Inlägg från: KillBill |Visa alla inlägg
  • KillBill

Är invandringen en belastning?

Anonym (Krig i Danmark och Polen?) skrev 2025-02-04 10:10:17 följande:

KillBill,
    du glömde (eller vägrade) svara på min frågor gällande detta ditt inlägg.

Kan man tolka din vägran att svara som att du KillBill personligen stödjer mördande och förföljande av miljontals människor?

Om mördare och diktatorer förföljer och mördar människor i kommunismens namn så har mördarna och diktatorerna fullt stöd från dig KillBill?

Mitt inlägg och mina frågor till dig, som du vägrade besvara:
    KillBill:
    Ditt inlägg är intressant och väcker uppenbara och berättigade frågor.

1.) Om SD:s retorik skulle vara skadlig för demokratin:
    Om du ställer detta ditt inlägg i relation till kommunismen och till Vänsterpartiet, hur ser du på detta och hur ställer du dig personligen till motsvarande jämförelser?

2.) Under andra världskriget, och innan och efter, hur betraktade kommunister och kommunistiska partier de människor du nämner, och andra människor, både grupper människor och individer?
    3.) Vad anser du om kommunismens systematiska förföljelser av människor, kommunismens koncentrationsläger och folkmord?

4.) Visst känner du till att många fler miljoner människor har mördats och förföljts i kommunismens namn i jämförelse med nazism?

5.) Visst känner du till att kommunismen också i dag betraktas som ett hot mot mänskligheten? (Detta i jämförelse med att nazismen anses vara i princip utrotad och inte längre anses utgöra något hot mot mänskligheten.)

Jag har aldrig sett dig göra jämförelsen med VPK/Vänsterpartiets historiska kopplingar till kommunismen, trots att dessa kopplingar har visats vara både mer omfattande och mer långvariga, i jämförelse.

Jag är mycket tydlig med att jag fördömer nazismen och jag fördömer i ännu högre utsträckning kommunismen. 

Men jag har aldrig sett dig KillBill fördöma kommunismen, Vänsterpartiet eller något kommunistiskt parti, trots att du ständigt och upprepat pratar om nazism och det där partiet med ett S och D i namnet.

6.) Varför gör du personligen ditt val att ständigt och upprepat göra denna skillnad?

7.) Kan ditt medvetna och upprepade agerande tolkas på annat sätt än att du KillBill personligen stödjer kommunismens mördande och förföljande av många fler miljoner människor?

Alla dessa frågor är relevanta mh t ditt inlägg, och har ett direkt samband med de saker som du skriver i ditt inlägg, därför ger jag dig återigen en ärlig chans att svara.

Du är totalt oseriös. Hur tusan kan du infoga  en egen mening i ett citat av mig? 

Dessutom hittar du på och tillskriver mig åsikter som jag definitivt inte har. 

Inlägg från folk som beter sig som dig förtjänar inga svar. 
    Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
  • KillBill
    Anonym (Krig i Danmark och Polen?) skrev 2025-02-04 11:48:32 följande:

KillBill, kan du ärligt påstå att detta är något jag har hittat på?
    Visa i så fall med citat att jag har fel!

!!! 
    Jag har aldrig sett dig göra jämförelsen med VPK/Vänsterpartiets historiska kopplingar till kommunismen,
    trots att dessa kopplingar har visats vara både mer omfattande och mer långvariga, i jämförelse.
    !!!

Vad fan håller du på med? Du lägger in egna kommentar och får det att se ut som ett citat från mig. Sådana som du borde bli avstängda här på FL. 
  • KillBill
    Anonym (Ledsen) skrev 2025-02-05 13:10:28 följande:

Ännu en belastning: bostadsbristen.

De unga i samhället kan inte flytta hemifrån eftersom de nyanlända har förtur. Och det är c:a 10% som egentligen har asylskäl.

"Hem och hyra": Minst sex av tio kommuner har någon form av förtur till sina hyresbostäder - de nyanlända går före i kön.

Betydligt färre kommuner lämnar förtur åt hemlösa samt äldre. Bara 23 av landets 290 kommuner lät under fjolåret någon gå före i kön på grund av hemlöshet, medan 20 kommuner har beviljat förtur på grund av ålder.

I Vallentuna får invandrarna bo i bostads­rätter som i genomsnitt kostar nästan två miljoner kronor styck i inköp.

Lund köper bostadsrätter till nyanlända för 75 miljoner.

Detta har skapat en kaotisk situation för landets kommuner som förväntas ordna bostad åt alla invandrare samt i förlängningen försörja dem med skatte­medel.

r.search.yahoo.com/_ylt=Awr.oKRCU6Nnx5cWtQE_Ogx.;_ylu=Y29sbwMEcG9zAzEEdnRpZAMEc2VjA3Ny/RV=2/RE=1738785730/RO=10/RU=https%3a%2f%2fwww.hemhyra.se%2fnyheter%2fnyanlanda-far-fortur-storre-delen-av-landet/RK=2/RS=79nxrKHa8u90TBt9Iy76TDBcVL8-

Du länkar till en västan 8 år gammal artikel?

Sverige kommuner har i alla tider byggt och köpt bostäder för att ha något att erbjuda till bostadslösa exv.  utblottade människor, människor som står utan bostad pga. brand eller annan skada eller för kvinnor som flyr våld i nära relation. 

