HenneGrek skrev 2021-07-21 21:12:04 följande:
Hur känner ni alla inför förlossningen?
Ibland känner jag mig rädd och nervös och ibland får jag ett pirr inför att träffa bebisen :-P
Har alltid varit förlossningsrädd men försökt tänka att "det blir som det blir". Känns som att de flesta mammor ser förlossningar som något fantastiskt medan jag bara lider med mammorna på det sätt att de är nakna och utsatta typ, haha!
Kommer inte riktigt ihåg hur jag kände inför min första förlossning. Men klart man har lite blandade känslor inför förlossningen, för det kan ju verkligen sluta typ hur som helst.
Jag är en av de som tycker att förlossning är en jäkligt häftig upplevelse.
Har inte planerat i förväg vilken smärtlindring osv jag vill ha, utan det tar jag på plats, när man vet/ser hur allt går osv. Under mina 4 förlossningar har jag bara använt mig av lustgas.
Sista förlossningen hann vi va där i 6 minuter innan bebis föddes, så då hanns det inte med nån smärtlindring direkt, lite lustgas på sin höjd :)
Så går det när man tjurar på hemma, för att de några timmar tidigare efter jag varit in på kontroll för att vattnet gått, skickat hem mig med "för svaga värkar", för att läggas in :)