Svart/brun blödning + metallsmak?
Jag hade sex på ägglossningsdagen ( mätte äggblåsa och gjorde spolning 3 dgr före ÄL).
Fick brun flytning efter spolning o värk.
1 vecka efter vi haft sex (dagarna innan, på och efter ÄL) får jag en metallsmak i munnen som inte försvinner oavsett vad jag äter och dricker. Mensen kommer inte på cykeldag 25 som den skulle utan på cykeldag 27 kommer det en svart gegig flytning när jag torkar. Forts metallsmak. Behövs ingen binda eller tampong. Idag 1 dygn senare har blödning blivit mer riklig och det kommer mycket men fortfarande svart och emellanåt brun med någon klump.
Fråga: Jag misstänker nidblödning även om många här påstår nidblödning kommer 1v efter ÄL så har jag aldrig någonsin haft varken bruna flytning och svarta/mörkbruna. Jag pratade med en ssk på gynakuten som sa nidblödning inte alls behöver komma 1v efter utan det är olika lång tid det tar för ägget att fästa och den kan vara brun o riklig men inte så riklig som mens. Min blödning är inte riklig som mens utan kommer bara när jag torkar mig.
Någon som haft rikliga mörkbruna nästan svart blödning och ändå varit gravid? Sticka visar negativt men de på gynakuten sa att 3 dgr in på mensen får man vänta innan man tar ett test pga ägget tar tid att fästa på olika och därför avråder de alla att ta de ?testa tidigt??grav-tester pga Hcg hormon utsöndras 48h efter ägget fäst som är enl ssk när mensen ska komma.
Vad tror ni? Nidblödning? Ett mycket tidigt Missfall då ägget antagligen inte kunnat fästa (v4)? Eller bara försenad mens?