Inlägg från: SweeneyToad |Visa alla inlägg
  • SweeneyToad

Sambo eller gifta

Att gifta sig har inget med religion att göra. Man kan gifta sig borgerligt. 
    Äktenskap är en mycket gammal institution, som finns i alla kulturer, världen över, oavsett religion. 

Man behöver inte ta mannens efternamn, jag känner en man som har tagit sin frus efternamn. 

Jag föredrar äktenskap framför samboskap.

Åh fan heller, vi behöver inte göra samboskap vanligare än det är i Sverige. 

• SweeneyToad
    Anonym (S) skrev 2021-07-12 18:38:59 följande:

Vad menar du?

Jag är inte emot äktenskap men det är ju inte fel att vara sambos.

Jag är emot samboskap. 
  • SweeneyToad
    Anonym (S) skrev 2021-07-12 18:48:45 följande:
    Giftemål utan att vara sambos innan är helt absurt.
    Nej, det är om något att vara absurt att vara sambo. 

Sambor är oftare otrogna än gifta, det är vanligare med våld i nära relation hos sambor än gifta, och skilsmässa är vanligare om man har bott ihop innan äktenskap. 
  • SweeneyToad
    Anonym (S) skrev 2021-07-12 19:06:21 följande:

Ja för det finns inget bakom det där... Som att fler inte anmäler sin äkta make/maka.

Att inte bo ihop innan äktenskap är inget annat än galenskap och gör inte att förhållandet håller bättre för fem öre.

Fler anmäler sin sambo än sin make/maka. Självklart förekommer det våld i tyvärr i äktenskap, men det är VANLIGARE hos sambor. 
  • SweeneyToad
    #Äktenskap är bättre! 
  • SweeneyToad

Varför tar du upp att jag är invandrare? Är du rasist eller? 

• SweeneyToad
    Anonym (a) skrev 2021-07-12 21:13:43 följande:
    Tycker att man ska bo i sitt egna land. 

Att inte tycka om invandrare betyder inte att man är rasist.

Tycker inte om när dåliga idéer kommer in, så som att samboskap är dåligt. Hör inte till vår kultur. Om det inte passar åk tillbaka hem.
    Den formuleringen tyder på att du är rasist. 
  • SweeneyToad
    Anonym (a) skrev 2021-07-12 21:23:51 följande:
    Ähh varför?

Invandrare är en belastning, de har dessutom ingen saklig skäl så som flyktingar. Så varför stannar man inte bara i sitt hem???????

Invandraren, sluta vara känslig som små barn och säga att allt är rasistiskt. + detta är inte en diskussion om invandring. 

Du kan sprida din åsikt om att vara emot samboskap i  ditt hemland, här kommer den inte få ett fäste. För att här är vi realistiska och låter folk testa att bo tillsammans innan de ger sig på äktenskap, vi till och med låter folk vara sambos hela sitt liv! 

Så hejdå
    Du är inte bara rasist, du är efterbliven också. 
  • SweeneyToad
    #Äktenskap är bäst!!
  • SweeneyToad
    Anonym (a) skrev 2021-07-12 21:05:54 följande:
    Nej, du är säkert bara en invandrare som tycker detta!

Om man gifter sig så ärver man varandra, detta är dåligt särskilt när många makar inte snackar ekonomi.

Ta t.ex. att jag köper en bil från mina egna pengar och sen så skiljer jag mig men då ska jag ge halva priset till min för detta man. suger.

Att man liksom ärver varandra gör så att man är mer bunden till varandra och inte vill ta steget till skillsmässa när man väl känner att man behöver det- detta leder till mer våld och otrohet. Andra gifter sig för hastighet utan att testa varandra.

Massor av mina vänner vars föräldrar har skiljt sig flera gånger pga otrohet. Medan de vars föräldrar är sambos känner bättre igen varandra och lever mer stabilt. 

Att vara två skilda ekonomiska enheter är bättre!

#Sambosärbättrealladagariåret 
    Och? Att säga som du säger är som att säga ''jag röker och har inte upplevt några negativa konsekvenser av det''. Statistiskt sett är sambor ofta otrogna än gifta, sambor går oftare isär än gifta, samt personer som bor ihop innan giftermål har ökad risk för skilsmässa. 

#Äktenskap är bäst 
  • SweeneyToad
    Anonym (a) skrev 2021-07-12 22:16:17 följande:
    Ja och ??? vad fan är ditt problem att du har fastnat på detta

Det är bra då vet man att personen inte passar en!

Du är varken realistisk eller vettig
    Nej, det är inte bra. Statistiken talar sitt tydliga språk.

Vadå fastnat, vi är i en tråd där man diskuterar äktenskap eller samboskap, då får man tala om nackdelarna med samboskap. 

Det är du som är orealistisk och ej vettig. 

P.S, jag är 100% svensk, och du är en rasist. 
Svar på tråden Sambo eller gifta