• Elin P

När blir det kul med barn?

Tycker ärligt talat inte det är roligt med småbarn utan mer med större barn. Mina barn är nu 13, 10 och 4 år. De äldsta är roliga att umgås med då man kan göra gemensamma saker. Yngsta där måste man ju ägna sig åt saker som är mer anpassade till honom om han ska vara nöjd och det ska fungera. Börjar väl bli lite lättare och roligare nu när han ändå är 4 år men jag tycker det kommer först framåt 6-7 år att det är riktigt kul. Beror nog på hur man är. Men jag finner väldigt lite nöje i att leka, gräva i sandlådan, stå i lekparken, köra med småbilar etc.... Blir extremt uttråkad av sånt och måste verkligen anstränga mig för att göra det.

• Elin P

Kan tillägga att jag inte haft några enkla lugna barn som man kunnat ta med överallt utan de har varit/är rätt krävande på många sätt alla tre. Yngsta har man först nu börjat kunna ha med sig i affären eller såna ställen. Han började springa/klättra då han var 10 månader och har vägrat åka vagn, kundvagn och sådant. Om man ändå tvingat honom att sitta där har han skrikit som ett djur. Han har velat gå själv vilket inte funkar då man är ute någonstans.

Svar på tråden När blir det kul med barn?