-
Alla är emellertid inte i åldern i fråga + at en del som är har inte kunskaper nog att gå på universitet.nihka skrev 2024-11-01 15:16:45 följande:Nej, persner som går på universitet är både i arbetsför ålder och klara med grundskola och gymnasuim.
-
Padirac skrev 2024-11-03 16:07:04 följande:Så vilken ålder är dessa personer i då?
Vilka saknade kunskaper har de för universitetsstudier, hur blev de antagna menar du?1) Andra åldrar än högskoleålder
2) I o f s så har det från universitetshåll klagats på at man numera (i tex matematik) får börja med att fylla i bristande kunskaper från gymnasiet innan man kan gå in på högskolestoffet MEN jag syftade INTE på personer som antagits till högskolan.
-
Med högskoleålder menar jag ett antal år efter gymnasieålder.Padirac skrev 2024-11-04 18:29:35 följande:Och högskoleålder infaller vid vilken ålder?
Du försöker säga att det är ett problem att de som inte har kunskaper nog för att gå på universitet/högskola inte har antagits till dessa studier?
Vilka personer i vilka åldrar pratar du om?
Nu förstår jag verkligen inte hur du tolkar mig. Var har jag sagt att de som inte har nog med förkunskaper ska gå på högskola? -
Padirac skrev 2024-11-05 20:35:35 följande:Du skriver '+ at en del som är har inte kunskaper nog att gå på universitet' och det betyder enligt gängse språkförståelse någonting i stil med det saknas kunskaper för att gå på universitet/högskola?Anonym (Alla är inte det) skrev 2024-11-03 14:42:26 följande:Är invandringen en belastning?Alla är emellertid inte i åldern i fråga + at en del som är har inte kunskaper nog att gå på universitet.
Stopp o belägg . Du skrev ju att jag ansåg att det var ett problem att personer med otillräckliga kunskaper INTE antogs till högskola.
Ja, självfallet finns det de som inte har tillräckliga kunskaper. Det är inget konstigt.
-
Padirac skrev 2024-11-05 20:35:35 följande:Du skriver '+ at en del som är har inte kunskaper nog att gå på universitet' och det betyder enligt gängse språkförståelse någonting i stil med det saknas kunskaper för att gå på universitet/högskola?Anonym (Alla är inte det) skrev 2024-11-03 14:42:26 följande:Är invandringen en belastning?Alla är emellertid inte i åldern i fråga + at en del som är har inte kunskaper nog att gå på universitet.
Stopp o belägg . Du skrev ju att jag ansåg att det var ett problem att personer med otillräckliga kunskaper INTE antogs till högskola.
Ja, självfallet finns det de som inte har tillräckliga kunskaper. Det är inget konstigt.
-
Vad jag minns har jag över huvud taget inte skrivit något om den saken (utom att jag i förbifarten nämnde att högskolelärare klagat över att standarden sänkts så att man får börja med att förstärka gymnasieinnehållet, t.ex. i matematik. Jag vet inte exakt vilka elever.)Padirac skrev 2024-11-06 20:44:03 följande:Det var en riktigt usel typo/meningsbyggnad av mig
Är det några speciella du anser eller menar är antagna till universitetet/högskola som inte har tillräckliga kunskaper? Eller inte formell behörighet kanske? -
Padirac skrev 2024-11-07 19:55:28 följande:
Det var detta jag försökte få klarhet i vad du menade
Vilka invandrare i den åldergrupp du refererar till är inte i arbetsför ålder?
Vilak invandrare är den del som inte har kunskaper nog för att gå på universitetet trots att de antagits?
Eller är det inte invandrare som grupp du pratar om?Anonym (Alla är inte det) skrev 2024-11-03 14:42:26 följande:Är invandringen en belastning?Alla är emellertid inte i åldern i fråga + at en del som är har inte kunskaper nog att gå på universitet.Du läser in saker i mina inlägg som jag inte skrivit. Jag skrev aldrig något om invandrare som antagits med otillräckliga kunskaper.
Jag tror inte jag skrev något om arbetsför ålder heller.
-
Jag får gå tillbaka och titta på det inlägg jag svarade på då. Just nu minns jag inte, men vänta en stund så ska jag gå tillbaka.Padirac skrev 2024-11-08 21:27:42 följande:Men vad skrev du då? Vad ville du säga? Vad i ditt inlägg har och inte har med invandring eller invandrare eller andra att göra?
"Anonym (Alla är inte det) skrev 2024-11-03 14:42:26 följande:Är invandringen en belastning?Alla är emellertid inte i åldern i fråga + at en del som är har inte kunskaper nog att gå på universitet." -
Det skrev jag i ett svar till nikha och menade att inte alla immigranter är i arbetsför ålder eller universitetsålder. Sedan skrev jag att en del som är i universitetsålder inte har kunskaper nog för att kunna gå på universitet. Det finns väl bla till o med en del som är mer eller mindre analfabeter. Jag skrev inte att de faktiskt går på universitet.Padirac skrev 2024-11-08 21:27:42 följande:Men vad skrev du då? Vad ville du säga? Vad i ditt inlägg har och inte har med invandring eller invandrare eller andra att göra?
"Anonym (Alla är inte det) skrev 2024-11-03 14:42:26 följande:Är invandringen en belastning?Alla är emellertid inte i åldern i fråga + at en del som är har inte kunskaper nog att gå på universitet." -
Padirac skrev 2024-11-07 19:55:28 följande:
Det var detta jag försökte få klarhet i vad du menade
Vilka invandrare i den åldergrupp du refererar till är inte i arbetsför ålder?
Vilak invandrare är den del som inte har kunskaper nog för att gå på universitetet trots att de antagits?
Eller är det inte invandrare som grupp du pratar om?Anonym (Alla är inte det) skrev 2024-11-03 14:42:26 följande:Är invandringen en belastning?Alla är emellertid inte i åldern i fråga + at en del som är har inte kunskaper nog att gå på universitet.Va? Jag vet inte vad du pratar om. Självklart finns det invandrare som är tex barn eller i pensionsålder. Vad är konstigt med det?
Jag har ALDRIG PÅSTÅTT att någon antagits utan kunskaper. Det är bättre om du först läser ett inlägg innan du besvarar det.
Om jag minns rätt så avsåg det de som inte är i högskoleålder just de som antingen är yngre eller äldre än högskoleålder, och de som inte har kunskaper nog för universitet är -för att ta ett exempel - de som t.ex. är mer eller mindre analfabetiska-och dessa går självfallet inte på högskola-och det har jag ALDRIG PÅSTÅTT.
Den NUVARANDE asylinvandringen ( inklusive ANHÖRIGINVANDRINGEN) tror jag sett i nettoperspektiv är en belastning.
DÄREMOT var tex arbetskraftsinvandringen på 50- o 60- o i viss mån på 70-talet en ekonomisk tillgång. DEN invandringen var inte samma som dagens.