Inlägg från: John22 |Visa alla inlägg
  • John22

Är invandringen en belastning?

Givetvis är invandringen en belastning. Men något som de här personerna inte fattar är att det är skillnad på invandring och invandrare.

Det är den illa skötta invandringen som är en belastning, som de styrande politikerna i Sverige orsakat, inte invandrarna.

• John22
    Iarwain skrev 2021-07-16 21:16:41 följande:
    Kan du förklara, väldigt tydligt, denna skillnad för mig?

Den ena kan inte existera utan den andra. Så hur kan den ena vara ett problem men inte den andra?
    Invandring är ett av politikerna styrt förfarande. Det är politikerna som bestämmer hur stor invandringen ska vara, vilka som är berättigade att komma hit, vilka krav som ska ställas på de som kommer hit etc.

Invandrare är den grupp av människor som kommer hit på grund av ovan nämnda förfarande. Denna grupp formas av vad politikerna bestämmer för regler angående invandringen, i och med att olika människor är berättigade att komma hit, det ställs olika krav på dem etc.

Med andra ord är det inte invandrare, alltså människorna som kommer hit, som är problemet, utan den av politikerna styrda invandringen. Det jag vill förmedla är att det inte är invandrarna själva som ska lastas för problemen som invandringen medför - de är enbart ett resultat av politiken. Det är politikerna som bär ansvaret och det är invandringen som förfarande som är problemet, inte individuella människor.
  • John22
    mari123 skrev 2021-07-17 15:45:40 följande:
    Men kan du förklara varför det kommer "flyktingar" hit från T EX Somalia när regeln ju är att man ska söka asyl i "första fredliga land"? Är det ett spel med människors liv och VARFÖR i så fall?
    Inte för att det har något att göra med vad jag har skrivit, men visst, jag ska förklara.

För att de kan göra det. Och de kan göra det eftersom våra politiker tillåter det. En regel är inte ett värt ett skit om inte de som utfärdat regeln faktiskt upprätthåller den.

Klart som korvspad att personer drar maximal nytta av något som erbjuds. Det är politikerna och deras idiotiska invandringspolitik som är problemet, inte invandrarna.
  • John22
    Iarwain skrev 2021-07-17 18:57:02 följande:

Kan vi ha problem med invandring utan invandrare?

Är det det politiska besluten som är problemet?
    Om vi inte haft några som helst invandrare, hade vi då haft problem med invandring?

Det du skriver sitter inte ihop?

Ta bort invandrare från från invandringen, vad har du kvar?

Eftersom du är osedvanligt trögfattad blir det här mitt sista inlägg.

Ja, det är de politiska besluten som är problemet. Invandrarna själva är ett resultat av den bristfälliga invandringspolitiken, inget annat.

Det är som att öppna en dammlucka på vid gavel och sedan klaga över att det kommer för mycket vatten. Ska man då börja debattera varför vattnet beter sig som det gör och beskylla vattnet för alla problem, eller ska man peka på dammluckan och de som är ansvariga för den, och reglera dammluckan för att få ordning på problemet?

Eftersom du inte verkar ha fattat hela resonemanget så är grunden alltså artikeln i öppningsinlägget, där en kvinna tror att man skuldbelägger invandrare genom att säga att Sveriges invandringspolitik är bristfällig.
Svar på tråden Är invandringen en belastning?