Är invandringen en belastning?
Det finns primärt två bestämmelser som definierar vem som betraktas som flykting inom EU:
Genevekonventionen
www.regeringen.se/contentassets/f24d53aad07c4c3392cf7e758ad57e8a/so-195316.pdf
eur-lex.europa.eu/legal-content/SV/TXT/%3A32011L0095
Definitioner och kriterier för skydd
Skydd enligt Genevekonventionen:
Beviljas till personer som uppfyller kriterierna enligt Genevekonventionen, vilket innebär en välgrundad fruktan för förföljelse på grund av ras, religion, nationalitet, politisk åskådning eller tillhörighet till en viss samhällsgrupp.
Alternativt skydd: Beviljas till personer som, även om de inte kvalificerar sig som flyktingar enligt Genevekonventionen, löper en verklig risk att utsättas för allvarlig skada om de återvänder till sitt hemland. Detta inkluderar dödsstraff, tortyr eller omänsklig eller förnedrande behandling, samt allvarliga och individuella hot mot liv på grund av urskillningslöst våld vid väpnad konflikt.
Du måste väl åtminstone klara se att jag har inte skrivit något om det som du svamlar om i ditt inlägg?
Du väljer återigen, och upprepat, att svamla om helt andra saker, trots att du citerar mitt inlägg.
Återigen, igen och igen, bara taffliga och pinsamma försök från din sida att flytta fokus, att förneka sanningen genom dina ständiga försök att lyckas lägga ut dina mycket grumliga dimridåer.
Om du anser att UNHCR har fel i det av mig citerade så rekommenderar jag dig att vända dig till dem,
om du skulle lyckas inbilla dig att det skulle vara lönt för dig att komma till UNHCR med dina extremt grumliga dimridåer...
Det är ingen mening att du försöker diskutera detta med mig,
för jag klarar faktiskt begripa, till skillnad mot dig, att jag har ingen möjlighet påverka UNHCR:s uppfattning, om jag skulle ha en avvikande uppfattning.
Men lycka till du, om du lyckas inbilla dig det...
KilliKill;
på förekommen anledning frågar jag dig, klarar du förstå UNHCR:s ord och innebörden i följande?
att söka skydd i ett närliggande land