Inlägg från: RebeckaZ70 |Visa alla inlägg
  • RebeckaZ70

Är invandringen en belastning?

Invandring i sig behöver inte vara en belstning, däremot kan vissa enskilda i gruppen vara en belastning.

Mycket ansvar ligger på den enskilde. Lär dig språk, lär dig hur samhället fungerar, se till att du fungerar i samhället du lever i. Gör dig anställningsbar och självförsörjande.

Jag är sedan några år själv invandrare i mitt nya hemland. Hoppas att jag inte ses som en belastning ? Jag hade iofs oerhört mycket bättre förutsättningar än de som t.ex kommit från Ethiopien eller Sudan.

Another wild hearted woman
  • RebeckaZ70
    Padirac skrev 2021-09-06 18:29:52 följande:
    Kanske har du missat att de länder som har medborgare som

Utvisas har en skyldighet att ta emot dem.
    Är det vanligt att andra länder hämtar sina utvisade medborgare från Sverigew?
  • RebeckaZ70
    KillBill skrev 2021-09-06 19:56:24 följande:
     Kvinnorna får betala för hemtransporten 

Tror du på det själv?

Det blir du och andra svenskar som får betala för den hemresan + tjänstemän från UD m.m.
  • RebeckaZ70
    Anonym (G) skrev 2021-09-06 19:27:27 följande:
    Socialdemokraterna kan räkna med nya väljare bland IS-mördarna.
    Är de verkligen så desperata? 
  • RebeckaZ70
    Padirac skrev 2021-09-06 21:26:29 följande:
    Nu kanske Israel skiter i mänskliga rättigheter, jag vet inte - du får berätta, men Sverige gör tydligen på ett annat sätt ang de mänskliga rättigheterna och barnkonventionen än du kan föreställa dig.

Svenska myndigheter vill av fler olika skäl ha koll på de här personerna - de utgör en risk, de kommer att fortsätt utredas för människorättsbrott och krigsbrott, troligen kommer de inte att få fortsatt vårdnad om sina barn. När de landade möttes de upp av bland annat SÄPO och sociala myndigheter enligt uppgifter i media.

Att brunhöger, etno-nationalister och skrikhöger helt glömmer bort de lagar som gäller är inget nytt, deras signum är ju att skrika ut sina känslostormar, sin indignation och förfärelse över sakers tillstånd oavsett de är reglerade i lag eller inte. Jag vet inte om jag ska tro att det är en taktik eller om det verkligen är så att de inte begriper att om det finns lagar så har myndigheter att förhålla sig i enlighet med dessa lagar.

Israel drog framgångsrikt krigsförbrytare och massmördare inför rätta. Hade dessa befunnit sig i Sverige så hade de inte kunnat lämnas ut då de riskerade dödsstraff...

Tycker dessa IS-terrorister ifråga borde hanterats av Assadregimen som säkert hade utdömt lämpliga straff... Deras brott är begångna inom Syriens gränser.

• RebeckaZ70
    Tom Araya skrev 2021-09-06 22:47:46 följande:
    Jag anser att man inte bara borde ha gjort lagändringar tidigare, utan även gjort dem mer långtgående, där allt engagemang för och inom IS, även rekrytering och finansiell hjälp här i Sverige skulle bli straffbart med lägst två års fängelse i straffskalan (= ger möjlighet till häktning vilket ökar möjligheterna till utredning).

Dessutom är det riksdagen som stiftar lagar.
    Både denna regering och Reinfeltregeringen satt med händerna i fickorna alldeles för länge. Nu får ni skörda frukterna av deras slöhet.Tomte
Svar på tråden Är invandringen en belastning?