Bf juli/augusti 2021
Hej!
BF närmar sig med stormsteg :) 8/8 och det är mitt första.
Hur mår ni som ska föda snart? Och har ni gått någon profylaxkurs lr liknande som förberedelse?
Hej!
BF närmar sig med stormsteg :) 8/8 och det är mitt första.
Hur mår ni som ska föda snart? Och har ni gått någon profylaxkurs lr liknande som förberedelse?
Hej :) jag har bf den 20e Augusti. Har mått rätt bra förutom foglossningen som kommer och går. Sommarvärmen är ett ämne för sig,, puuhh :/ längtar och räknar ner!! Vilket barn i ordningen är det för dig? Andra för mig. Har inte testat profylax, är ändå lite nyfiken,, har du gått en sån kurs? :)
Hej!
Jag har BF den 8/8. Det är mitt 5e barn. Sommarvärmen har varit galet jobbig den här graviditeten. I vanliga fall älskar jag att va ute i solen, men i år har ja hållt mig inne fler dagar än ha varit ute i solen :)
Jag känner mig inte allt för stor och otymplig än, men det kommer väl!
Profylaxkurs osv har jag tyvärr ingen erfarenhet av, då jag alltid tagit förlossningarna som de kommer. Med inställningen att "det blir som det blir" :)
Men kan ändå tänka mig att en sån kurs kanske kan va bra att ha i bakhuvudet när det väl är dax.
Jaa, jag längtar efter en vecka fylld med regn, och svalare väder! Tycker man blir så slö av den här värmen och att göra typ ingenting! :/
Då låter det som att du är väl förberedd :)
Jaaa, hon som gjorde rutinultraljudet var mer än 90% säker på att det är en flicka. Så vi får väl se om det stämmer eller inte :)
Har ni tagit reda på kön?
Haha, ja, men det kommer nog gå superbra när det väl är dax! :)
Jobbigt med svullna fötter! :/
Hej Inför första förlossningen förberedde jag mig genom att läsa bloggar om hur andras förlossningar varit och kolla klipp på Youtube. Inga grafiska grejer men lite så att jag fick en känsla för det hela. Jag testade också diverse husmorskurer för att hjälpa kroppen inför. Denna gång kör jag på någon kopp hallonblads te lite då och då. Fick hem nattljusolja idag. Ska testa det denna gång. Har ni provat några huskurer?
Vi har kollat kön och det ska bli en pojke. Har en flicka sen tidigare så det ska bli spännande.
Beräknad 10/8, är så himla trött på att vara gravid. Första barnet här!
Jag har kollat gratis "profylaxkurser" på youtube och använder mig av andningen mycket när jag får sammandragningar, det hjälper en del och känns som att magen slappnar av mera. Måste nog dock ta upp med sambon att han absolut inte får röra mig/hålla om mig när jag väl får värkar, blir galen när han ska försöka trösta mig när jag får onda sammandragningar, räcker med en lätt hand på min arm eller så haha.
Haft en del hugg nere i magen igår och idag, funderar på om det är barnet som borrat ner sig i bäckenet? Känns precis som att det gör ont i tarmarna, gör svinont när det kommer (oftast bökar bebisen samtidigt som huggen kommer).
Har era fixerat sig ännu? Förra veckan hos barnmorskan var min lilla fortfarande rörlig så är orolig att den kommer hinna vända sig till sätes.. Kände mig orolig när barnmorskan sa att jag behöver ringa förlossningen om jag får värkar så de kan kolla att han ligger rätt.
Hej! Jag är beräknad till 29/7 så det är inte långt kvar nu. 9 dagar till BF. Tiden går såå sakta men mår i alla fall hur bra som helst. Jag var hos BM förra veckan och min bebis är inte fixerad än, hans huvud gick fortfarande att rucka på men hon sa att han i alla fall inte har plats så att han kan vända sig åt fel håll och att det inte gör något att huvudet inte är fixerat för det kommer tvingas att bli det när jag får värkar, hehe.
Ja jag har mått superbra hela graviditeten faktiskt, hur har du mått? Tack så mycket!