Vad är det för fel med det?
  • KillBill
    Anonym (Alla är inte det) skrev 2025-02-04 12:23:51 följande:

Jag tycker visserligen att Palme var en dålig ledare, men han var intelligent och han hade nog  inte uppskattat dagens konsekvenser av massinvandringen. Han motiverade till och med på sin tid att han var emot att ta emot en viss grupp från Vietnam med att "deras kulturmönster var för olika vårt"-och det var ändå typ inget mot olikheten mellan vårt och kulturmönstren från länder som stora migrantgrupper kommer ifrån idag.

Men båtflyktingarna var han nog i verkligheten emot mest "föra tt de inte gillade kommunisterna som hade tagit över även Sydvietnam när detta var aktuellt.

Palme hade empati för andra människor. Det är mer än man kan säga om en hel del i den här tråden..

• KillBill
    Anonym (Ledsen) skrev 2025-02-07 15:57:23 följande:

Sveriges Riksdag: Dagens sfi fungerar inte tillfredsställande och genomströmningen är låg. En del elever deltar i sfi i många år utan att fullfölja utbildningen. ? Grundläggande kunskaper i svenska språket är avgörande för att människor som kommit till Sverige från andra länder ska kunna etablera sig på arbetsmarknaden.

Andelen som avslutade sfi med godkända betyg var 50% och nästan lika många hoppade av sfi, 46%. Andelen är betydligt lägre för elever med kort utbildningsbakgrund, där cirka 30% av eleverna klarar sfi på tre år.

Vad gör man åt detta KillBill?

Kvaliteten på SFI har länge kritiserats, så att höja undervisningens kvalitet är ett viktigt första steg. Många avhopp från SFI kan också kopplas till ekonomiska utmaningar, då invandrare ofta börjar arbeta istället för att fortsätta studera. Vi bör kanske säkra de ekonomiska incitamenten för att lära sig svenska.

Vad tycker du själv att vi ska göra för att fler ska gå ut grundskolan och SFI med godkända betyg? Många svenska elever klarar inte heller grundskolan ? vad kan vi göra åt det?

• KillBill

Varför svarar du  inte på min fråga? 

Anonym (Ledsen) skrev 2025-02-05 13:10:28 följande:

Ännu en belastning: bostadsbristen.

KillBill skrev 2025-02-06 23:13:47 följande:
    Du länkar till en västan 8 år gammal artikel?

Sverige kommuner har i alla tider byggt och köpt bostäder för att ha något att erbjuda till bostadslösa exv.  utblottade människor, människor som står utan bostad pga. brand eller annan skada eller för kvinnor som flyr våld i nära relation. 

Vad är det för fel med det?

• KillBill
    nattuw skrev 2025-02-04 20:47:09 följande:
    Till och med de som propagerar för en ständigt ökande befolkningstillväxt brukar inse att 1 000 000 000 invånare i Sverige inte är hållbart. Därmed kan vi enas om att en ständigt ökande befolkning inte är hållbar om man drar ut tidsaxeln.

Och när vi nu vet att en ständigt ökande befolkning i längden inte är hållbar så är frågan hur länge de som tror att en ständigt ökande befolkning är ett måste har tänkt sig att befolkningen skall öka och hur de har tänkt att problemen skall hanteras när en ökande befolkning inte längre är möjlig.

En stor del av den arbetsföra befolkningen kommer att var verksam inom vård och omsorg för att ta hand om de pensionerad invandrare som skulle ta hand om de pensionerade invandrare som skulle ta hand om vård och omsorg för ....

Tittar vi på produktionsindustrin så är framtiden istället mer automatisering och färre arbetstillfällen.
    Varför svamlar du om en miljard svenskar? Klarar du inte av att diskutera ärlig? Jag har inte påstått att vi behöver bli fler i Sverige jag har bara pekat på att det kommer bli ett stort problem när befolkningen minska samtidigt som antalet pensionärer ökar. 
  • KillBill
    Anonym (Alla är inte det) skrev 2025-02-04 12:31:33 följande:

I princip talar du för en högre eller lägre grad av folkutbyte.

Så du drar dig inte ens för att debattera med nazistiska argument? Folkutbytesteorin är en nazistisk konspirationsteori..
  • KillBill
    Shiba56 skrev 2025-02-04 13:46:30 följande:
    KillBill, vad anser du om detta?

Utrikes födda står för 80 procent av kostnaden för felaktiga utbetalningar från Försäkringskassan. 
    Seriöst?

Jag har läst Försäkringskassans rapport och påstående kommer inte från rapporten. Påståendet kommer i stället från Nya Tider som till och med sverigedemokraterna kallar nyfascistisk..

• KillBill
    Bidragsbrott ska självklart bekämpas hårt, men när det gäller denna rapport noterar jag att inte ens högerorienterade tidningar som Svenska Dagbladet har plockat upp nyheten, vilket kan ha sina förklaringar.

Jag har inte kunnat hitta information om huruvida överrepresentationen är standardiserad för att kompensera för olikheter i inkomster och levnadsvillkor. 

Det är känt att socioekonomiska faktorer har stor påverkan på bidragsbrott. Och denna typ av brott är vanligare bland människor med låga inkomster och som lever i utanförskap. Frågan är hur överrepresentationen för bidragsbrott skulle se ut om man jämförde en svensk och en utrikes född som båda lever i utanförskap och med knappa ekonomiska förutsättningar. Vet du något om detta?
Svar på tråden Är invandringen en belastning?