Inlägg från: Anonym (Freedom) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Freedom)

Är invandringen en belastning?

Anonym (Belastning) skrev 2021-08-01 13:19:02 följande:
    Då vill jag påpeka att V inte sitter i regeringen. Det trodde jag alla visste...
    Jag trodde alla visste att V är en del av regeringsunderlaget.
  • Anonym (Freedom)
    Anonym (Belastning) skrev 2021-08-01 14:28:25 följande:
    Suck. V är ett stödparti, inget annat. Påstår man att vi har en kommunistisk regering behöver man läsa om grundskolan samhällsvetenskap.
    Vem har påstått att regeringen är kommunistisk? Det var ju ett påstående om V du presenterade.

Sen hänger det ju ihop med att M/KD/L kallas blåbruna. Kallar man dessa partier för nazister så kan man definitivt kalla regeringen för kommunister.
  • Anonym (Freedom)
    Anonym (Johan) skrev 2021-08-01 17:14:57 följande:
    Visst men det är svårt att ändra på regler för de som redan fått put och medborgarskap. Vi har redan 2 miljoner invandrare I Sverige och problemen med dem består.

Fast det får man ju inte? Det svenska samhället är ju i grunden lagt i motsatt riktning. Så ska du driva den linjen får du helt enkelt slopa välfärdssamhället som vi känner till det.

Att skapa ett samhälle med insiders och outsiders där outsiders inte har alls samma rättigheter är heller inte realistiskt. Det går emot alla regler om mänskliga rättigheter i princip. Sådant kan skurkstater som Dubai och Singapore skita i men i ett västland är det inte genomförbart.
    Det kommer kosta stora pengar för skattebetalarna att anpassa samhället till mångkultur. Vi är redan igång och bygger fler fängelser. Det är bara början. Det kommer bli en kontrollapparat vi aldrig sett maken till. Gated communities närmar sig med stormsteg.

Det måste ställas krav på arbete för alla som kan arbeta. Annars fungerar inte samhället. Ghettona måste rivas och ersättas med trevliga områden där de boende trivs. Allt kommer kosta mycket pengar, men det är enda vägen till att få detta att fungera.

• Anonym (Freedom)
    Anonym (Johan) skrev 2021-08-01 17:37:39 följande:
    Jo men hur ska det göras i praktiken? Säg att du mot alla odds lyckas dra tillbaka uppehållstillqtpnd/medborgarskap för alla som inte jobbat i tex 5 år. Då ska du genomföra en tvingande deportation till ett land som sannolikt kommer vägra ta emot dem. Barn som bara bott i Sverige i många år ska deporteras en masse. Inget västland öht gör detta då det skulle kräva våld och militär i princip för att genomföra.
    Man ska inte dra in uppehållstillstånd/medborgarskap. Man ska dra in bidragen.
  • Anonym (Freedom)
    Anonym (Johan) skrev 2021-08-01 17:40:01 följande:
    Och ska du genomföra detta behöver du eliminera välfärdssamhället som vi känner det. Opinionen för det är obefintlig. Låglönearbeten, matkuponger etc måste införas. Inte ens USA som är mycket åt detta håll får det att fungera. Somalier i USA tex har knappt 50% sysselsättningsgrad.
    Nej inte eliminera det, men förändra det. För de flesta blir det ingen skillnad, det räcker att man kommer åt de som lyft bidra i åratal. Allt man behöver göra är att ta bort den möjligheten och istället erbjuda enkla jobb till dessa.

Inga matkuponger ska införas. Man ska kunna leva på sin lön.

Den som jobbat många år och drabbas av sjukdom/arbetslöshet kan åtnjuta samma välfärd som idag, eller bättre.

