Inlägg från: Anonym (??) |Visa alla inlägg
  • Anonym (??)

Sambo eller gifta

Anonym (a) skrev 2021-07-12 21:05:54 följande:

Nej, du är säkert bara en invandrare som tycker detta!

Om man gifter sig så ärver man varandra, detta är dåligt särskilt när många makar inte snackar ekonomi.

Ta t.ex. att jag köper en bil från mina egna pengar och sen så skiljer jag mig men då ska jag ge halva priset till min för detta man. suger.

Att man liksom ärver varandra gör så att man är mer bunden till varandra och inte vill ta steget till skillsmässa när man väl känner att man behöver det- detta leder till mer våld och otrohet. Andra gifter sig för hastighet utan att testa varandra.

Massor av mina vänner vars föräldrar har skiljt sig flera gånger pga otrohet. Medan de vars föräldrar är sambos känner bättre igen varandra och lever mer stabilt. 

Att vara två skilda ekonomiska enheter är bättre!

#Sambosärbättrealladagariåret 

Spelar det någon roll om personen är invandrare? Jättekonstig formulering.

Jag har själv utländsk bakgrund och respekterar om andra hellre är sambos men jag föredrar äktenskap och tycker det är bättre. Skulle min åsikt vara mindre värd pga mitt ursprung eller?
  • Anonym (??)
    Anonym (a) skrev 2021-07-12 21:17:42 följande:

Asså sluta reagera som barn

Jag sa invandrare för att då kanske man kommer från en kultur där detta inte är vanligt/ omtyckt och därmed blir ens åsikter typ så.

Men vi i Skandinavien accepterar samboskap, .slut

Så är man emot detta kan man åka hem. 

Är du emot åsiktsfrihet så kanske du själv borde flytta till ett land som passar bättre?

Det är inte relevant när man diskuterar i en tråd, även om personen skulle vara invandrare med en annan syn. Det går att diskutera ändå vet du.
Svar på tråden Sambo eller gifta