• fridilunden

Bör jag vara orolig??

Plussat den 3/7 och detta är min andra graviditet, födde min son i dec förra året så detta är tätt inpå.

Hur som helst. Innan jag plussade hade jag inga vidare symptom förutom muntorrhet och lite mensvärk och en känsla av att jag var gravid. Så testade och fick ett plus 3 dagar innan mensen skulle dykt upp.

Jag har nu iallafall sån fruktansvärd värk i rygg och mage, hela magen känns spänd och som att jag har träningsvärk? Är så orolig och tänker enbart på missfall för kan inte minnas hur det var förra grav trots att det inte alls är så längesen. Men tänker emellanåt att "ska man verkligen ha så här ont?" Och såhär tidigt?!? Gör ont att röra mig, har som en konstant molande värk som stundvis blir mer intensiv och det känns hela tiden som att "nu kommer mensen". Ska på tidigt vul 14/7 och kommer då bara vara i v 6 (5+1) och troligen lär dom inte se så mycket då skulle jag tro..

Är det någon som känner igen sig i det jag skriver med smärtan? Och jag vet och förstår att allas graviditeter är olika osv, men vill inte gå runt och bara tänka och oroa mig för missfall, det känns skit..

Får lixom redan ligga med värmekudde både på rygg och mage, ta Alvedon osv. Har inte några andra speciella grav symptom. Eller kan det vara att jag känner mer och tydligare mol/växtvärk för att jag fött barn för inte allt för länge sedan?

Snälla kom med era erfarenheter och upplevelser!

• Svar på tråden Bör jag vara orolig??
  • Anonym (Belian)

När jag plussade hade jag konstant ihållande mycket kraftig mensvärk. Som varade över Bim och i 5 hela dagar. Fick ha värmekudde hela tiden typ. Sen gick det över och kom inte tillbaka. Det verkade vara ett symtom för min del. För allt såg bra ut sen.

Svar på tråden Bör jag vara orolig??