Anonym (Hoppaspå+) skrev 2022-09-19 12:34:54 följande:
Hej tjejer,
Jag funderar mycket över hur man kan maxa chanserna att bli gravid och vad man bör undvika. Hur resonerar ni kring det här med träning? Enligt Jenny Koos så bör man ju nästan undvika träning och allra mest löpträning och andra högintensiva träningsformer när man försöker bli gravid.
Jag älskar löpning, spinning mm men har slutat med det för att jag är rädd att det ska påverka negativt. Vill ju samtidigt inte begränsa livet mer än nödvändigt för vem vet hur länge det här kommer att pågå... :(
Ni som har barn sedan tidigare, tränade ni under tiden ni försökte blir gravid?
Hur tänker ni kring det här med alkohol mellan ÄL och BIM?
Kram!
Jag rider men det räknas ju inte in som högintensiv träning tror jag, när jag blev gravid sist både red jag samt körde spinning men var då också yngre.. Vet ju att man ska undvika saker som kan stressa kroppen typ koffein.. kanske sån typ av träning stressar kroppen?
Man kan ju å andra sidan inte sluta helt med saker som får en att må bra heller, jag vet faktiskt inte ????
Jag drack betydligt oftare innan jag blev gravid första gången samt rökte, nu några år senare så varken röker jag och om jag dricker alkohol så brukar jag ta något glas när jag har mens.. att observera är är dock att jag dricker sjukt sällan men brukar unna mig betydligt oftare under semestern och då drack jag när jag ville oavsett var i cykeln jag var.
Har du normal cykel med normal mens så tänker jag att det är ett gott tecken 🙂