Inlägg från: Spucks |Visa alla inlägg
  • Spucks

Malta leker Nordkorea - hindrar folk från att lämna ön

TS, du har nog stora problem med läsförståelsen. Ingenstans står det man inte får LÄMNA Malta .... man får inte RESA IN utan vaccination. Det är en stor skillnad, tror du inte?

• Spucks
    Tow2Mater skrev 2021-07-11 17:26:37 följande:
    De boende måste ansoka om tillstånd om de inte är vaccinerade for att få lämna.

"Unvaccinated people must have permission from the Superintendence of Public Health to enter or exit the country"
    timesofmalta.com/articles/view/health-minister-to-speak-at-4pm-amid-rapid-rise-in-virus-cases.885415
    Du har missat en ganska viktig del här, som står innan meningen du citerade: "The change will also impact unvaccinated local residents planning trips abroad, the minister said in response to questions."

Det gäller alltså folk bosatt i Malta som inte untan tillstånd får åka utomlands och resa, eftersom de då inte uppfyller de nödvändiga kraven för att komma tillbaka - och det går ju inte att neka folk att komma hem. 
  • Spucks
    Tow2Mater skrev 2021-07-11 17:40:31 följande:

Sen verkar Malta bara acceptera vaccin tagna inom EU eller UK. De accepterar inte vaccin tagna i t ex USA enligt vad de sager i artikeln. Hade jag släkt på Malta och behövde resa in pga något akut hände dem skulle jag då definitivt vara upprörd.

"Malta only recognises vaccination certificates issued by the EU and the UK." (ref. artikel redan linkad av TS)

Ingenstans i artikeln du länkade till finns denna meningen!
  • Spucks
    Tow2Mater skrev 2021-07-11 17:45:30 följande:
    De var ju det jag sa.....
    Då får du uttrycka dir lite bättre, för det lät som ådu ger TS rätt, att turister inte får lämna landet. Det är ju inte nödvändigvis att man är fast bosatt i ett land om man är "boende", eller hur?
  • Spucks
    Tow2Mater skrev 2021-07-11 17:52:14 följande:
    Nej, det sa jag ju också.
    Ähm .... nej, du sa precis motsatsen, vilket du kan läsa om du scrollar lite upp till ditt inlägg. Du hittar uppenbarligen på en mening, sätter den mellan citationstecken och påstår att det står i artikeln du länkade.
  • Spucks
    Tow2Mater skrev 2021-07-11 18:05:41 följande:
    Igen nej, jag sa ref. artikel redan linkad av TS.
    Just det, förlåt, jag läste fel.
Svar på tråden Malta leker Nordkorea - hindrar folk från att lämna ön