Inlägg från: Anonym (Absolut) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Absolut)

Är invandringen en belastning?

Iarwain skrev 2021-07-16 21:16:41 följande:
    Kan du förklara, väldigt tydligt, denna skillnad för mig?

Den ena kan inte existera utan den andra. Så hur kan den ena vara ett problem men inte den andra?
    Nej seriöst det är ingen idé ?.vill inte veta, kan inte se sanningen, lever i en förnekelse, mår egentligen inte bra då jag tappat fotfästet men klamrar mig fast i ett ideal 
  • Anonym (Absolut)
    FDFMGA skrev 2021-07-16 19:12:47 följande:
    Aha, landet håller på att gå under.

Det har alltid funnits folk som ropat att domedagen är här, inte sällan sådana som inte klarar av något annat än just att ropa att domedagen är härSkrattande
    Sedär förnekelse säg det till dom som bor i de utsatta områdena du flödar väl champagne till frukost och ser inte vad som sker i dimman vakna upp imorrn kan du läsa i tidningen om ett nytt mord , en sjukvård på darr, en skola som är sämre än de  flesta andra väst Europa länder, ett försvar som är så dåligt utrustad att Ryssland skrattar, polis behövs mångdubbelt upp då kriminaliteten ökar hela tiden, ett ökande bidrags behov, segration i över 100 områden snart, knarket flödar som aldrig förr, skolor som lär barnen att flickor och pojkar inte ska blanda sig med varandra, bidragsfusk som aldrig förr , fortsatt invandring högst/capita trots allt prat om att vi minskar invandringen tja inte svårt då vi har gått från mega siffror till lägre men ändå leder vi, skolresultat med pisa resultat där vi medvetet fuskar med resultatet så man ska kunna säga att vi blivit bättre, pensionärer som har häften i pension än våra grannländer, människor i landet är så otrygga att dom ej kan gå ut vid mörkrets inträde ?..skrev rakt upp och ner utan någon kronologisk tanke men jag kunde fortsatt och du lever i förnekelse ?..
  • Anonym (Absolut)
    FDFMGA skrev 2021-07-17 00:04:10 följande:
    Så deprimerande. Kan det bero på att du fått för dig att Sverige är på väg att gå under?

Har du tagit upp ditt mående med din biståndshandläggare?
    Jag mår bra faktiskt men hur mår du som socialdemokrat tror du verkligen inte er politik är genomskådad sen länge och sanningen har kommit ifatt?.
    ?Hoppas du mår bra imorrn n-r du läser tidningen ?.jag har rent samvete har du?
  • Anonym (Absolut)
    nattuw skrev 2021-07-19 01:32:45 följande:
    Så att till och med du förstår. Nja det blir nog svårt. Det första du måste förstå är att det finns skillnader på individ och gruppnivå.

En invandrare utgör inget samhällsproblem. Inte ens om invandraren i fråga aldrig kommer i arbete utan lever hela sitt liv på bidrag eller bestämmer sig för att bli yrkeskriminell så utgör den enskilda invandraren ett samhällsproblem.

Om en miljon invandrare inte kommer i arbete utan lever på bidrag så blir invandringen ett samhällsproblem. Varje enskild invandrare är fortfarande, var för sig, inte ett problem, Problemet uppstår när man summerar individerna.

Samma sak gäller för övrigt även för andra än invandrare. Ett får är inget problem. En miljon får kommer att äta upp din gräsmatta.
    Jösses ticket drabbel du borde få Nobelpris för din analys i dumhet skit in skit ut
  • Anonym (Absolut)

Hyckleriet fortsätter ser jag ja vissa lär sig aldrig haha vilka dårar det finns , en patolog skulle nog blivit förvånad på hur tomt det är i empati delen något saknas . Själv skulle jag säga jepp inte förvånad alls dom försvarar en politik som gör att landet blöder bokstavligen talat

Kristersson och Åkesson 1år kvar av dårskapen

• Anonym (Absolut)
    KillBill skrev 2021-07-19 22:56:01 följande:
    Inte ens moderata morgontidningar stödjer din tes. Kristersson generaliserade på samma sätt så Åkesson för bara 6 månader sedan. Då var Kristersson kritisk mot Åkesson. Nu beter han sig lika illa. Radikaliseringen av moderaterna går snabbt nu.
    Många sossar är också på väg över så snart är dom unika och historia Gud så skönt det ska bli
  • Anonym (Absolut)
    Anonym (Freedom) skrev 2021-07-19 21:37:02 följande:
    KillBill, är du faktaresistent? Kristersson var glasklar med vad han avsedde var en belastning.

Hur länge har man sovit under en sten om man inte förstår att kriminaliteten är en belastning?
    Haha dagens bästa faktareistent den var verkligen passande till personen ifråga du gav denna ära att bära?.Ingen annan kan förvränga sanningen och vända med motfrågor om triviala saker som just KB?Precis som en Sossepolitiker förvränger och lovar guld och gröna men action det är det mindre av?hängmattan är goare som någon sagt
  • Anonym (Absolut)

Tack ni dom nu styr landet ni har blid på samvetet som låtit landet bliva vad det nu är

Hängmatte regeringen har som vanligt inget svar bara tomma ord om att detta är oaceptabelt utan åtgärder fy fan man spyr

www.aftonbladet.se/nyheter/a/L1moG9/barnen-skots-framfor-pappans-ogon-grat-och-skrek-nar-jag-holl-om-dem

Stackars barn och förändrar hoppas innerligt på att dårskapen kan minska när nästa regering tar över och att nuvarande regering aldrig någonsin tillåts styra landet i denna misär dom skapat

Åkesson och Kristersson ni är så väntade

• Anonym (Absolut)
    FDFMGA skrev 2021-07-20 13:39:06 följande:

Nej, det tror jag inte. M lär knappast ha något med lösningen på gängkriminaliteten att göra - de har väl snarare positionerat sig så att de är en del av problemet.

Att komma tillrätta med gängkriminaliteten är ett långsiktigt arbete som måste inkludera de vuxna i samhället och politiken - alltså inget som berör Kristersson.

Asg

Vissafödsifarstunochendeltappassatidigt
Svar på tråden Är invandringen en belastning?