Inlägg från: Anonym (Självklart) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Självklart)

Är invandringen en belastning?

Givetvis är en del invandring en belastning. Annan är det inte. Arbetskraftsinvandring är väl generellt sett positiv. Flykting- och anhöriginvandring är i allmänhet snarare en belastning, även om vissa flyktingar har en utbildning och kan börja jobba. Allt för många gör det dock inte, inte när det i snitt tar 8-10 år innan de börjar jobba.
    Sedan handlar inte allt om ekonomi. Vi kan säga att invandring får kosta, vi har råd med det för att göra en insats. Dock har vi en helt annan belastning när invandrarna, fullt naturligt, söker sig till varandra och är så många att de skapar egna etniska enklaver där svensk lag inte nödvändigtvis gäller. Då är det definitivt en svår belastning. 

• Anonym (Självklart)
    nihka skrev 2025-07-16 22:44:53 följande:
    Nope. Fel igen. Det handlar om att inte länka till nazistiska sidor eftersom den som klickar in sig på en nazistisk sida möts av en massa nazistisk propaganda. Det är inget normalt funtade människor vill befatta sig med.

Ingen kan hindra dig från att botanisera där på din fritid, men om du länkar dit här på FL ska jag med nöje agera.
    Jaså, du är moderator på forumet? 
  • Anonym (Självklart)
    nihka skrev 2025-07-17 01:05:04 följande:
    Nej, jag är medlem och som sådan gick jag med på medlemsvillkoren när jag signade upp. I medlemsvillkoren står det att man ska hjälpas åt att se till att forumreglerna efterlevs och det är emot forumreglerna att länka till nazistiska sajter.

Hur kunde du missa det?
    Dels eftersom länken till regler inte fungerat på många år och dels eftersom man nu har kopplat den till en sida som säger en massa om att "här" finns regler om... etc men inga länkar till "här". Hur kunde du missa det?

Ditt ordval att du skulle agera antyder starkt att du har befogenhet att göra det och möjligen att du har tillgång till regler jag inte har sett. Det hade ju i så fall förklarat mycket om modereringen.
Svar på tråden Är invandringen en belastning?