Så enkelt uttryckt: det ska finnas instegsjobb, och detta kan enkelt ordnas. Sen är det bara kämpa på. Då är detta problem snart ur världen, ingen lat bidragslyftare kommer vilja komma hit.
  • Anonym (Freedom)
    Anonym (Belastning) skrev 2021-08-01 21:36:37 följande:
    Nej, jag anser inte att man kan kalla regeringen kommunistisk för att ett av deras stödpartiers ungdomssektion säger sig vilja skapa ett kommunistiskt samhälle. Det är helt enkelt för många steg däremellan. Låt oss vara ense om att vara oense.
    Men att kalla oppositionen för brun (därmed nazistisk) är ok enligt dig?
  • Anonym (Freedom)
    Flash Gordon skrev 2021-08-02 10:47:59 följande:
    Jag har inte talat om några "100 000 tals" utan reagerade på ditt: "det är svårt att ändra på regler för de som redan fått put och medborgarskap."

Många saker har setts som naiva, tills de genomförs och då blir det över en natt hur naturliga som helst.
    Jag är så gammal att jag minns när det var "omöjligt" att införa rökförbud på krogen.
  • Anonym (Freedom)
    Anonym (Johan) skrev 2021-08-02 12:21:14 följande:
    Jag med. Men tramsig jämförelse.

Att massutvisa nästan 10% av befolkningen som inte arbetar. Ge mig ETT exempel på något västland som klarar detta. Kom inte dragandes med Danmark som skickat ut mindre än 100 personer med medborgarskap eller put.

Vi är fast med över en miljon människor som inte efterfrågas eller kan göras anställningsbara utan att slopa hela välfärdssystemet och införa låglönejobb.
    Man behöver inte (och ska inte) massutvisa. Det går att införa regler som gäller nytillkomna.

Sen kan man införa hårdare regler mot de som döms för upprepade brott. Om vi utvisar 1% av de mest brottsbenägna så är mycket vunnet.

Jag är trött på argument om att ingenting går. Klart det går! Det är bara att göra.

Tycker det är vansinne att sitta och säga att vi är fast med 1 miljon oanvändbara människor. Finns massor med sätt att få en stor del av dessa att göra nytta. Många gör redan nytta.
  • Anonym (Freedom)
    KillBill skrev 2021-08-02 13:53:59 följande:

En sådan förändring skulle få orimliga konsekvenser.

En invandrad kvinna som i likhet med Kristdemokraternas partiledare Ebba Busch gjort sig skyldig till grovt förtal skulle i tillägg till straffet utvisas. Kvinnans barn skulle slitas upp från sin skolmiljö och skickas till ett land där barnet inte behärskar språket alternativt så skulle familjen splittras om maken och barnen stannar kvar i landet.

Om det är så stora skillnader i straff mellan svenskar och invandrare skulle vi inte längre kunna prata om likhet inför lagen. Likhet inför lagen är iofs en princip som verkar bli mindre och mindre viktig för brunhögern för var dag som går. 

Du vet inte att Ebba gjort sig skyldig till grovt förtal, det är aldrig prövat i domstol.

F.ö begår du ett grövre brott än det du anklagar Ebba för när du skriver på detta sätt. Du namnger en person och framställer denne som klandervärd. Att det ev. är sant spelar ingen roll i förtalslagstiftningen.

Men å andra sidan tycker ju du att Ebbas brott var så oerhört grovt att en utvisning då vore rimlig, eller hur. Du ansåg ju t.o.m att hon borde bli av med sitt jobb p.g.a detta.

Sen är det väl bra om det är lite skillnad mellan svenskar och invandrare under en övergångsperiod när de kommer hit. Man flyr väl inte till ett annat land för att begå brott.

• Anonym (Freedom)
    Anonym (Johan) skrev 2021-08-02 15:09:36 följande:
    Hur utvisar du dem vars länder vägrar ta emot dem? De har slängt passen och dessa länder vill inte ha tillbaka sina kriminella. Att dra in bistånd till deras hemländer finns ingen opinion för öht. Alla partier utom SD skulle vara emot det som krävs. SD behöver 51% för att detta ska genomföras med hjälp av militär, indraget bistånd etc.
    Skapa ett nytt land i nån obebodd del av norrland så kan de utvisas dit.
Svar på tråden Är invandringen en belastning?