Jojjo87 skrev 2021-07-15 13:54:11 följande:
Hej! Kände du i efterhand att det räckte som förberedelse inför din första förlossning? :) när är du beräknad denna gång?
Jag har försökt mig på att äta 6st dadlar om dagen men nej, jag spyr nästan för att jag tycker att det är så äckligt haha. Är sugen på att beställa hem hallonbladste också :)
Kul med en av varje :)
Ja när det kom till själva förlossningen så räckte det jag gjorde, jag kollade även på något norskt förlossnings program på tv. Tyckte det gav en rätt ärlig bild och man fick se hur olika förlossningar kan vara och olika typ av smärtlindring. Sen kanske sånna program inte är för alla. Har en kompis som ska ha första i oktober och hon vill absolut inte se något, eller ens prata om förlossningar.
Men det som verkligen saknades när det kom till att vara förberedd var all info om hur kroppen mår efter förlossningen. Min barnmorska nämnde inte det alls. All fokus i våra samtal handlade om förlossningen och lite om förlossnings depression. Jag fick höra från andra som fått barn lite skämtsamt att man skulle bli svullen osv. Men jag hade verkligen behövt veta hur man bäst tar hand om sig själv efter förlossningen och hunnit köpa hem det jag behövde. Som det blev nu så fick jag ta mig till apoteket o se vad de hade, kunde inte skicka sambon när jag knappt själv visste vad jag ville ha förutom förlossningsbindor. Minns att jag gick som en stel pingvin från bilen och in :)
Jag klarade inte heller av dadlar i sånna mängder, blev för sliskigt. Ja läs på lite om hallonbladste, det kan va värt att prova :)