Inlägg från: Anonym (hmmm) |Visa alla inlägg
  • Anonym (hmmm)

Är invandringen en belastning?

Tom Araya skrev 2021-07-13 22:33:33 följande:

Visserligen bara en debattartikel skriven av en privatperson, så det är kanske inte mycket att hänga upp sig på...
    Men jag vill gärna bemöta den.

Det är jag som är den verkliga belastningen (aftonbladet.se)

Alla kostnader belastar såklart en budget, där är det ingen skillnad på Petras vårdkostnader och andra kostnader.

Jag tror inte att någon betraktat eller kallat Petra Halls läkare eller kirurg för en "belastning". Jag tror det är Petra Hall själv som buntat ihop all invandring/invandrare till en homogen grupp som medför samma resultat för det svenska samhället, vilket inte stämmer med verkligheten.

Jag ger dock Petra rätt angående jobbskatteavdragen och sjukersättningen.

När Petra avslutar med klimatpåverkan så blir det hela skrattretande då hon utger sig vara Vänsterpartist...
    Hur mycket utsläpp har inte kärnkraftsmotståndet orsakat, vilket Vänsterpartiet är en del av?

Det hade varit intressant att diskutera detta från många aspekter men då du avslutar med fåniga påhopp och onödigt näthat är det uppenbart att du bara vill ha känsloargument och då avstår jag.
    Anonym (n363r) skrev 2021-07-14 10:06:03 följande:
    Känslodrivna människor är de farligaste vi har i politiken.

Just känslodrivna människor är väl tråden full av, du är ju själv en av dom?
  • Anonym (hmmm)
    Anonym (XXX) skrev 2021-07-14 12:34:57 följande:
    Fast det där låter ju rent hotfullt???

Jag tror faktiskt inte alls att det är bra, att utlänningar - oavsett av vilken anledning de kommit hit - efter bara ett par decennier sitter i landets regering. Däremot ska ju deras barn ha samma chans som svenska barn, att nå dit - förutsatt att de lever efter svenska normer. 

Tänk t.ex. om muslimer med hederskultur, skulle få ett stort inflytande över lagstiftningen! Otrohet och utomäktenskapliga förbindelser skulle kunna bli straffbart, utomäktenskapliga barn skulle återigen ses som parior och inte ens kunna söka vissa tjänster, tvångsäktenskap, kroppsbestraffning och dödsstraff skulle återinföras, kvinnor skulle förlora rätten att bli myndiga...
    En del SD:are tenderar att dela vissa sunkiga åsikter som vissa invandrare har.

Så hellre ett land med trevliga invandrare och trevliga svenskar så kan de otrevliga människorna vare sig det är svenskar eller invandrare åka någon annanstans
Svar på tråden Är invandringen en belastning?