Är invandringen en belastning?
Hm, har inte läst artikeln du länkade men kan säga såhär
att dra alla över en kam är fel!
finns många riktiga infödda svenskar som misslyckats i samhället pga olika anledningar tyvärr och belastar samhället och staten med höga kostnader
sen
finns det som jag, kom som liten från jugoslaviska kriget där både mina föräldrar talar perfekt svenska och utbildat sig till något helt nytt än vad de egentligen gjorde i Jugoslavien, de startade eget företag som har rullat på alldeles fint och dessutom anställt andra oavsett ursprung!
sedan har både jag och min bror utbildad oss och klarat oss väldigt bra med fina jobb idag inom stora svenska bolag, har aldrig känns av någon rassism i vuxen ålder och tacksam för att Sverige tog emot oss och gav oss ett bra liv. så den kostnaden jag och min familj drabbade Sverige under tidigt 90-tal är återbetald med råge på flera punkter än bara skatt!
sedan finns det folk i detta land som borde utvisas och aldrig mer sätta sin fot här!
men oavsett vad, är min synpunkt att Sverige behöver fler invånare för att växa. Där är invandring en viktig investering! JA det skall vara folk som kan anpassa sig till Sverige och Sveriges regler, rutiner, traditioner och arbeta!
Där måste våra politiker ta tag i saker och bli hårdare och tuffare med krav för vad som behöver uppnås för att få bosätta sig i Sverige som är ett fantastiskt land (förutom vädret haha) kan man inte det så ska man tyvärr inte få bo kvar här, varför ska vi betala massa skattepengar på andra människors bidrag för att de ska överleva och bara olyckliga Och dessutom ökar kriminaliteten så!
nej till det!
rädda de som behöver det men sen ställ krav på att köra sig X antal ord och sättas i utbildning eller arbete för att börja betala skatt och betala av sin skuld till Sverige annars har de tyvärr inget här att göra!