Inlägg från: Anonym (Serbokroat) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Serbokroat)

Är invandringen en belastning?

Hm, har inte läst artikeln du länkade men kan säga såhär 

att dra alla över en kam är fel!
    finns många riktiga infödda svenskar som misslyckats i samhället pga olika anledningar tyvärr och belastar samhället och staten med höga kostnader 

sen

finns det som jag, kom som liten från jugoslaviska kriget där både mina föräldrar talar perfekt svenska och utbildat sig till något helt nytt än vad de egentligen gjorde i Jugoslavien, de startade eget företag som har rullat på alldeles fint och dessutom anställt andra oavsett ursprung!
    sedan har både jag och min bror utbildad oss och klarat oss väldigt bra med fina jobb idag inom stora svenska bolag, har aldrig känns av någon rassism i vuxen ålder och tacksam för att Sverige tog emot oss och gav oss ett bra liv. så den kostnaden jag och min familj drabbade Sverige under tidigt 90-tal är återbetald med råge på flera punkter än bara skatt!

sedan finns det folk i detta land som borde utvisas och aldrig mer sätta sin fot här!

men oavsett vad, är min synpunkt att Sverige behöver fler invånare för att växa. Där är invandring en viktig investering! JA det skall vara folk som kan anpassa sig till Sverige och Sveriges regler, rutiner, traditioner och arbeta!
    Där måste våra politiker ta tag i saker och bli hårdare och tuffare med krav för vad som behöver uppnås för att få bosätta sig i Sverige som är ett fantastiskt land (förutom vädret haha) kan man inte det så ska man tyvärr inte få bo kvar här, varför ska vi betala massa skattepengar på andra människors bidrag för att de ska överleva och bara olyckliga Och dessutom ökar kriminaliteten så!

nej till det!

rädda de som behöver det men sen ställ krav på att köra sig X antal ord och sättas i utbildning eller arbete för att börja betala skatt och betala av sin skuld till Sverige annars har de tyvärr inget här att göra! 

• Anonym (Serbokroat)
    Anonym (XXX) skrev 2021-07-14 03:34:53 följande:

Man kan ju inte heller ta någon enstaka lyckad invandrare som exempel. Den absoluta majoriteten av invandrarna från Afrika, Mellanöstern, Balkan (hit räknar jag i synnerhet albaner och serber) och Östeuropa (hit räknar jag särskilt tiggande romer) är absolut en belastning.

De arbetar antingen inte alls eller i låglönejobb som lika gärna hade kunnat göras av svenskar, som nu går arbetslösa i stället. De begår större delen av alla grova brott i landet, och de skaffar stora barnaskaror med allt vad det kostar av MVC, förlossningsvård och BB, BVC, dagis, skola, läkar-, sjukvård och tandvård, sociala insatser... 

Polacker, som hon nämner, har inte varit något stort problem i Sverige, förutom att de dumpar lönerna i vissa branscher (som byggbranschen) och att det ett tag kom hit en hel del äktenskapssvindlerskor därifrån (den rollen har nu tagits över av främst thailändskor, ryskor och ukrainskor). 

Du ska bara veta hur många Jugoslaver som arbetar hårt och smart på ett lagligt sätt här och i resten av världen!

dessutom räddades Volvo under 60-talet pga invandringens arbetskraft av folk från Balkan som ville arbeta!

ja idioter och kriminella finns i varje land men majoriteten av Balkan människorna är normala och anpassar sig fint med arbete oavsett land!

dörrmot andra länder tyvärr där folkgrupper inte är vana med arbete det är dessa som belastar mer och behöver lära sig arbeta eller utvisas men återigen dra inte alls över en kam!
    finns svenskar som är sjuka i huvudet också
  • Anonym (Serbokroat)
    Anonym (Astrid) skrev 2024-12-07 01:17:17 följande:

Varför ska så många fina svenska traditioner försvinna därför att vi hela tiden måste ta hänsyn till invandrarna? Minsta lilla och det är rasism. Men vi blir kallade för smuts, och de hänvisar till hemska saker i Koranen. De skriver på forum att de ska ta över landet och göra det muslimskt, vilket de mer eller mindre har lyckats med. 

De har fått komma hit utan att varken kunna språket, det finns ett par hundra tusen analfabeter, de hade inget jobb och inga pengar. Och det tar c:a 7-8 år innan hälften har ett arbete. Men ändå så skriker de ut sitt hat gentemot oss svenskar på forum trots alla förmåner. Och de får garantipension, och bidrag, även om de inte har betalat en krona i skatt. 

Och dessutom är Sverige nu förstört med bedrägerier, misshandel, hot, skjutningar, mord och sprängningar. Av de 9 000 ensamkommande "barnen", som Annie Lööf släppte in, hamnade var tredje på SiS-hem 1-2 år senare.

Så visst har denna invandring, även kallad för flyktingkris, påverkat Sverige på ett mycket negativt sätt. Och detta är inte lögner eller förtal, allt går att läsa i tidningarna. 

Tyvärr är allt dessa sant!
    men jag vill bara påpeka att det finns normala vettiga människor här som har islamsk tro och det finns de som är sjuka i huvudet med kristen tro

men Sverige borde ställa betydligt hårdare krav på de som väljer att fly till detta land för att just bevara Sverige som det en gång har varit!
    jag är uppvuxen i Sverige och kom hit när jag var 3 år från Jugoslavien och har ett välbetalt arbete där jag är uppskattad på min arbetsplats men vad jag vill säga är

inget fel att stå upp och älska sitt land, inget rasistiskt att lägga upp Svenska flaggan eller bevara dess traditioner!
    folk som flyr eller väljer ett nytt land MÅSTE anpassa sig efter det nya landet så enkelt är det 
  • Anonym (Serbokroat)
    Tom Araya skrev 2024-12-09 04:59:36 följande:
    Det stämmer bra utefter min erfarenhet också, men gängkriminaliteten började också växa efter de stora flyktingvågorna från Balkan.

Här var det en Balkan-familj som drev flera restauranger, där var det mycket vapenhot, anlagda bränder och sprängningar. Ryktena säger att det var hård konkurrens med andra egenföretagare med bakgrund på Balkan. En del ville ta över andras verksamhet.
    Ja tyvärr är det sant, men se tex på
    Dragomir Mrsic, från problem till omtyckt och det problemet USA hade under 80-90 talet är här nu i Sverige tyvärr,
    svensk politik och polis behöver styra hårdare och smartare idag än tidigare.
    Det säger jag som fått båda världarna i min uppväxt (jugge+svensk) mix av de två bästa världarna 🙂

tror det finns gott i alla människor men ja vissa behöver omprogrameras 
Svar på tråden Är invandringen en belastning?