För oss 35+ som försöker bli gravida
Ingen mens ännu och ska nog inte ha förrän fredag men jag vet inte riktigt :) här kommer grafen.
Ingen mens ännu och ska nog inte ha förrän fredag men jag vet inte riktigt :) här kommer grafen.
Mensen 1-2 dagar sen. Vad tror ni?
Wow vad det händer spännande grejer här, håller tummarna för er alla nu som är uppe i testfasen :)
Hejja hejja plussen :)
Hej alla,
Tog en paus, kände att jag behövde det helt enkelt men nu är jag tillbaka och läst ikapp.. nu jäklar taggar vi till :)
Jag tar Inositol, EPA Glandin, Membrasin, folsyra och nu även denna cykel bamyl efter äl.
Summa summarum för mig har varit ingen mer spottnings dagen innan mens, mer mens och mer flytning vid äl, min äl som varit vid CD11 har nu senaste cyklarna varit CD14 så jag skulle säga att för mig har ovan piller fungerat.
Provad boosta med D-vitamin några cyklar vid äl men de blev inget plus för mig mer än att jag blev skengravid och mådde rätt kasst :)
Har som sagt följt denna tråden i flera månader och har just därför lite koll på dig - hade sådant hopp för dig denna gången! Så ledsen för din skull att det inte blev något plus.
Men som du skriver - nu taggar vi till!
Då var det min tur att komma tillbaka till tråden, fick tidigt missfall (blödning utan smärta i 4 dagar för ca 1 vecka sen) som konstaterats med VUL idag.
Men läkaren kunde se ägg på gång så hon tyckte att vi kunde köra på direkt igen då det var ett tidigt missfall.
Så, nu kör jag igång med ÄL-test & ska börja tempa!
Försöker tänka positivt trots allt!
Behöver er expertis hjälp ☺️
Min ÄL var beräknad till fredag, tog ÄL-test i måndags som var positivt på morgonen, då ändrades ÄL till onsdag. Tog nytt ÄLtest på kvällen som var negativt.
Imorse när jag tog ÄLtest var det negativt igen vilket gjorde att ÄL ändrades igen och helt plötsligt inträffade idag. 🙃
Inte alls förberedd på detta så vet inte om jag träffat in rätt dagar med sex.
Nu till mina frågor. Fråga 1, Med facit i hand så att säga, om ni hade veta att ÄL var idag (som mig). Vilka dagar hade ni tajmat in med sex?
Fråga 2, jag har skrapa symtom på ägglossning med spända boobs, ryggont och mensliknande verk. Men mina flytningar har inte ändrads något alls.
Har ni upplevt det? Men ändå haft ägglossning?
Fråga 3, När temperaturen sticker iväg, läste jag någonstans att då är det redan försent, dvs ägget släppt. I NC står det ?högst fertilitet? när LH är + och bara ?hög fertilitet? på den beräknade Ägglossningen är.
Bör man alltså Mer satsa på att ligga dagarna innan ÄL? (än på själva dagen)
Tack för många bra inlägg, jag lär mig såå av era erfarenheter❤️