Padirac skrev 2021-09-06 21:26:29 följande:
Nu kanske Israel skiter i mänskliga rättigheter, jag vet inte - du får berätta, men Sverige gör tydligen på ett annat sätt ang de mänskliga rättigheterna och barnkonventionen än du kan föreställa dig.
Svenska myndigheter vill av fler olika skäl ha koll på de här personerna - de utgör en risk, de kommer att fortsätt utredas för människorättsbrott och krigsbrott, troligen kommer de inte att få fortsatt vårdnad om sina barn. När de landade möttes de upp av bland annat SÄPO och sociala myndigheter enligt uppgifter i media.
Att brunhöger, etno-nationalister och skrikhöger helt glömmer bort de lagar som gäller är inget nytt, deras signum är ju att skrika ut sina känslostormar, sin indignation och förfärelse över sakers tillstånd oavsett de är reglerade i lag eller inte. Jag vet inte om jag ska tro att det är en taktik eller om det verkligen är så att de inte begriper att om det finns lagar så har myndigheter att förhålla sig i enlighet med dessa lagar.
Israel drog framgångsrikt krigsförbrytare och massmördare inför rätta. Hade dessa befunnit sig i Sverige så hade de inte kunnat lämnas ut då de riskerade dödsstraff...
Tycker dessa IS-terrorister ifråga borde hanterats av Assadregimen som säkert hade utdömt lämpliga straff... Deras brott är begångna inom Syriens gränser.