Hjärtat65 skrev 2021-07-12 22:17:54 följande:
Under tiden jag fick Covid - fick jag fundera mycket. Saknade sexbehov som jag inte fått men mitt fel - vågade inte göra saker med henne. Var för feg. Mina känslor är idag vänskapliga. Har chattat mycket med honom o träffat o fikat två ggr. Har fattat tycke för honom. Hon vet om det men hon är inte beredd att ta skilsmässa (o älskar mig och är i chock än idag) men det vill jag.
Hon tycker det gått för fort. Jag började känna honom i nu i april, har varit hos psykologen o fått det bekräftat att jag tänker på män nu. Men det är just han jag vil träffa?
Om du vill ha skilsmässa så är det ditt val. Antagligen är det rätt, förstår inte vad man kan få ut av att vara gift med en vän liksom, från hennes sida då.
Men du måste fatta en sak. Du går igenom en process nu med mycket förvirring. Blanda inte in honom i det här!! Du kan helt glömma att ha en relation med honom nu, det kommer inte att funka. Du kan också glömma att ha sex, för du kommer inte kunna hålla isär att det bara är sex. Så det är inte snällt mot nån av er att sätta igång nånting som du inte alls är känslomässigt mogen för, för att inte tala om allt som händer iom en skilsmässa. Även om du bara har vänskapliga känslor för din fru så blir det ändå en sorgeprocess som du också måste gå igenom. Fortsätt bearbeta dina tankar hos psykologen istället och om nåt år eller så kan du börja fundera på att skapa en relation med någon.