Inlägg från: FDFMGA |Visa alla inlägg
  • FDFMGA

Är invandringen en belastning?

Anonym (Freedom) skrev 2021-07-19 22:48:15 följande:
    Helheten behöver varken mig, dig eller din hund. Utan oss skulle koldioxidutsläppen vara lägre och världen en bättre plats.

De gängkriminella behövs inte heller. Detsamma gäller nazisterna. Sverige vore en bättre plats utan dessa.

Jag vet att det gör ont att krossa vänsterns dröm om att alla behövs, men det är bättre att vi erkänner att det är som det är.
    Nja, helheten är ju summan av delarna.

Tänk dig ett pussel som betraktas av somliga, en gängkriminell från orten kan känna sig utmanad av vissa bitar och försöker plocka bort dem medan andra anser att bitar av en viss färg inte passar in i pusslet.

Det är de senare som lockats av Kristerssons populistiska klyscha om invandringen som en belastning, något som bland annat märks här på Familjeliv där anonymerna väller in i de politiska trådarna.

För min egen del föredrar jag att lägga pussel där inga bitar saknas, visst pusslet som en metafor för helheten är ju föränderligt över tid, men jag ogillar att gängen av olika sort anser att de ska kunna plocka bort bitar i förtid.

Faktum är att jag kan bli riktigt irriterad om jag lägger ett pussel och upptäcker att en bit saknas och om jag trots att jag söker inte hittar den.

Rör inte mitt pussel - är mitt budskap till de extrema politiska gängen, liksom deras pusselbitsmeningsfränder gängen från orten.
  • FDFMGA
    Anonym (Freedom) skrev 2021-07-20 11:42:08 följande:
    Problemet med ditt pussel är att vissa bitar är del av en cancersvulst. En del bitar är mer resistenta än andra och det har ingenting med deras färg att göra, hur mycket du än vill tro det.

Cancer-bitarna måste bort innan de infekterar friska bitar. De kan få hålla till i en isoleringscell.

Det viktiga här är att pusselbitens färg är ointressant.

Så länge man jobbar med vettigt folk spelar det ju ingen roll vilken del av världen de kommer ifrån. Vettigt folk kan samarbeta så att alla vinner på det. Men förklara gärna varför du vill ha gängkriminalitet på din egen gata, förstår du inte att det är vad regeringens politik leder till?

Tror du kriminella gäng bryr sig om dina pussel-metaforer? De kommer plocka bort både dig och din hund om du står i vägen för dem. Vill de ha din bil så tar de din bil. Vill de ha ditt barns mobil så rånar de ditt barn. Detta drabbar någon i förorten var dag. Varför förespråkar du den politik som lett oss hit?
    Jag har inte för vana att betrakta människor som cancersvulster och jag tycker att det är beklagligt att Kristersson flirtar med folk som är en del av just denna historiska tradition.

Man kan ju inte annat konstatera att han plaskar omkring i mörkbrunt vatten i sina försök att nå det där kaklet han brukar prata om.

Mot bakgrund av skriv- och tankeförmågan hos flertalet av dem som lockats till hans simskola så tycks kaklet vara lika avlägset som kacklet är öronbedövande.
  • FDFMGA
    Anonym (Freedom) skrev 2021-07-20 12:12:38 följande:
    Haha, du tror du löser gängkriminaliteten genom att brunmåla moderaterna.

Var inte orolig. MP har koll på detta.
    Nej, det tror jag inte. M lär knappast ha något med lösningen på gängkriminaliteten att göra - de har väl snarare positionerat sig så att de är en del av problemet.

Att komma tillrätta med gängkriminaliteten är ett långsiktigt arbete som måste inkludera de vuxna i samhället och politiken - alltså inget som berör Kristersson.
  • FDFMGA
    Anonym (Absolut) skrev 2021-07-20 13:50:29 följande:
    Asg

Vissafödsifarstunochendeltappassatidigt
    Jag är helt renons på kunskaper om hur det gick till när Kristersson föddes - menar du att det är därför han är så kort i rocken också, endast 168 cm över kaklet.
  • FDFMGA
    Anonym (Absolut) skrev 2021-07-20 14:29:42 följande:
    Han får ha vilken längd han vill den nivån du ligger på är under kakelhöjd du skulle passa som etablissemangs politiker in bland rötäggen så dom minskar ännu mer
    Nja, men att han är 168 cm lång är ett faktum.

Däremot tror jag inte på dina teorier om att han blev tappat i kaklet. Det är bara elakt förtal, skulle jag vilja påstå.
    Anonym (Absolut) skrev 2021-07-20 13:50:29 följande:
    Asg

Vissafödsifarstunochendeltappassatidigt
    Jag tror att man ska tolka hans påstående om att invandringen är en belastning mot bakgrund av att Ulf alltid har fått finna sig i att stå i skuggan bakom mer framgångsrika M-ledare och nu vill han bli större än Åkesson, bildligt talat alltså.

Han söker nog revansch och hoppas att han ska hitta det där kaklet innan de vuxna i bassängen redan kaklat färdigt.
  • FDFMGA
    Digestive skrev 2021-07-21 03:47:32 följande:
    Så du tycker möjligtvis att det vore på sin plats med hashtagen #inteallainvandrare likt den #inteallamän?

Jag tycker det är sorgligt att se och speciellt när det blott handlar om partipolitk. Vem fan bryr sig? - det är bara löjligt.

