• Idaho1989

För oss 35+ som försöker bli gravida

Alvedon83 skrev 2024-12-25 16:11:22 följande:

Tråkigt att höra om er som fått stänga verkstaden😓

Här kör vi på fortfarande men har inte varit så aktiv på familjeliv. Inget plus detta år heller. Håller tummarna för 2025, då fyller jag 42 och maken 43.

Chansen att lyckas är ju låg men så länge jag har ägglossning finns ju en liten strimma hopp😊

Håller tummarna för nästa år 👍👍 Mensen kom 23e här, så just nu ser jag mest fram emot att "nollställa" och börja på ny kula efter årsskiftet.
  • Idaho1989

Hur går det för er alla?
    Själv tror jag att jag hade ÄL kring 3/1 (cd 12), så det är den eviga väntan just nu 😅 Är inte 100 på när jag hade ÄL för fick inte fullt utslag på testerna men det var väldigt nära positivt på kvällen 1/1. Har i alla fall som riktmärke att testa kring min födelsedag 19/1 om jag inte fått mens eller jättemycket symptom tills dess, men vi får väl se om jag kan hålla mig.

• Idaho1989
    Addy99 skrev 2025-01-06 14:33:46 följande:
    Spännande! Då hoppas vi på ett plus den 19e 💖 är det första barnet?

Själv har jag ÄL i helgen eller om en vecka typ, får mina ÄL-tester imorgon så det blir första gången vi provar på såna 😊
    Mitt första, mannen har ett sen tidigare. Hade tre tidiga mf förra året, senaste i November så har väl inte jättehöga förhoppningar även om det skulle ta sig....
  • Idaho1989
    Maskros88 skrev 2025-01-10 12:10:39 följande:
    Åh fy stackare.. ibland är det så svårbehandlat.
    Haft massa omgångar med antibiotika förut med bakterier som  vägrat ge upp.

Vet inte vad som sker med min kropp just nu,tempen sjönk idag under coverline och det bör egentligen vara 4-5 kvar till bim.
    Har aldrig hänt förut,min temp brukar inte sjunka förrän ca 1a eller andra mensdagen.
    Jätteskumt. 
    Haft lite molvärk på ena sidan sen imorse men ingen blödning än.

Hur går det för alla andra..?♡
    Ömma bröst, molvärk av och till och humöret är upp och ner. Tiden får utvisa om det är PMS eller nåt annat 😅 Borde ha typ en vecka kvar till BIM
  • Idaho1989
    pandarinen skrev 2025-01-16 00:03:11 följande:

Dum och intim fråga men funderat på det här med bakteriell vagionos och fertilitet. Kan jag ha det utan att lukta fisk?
    någon stund efter oskyddat sex luktar det ju inte härligt- luktar ni illa efter sex? 

jag börjar alltid lukta lite när vi haft mycket sex och jag brukar inte tvätta mig direkt efter. Utan kan gå ett dygn. 

men sen luktar det inget, flytningar luktar inget osv.
    kan det ändå vara bakteriell vaginos?
    jag har rätt mycket flytningar under cykeln, men ide luktar inget. Kan vara lite gulfärgade innan mens men annars vita.
    kan bakteriell vaginos göra det svårt att bli gravid?

Jag har lärt mig att det kan lukta ett tag efter sex, så länge det inte luktar övrig tid eller man har andra symptom så är det mest troligt ingen fara 🙂

Är inte säker på när jag hade ägglossning men BIM borde vara idag eller imorgon så tänker testa imorgon eller på lördag om inte mensen kommit. Tänkte testa i morse men "fegade ur" 😅🤦?♀️ 
  • Idaho1989
    Mammaa44 skrev 2025-01-22 15:33:35 följande:

Hej allihop!

Får jag kanske hoppa in här? Jag blir 37, har tre barn som är 11, 15 och 18 år gamla.. Plussade i torsdags och har haft en blödning, negativt test idag. Så tidigt MF. 

Jag och maken (50 år) blev överraskade av graviditeten, nu är jag överraskad över hur starkt jag längtar efter en liten och hur ledsen jag blev.. Men har sagt att vi kör på fram till sommaren, blir det så blir det annars så har vi tre fantastiska barn som gör livet tillräckligt! 

Trist med MF, håller tummarna för nytt plus snart. 
  • Idaho1989

Fortfarande ingen mens här, ska testa igen i morgon om den inte dyker upp. Så extremt frustrerande 👎

• Idaho1989
    Alvedon83 skrev 2025-01-24 13:05:03 följande:
    Va segt, när tror du att du haft ägglossning?
    Trodde det var strax efter nyår, senast runt 13 helgen. Fortfarande ingen mens och negativt test i morse. Har dock mensvärk som fasen 👎
  • Idaho1989

Fick brev igår angående provsvar för proven jag lämnade i samband med sista missfallet, allt normalt. De erbjuder fortsatt utredning med ultraljudsundersökning och spolning av äggledare, så ska ringa idag eller imorgon och boka tid för det.

• Idaho1989
    Anonym (R) skrev 2025-01-31 13:17:28 följande:
    Åh, förstår att det kan vara ett resultat som känns lite både och. Fint att du blir erbjuden vidare utredning iaf, men jag hoppas ju förstås att ni bara haft otur hittills. Nu vänder turen.

Hur har det gått med mensen?
    På sätt och vis frustrerande, man vill ju att det ska finnas en orsak så det finns något att "fixa". Otur kan man ju tyvärr inte fixa så lätt. 

Mensen kom till sist, nu är det väntan på Ägglossning igen...
  • Idaho1989
    Anonym (R) skrev 2025-02-04 09:37:03 följande:

Det blev inget testande den här cykeln för mensen kom imorse precis som jag hade beräknat. Varje gång man får upp hoppet och det sedan så brutalt släcks så gör det det ännu svårare att tro på att det någonsin kommer att bli något. Och så lite pms på det så bir det riktigt deppigt. Jag tycker att man tappar så mycket förtroende för sin kropp. Det är inte bara att man inte blir gravid, utan framför allt det där att man låter sig luras att det är något när det inte är det. Det är liksom salt i såret. Förlåt! Nu blev det väldigt opeppigt här, men det får väl lov att vara så under mensen åtminstone.

Jag förstår precis vad du menar, kräk ur dig bara ❤️
  • Idaho1989
    Addy99 skrev 2025-02-09 10:17:28 följande:

Hur går det för er?? Så himla kul med dubbla plus i denna tråden 😍💖

Precis haft ägglossning så nu är det den eviga väntan igen....
  • Idaho1989
    Anonym (ÖnskarSladdis) skrev 2025-02-11 13:44:13 följande:

Haft blinkande gubbe på mitt CD ÄLtest i 7 morgnar i rad nu(!!!), hade ett negativt dagen innan den började blinka. Har ägglossningssmärta sen andra dagen i rad och lite lätt illamående. Tempar också på morgonen, änsålänge har NC inte upptäckt ägglossning utifrån temperaturen, är på CD21, har vanligtvis ÄL på CD19 eller CD20.. Är det missfallet i januari som kan ställa till det såhär? Är annars väldigt regelbunden i min 30dagarscykel..

Kan mycket väl vara det som ställer till det. Efter mina missfall har ÄL och mens betett sig lite hur som helst. 
Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida