det som görs idag i Gaza.
    Så du menar att folk som upplevt förintelsen inte borde skjuta raketer mot Israel och propagera för ett folkmord på judar.
  • nattuw
    KillBill skrev 2023-11-28 07:02:33 följande:
    Vad är det som du inte fattar? Att explicit förbjuda byggandet av moskéer (muslimska bönelokaler) som Åkesson vill skulle strida mot religionsfriheten som är en av hörnstenarna i den svenska demokratin.
    Religionsfrihet innebär att du får tillhöra vilken religion du vill men inte att du har rätt att utöva din religion som du vill. Det finns inget i Religionsfrihetslagen som utgör ett hinder mot att förbjuda religiösa byggnader.
  • nattuw
    KillBill skrev 2023-11-29 08:25:33 följande:
    Lyssna lite minde på dåren Åkesson. självklart kan ett demokratiskt samhälle med religionsfrihet inte explicit förbjuda uppförandet av muslimska gudstjänstlokaler eller riva befintliga minareter på landets moskeer. Skulle det ske så harr man inte riktig religionsfrihet.
    Dina "killgissningar" har inget med verkligheten att göra.
    Läs Religionsfrihetslag (1951:680).
Svar på tråden Är invandringen en belastning?