För min del hade vi alla kunnat förklara för en stor del av befolkningen - av dem som överhuvudtaget missförstår - att Sveriges största partier knappast ser invandrare som en belastning.

Vi är för böveln ett av världens invandrarvänligaste länder och som folk är vi ett av de vänligaste och frommaste folkslagen på planeten - men det ska uppenbarligen och till varje pris målas fan på väggen för socialdemokratins eviga seger (mot allt - från heder, förnuft, ekonomi, gemenskap till what the f ever).
    Nej, jag tror inte att kristersson ser invandringen som en belastning, men han vill locka röster från sådana som gör det - och det sätt han gör det på blir till en belastning för integrationen.

Jag minns hur en moderat statsminister läxade upp Åkesson som då uppförde sig som en skolgosse som fått en åthutning när Reinfeldt förklarade för honom att det är kontraproduktivt att enbart peka på den belastning människor kan tänkas utgöra.

Nu tillhörde jag inte Reinfeldts beundrarskara men att M blivit ett pajasparti med Ulf Kristersson är ett oomkullrunkeligt faktum.
  • FDFMGA
    Anonym (Freedom) skrev 2021-07-20 16:44:32 följande:
    Det är inte ofta jag skrattar högt på FL, men detta var faktiskt stor humor.

S-MP-regeringens signal till de gängkriminella är glasklar: regeringen har inga planer på att agera. Lite tomma ord från hängmattan, sen fortsätter våldet öka.

Det är denna regering som tagit oss dit vi nu är. Resultatet är döda barn och polis. Att denna samling avskum skulle ha förmåga att vända utvecklingen är extremt skrattretande.
    Det var väl synd att du sällan får skratta på FL.

Själv småler jag ofta över de tankeförsök som görs.

Nu senast när jag såg Digestives Youtubeklipp där Löfven framställdes som en zoombie - korrekt såtillvida att längdskillnaden mellan Kristersson och Löfven framstod som betydandeSkrattande

• FDFMGA
    Anonym (Freedom) skrev 2021-07-21 12:51:59 följande:
    Jag skulle säga att med Kristersson har M anpassat sin politik till den verklighet som råder. Reinfeldt hade många goda sidor, men hans invandringspolitik var lika förkastlig som miljöpartiets.
    Du syftar på bilden av Löfven där han gjorts om till en zoombie. Ett mycket vanligt fenomen här på FL - huruvida de som pysslar med den formen av aktivitet ska hamna i ett tänkt belastningsregister över svagbegåvade mobbare eller inte låter jag vara oskrivet.

Om du studerar bilden så kan förhoppningsvis konstatera att ingen petat på Kristersson men att Löfven inte riktigt ser ut som han brukar göra.

Själv noterade jag att längdskillnaden dem emellan åtminstone var korrekt återgiven. Alltid något - som fan sa när han såg ÅmålGlad

• FDFMGA
    Anonym (Freedom) skrev 2021-07-21 12:51:59 följande:
    Jag skulle säga att med Kristersson har M anpassat sin politik till den verklighet som råder. Reinfeldt hade många goda sidor, men hans invandringspolitik var lika förkastlig som miljöpartiets.
    Nja, man har väl snarare anpassat politiken för att kunna utgöra ett alternativ för sådana som annars röstat på SD.

Det lär ju vara oerhört viktigt för Kristersson att hans parti blir större än Åkessons.
  • FDFMGA
    Digestive skrev 2021-07-21 19:25:21 följande:
    Varför bestämde sig den ansvariga regering vid 2015 att minska invandringen? Om det inte var för att den belastade samhället på något vis så skulle iallafall jag kalla det för ett lika onödigt som hänsynslöst drag.
    FDFMGA skrev 2021-07-21 12:24:41 följande:
    Det var väl synd att du sällan får skratta på FL.

Själv småler jag ofta över de tankeförsök som görs.

Nu senast när jag såg Digestives Youtubeklipp där Löfven framställdes som en zoombie - korrekt såtillvida att längdskillnaden mellan Kristersson och Löfven framstod som betydandeSkrattande
    Såg du Henrik Jönssons videokrönika?
    Nu minskade väl inte S-MP-regeringen på all invandring, utan förändringarna avsåg flyktingar. Man lär väl ha ansett att för många av de flyktingar som kom till Europa sökte sig till Sverige - för många för att det skulle finnas goda möjligheter för de flesta av dem att integreras med det svenska samhället, i synnerhet mot bakgrund av den redan höga arbetslösheten och den absurda bostadsbristen.

ja, jag tittade en stund på inslaget och har sett något av honom tidigare. Jag har mycket svårt för den där gossaktigt putslustiga umgmoderatstilen. Ja, jag vet att han kallar  sig libertarian - men för mig skillnaden bara att en libertarian brukar prata lite mer i nattmössan än en ungmoderat.

Hursomhelst är det beklagligt att avgrunden mellan höger och vänster, mellan nationalism och globalism, mellan auktoritetstroende kollektivism och liberal individualism växer i Sverige och där är vare sig Löfven eller Kristersson utan skuld.

Jag tycker att de bägge herrarna kunde knäppa upp lite, släppa lite på prestigen, be någon yrkeskunnig att kakla bassängen och i stället sikta in sig på varsin ansvarsfull ministerpost i en regering ledd av Annie Lööf.
Svar på tråden Är invandringen en belastning?