• Idaho1989

För oss 35+ som försöker bli gravida

Alvedon83 skrev 2024-10-26 12:47:32 följande:

Kunde visst inte låta bli att tempa😅 har köpt 60-pack testa tidigt stickor och har börjat testa idag. Har inga symptom men grafen ser i allafall hoppfull ut än så länge.

Håller tummarna 👌👌
  • Idaho1989
    Lojsan DN skrev 2024-10-30 05:32:30 följande:

Stressen blir ju inte mindre ju äldre man blir heller, så det förstår jag. 

Hur går det för dig? 

Jag börjar bli orolig över min graf här, den ser nästan lite för fin ut nu. 😱 
    Låter dumt men jag hoppas att det inte är något denna gången. 

Det vore ju typiskt om du blev gravid nu bara därför 😅
  • Idaho1989
    Elvaa11 skrev 2024-10-31 19:40:10 följande:

Är ÄL +6 gissar jag på, slutat tempa så har inte bekräftat ägglossningen som jag brukar göra. Men fick positivt ägglossningstest 23/10 och hade väldigt mycket känningar i magen. 
    Jag undrar lite vilka graviditetstest ni använder? Tänker vanliga stickor då. Har bara cb digitala hemma o man vill gärna inte testa med dem ?i onödan? när BIM närmar sig 😊

Jag brukar använda RFSUs stickor, billiga och tydliga 🙂
  • Idaho1989
    Minti skrev 2024-11-08 14:12:47 följande:

Är 35 och försöker på första barnet här. Hittade ingen aktiv tråd för första över 35, men den här tråden verkar så aktiv så hoppar gärna in här. Glad

Jag och sambon har varit tillsammans i fem år nu. (Har faktiskt årsdag idag!) Jag är 35 och han 34 (också 35 om en månad). Vi har försökt sen i februari. Lite börjar man väl fundera nu, men samtidigt har det inte gjort jättemycket att det inte tog sig direkt. Vi har mycket på olika håll med jobb, studier, resor och tidskrävande idrotter och fritidsintressen och jag har aktivt börjat leta nytt jobb då jag börjar bli uttråkad och tycka att lönen känns väl låg. Men det är förstås lite svår tajming om man försöker bli gravid. Tänker iaf som så att jag inte kan påverka utfallet helt och hållet så bäst att inte måla in sig på ett spår. Flört

Testade idag då mensen var en dag sen och fick ett negativt test. Nu några timmar senare känner jag mensvärken komma krypande...

Känner mig lite ensam i mina funderingar och känslor så hänger gärna här. Kanske är bra trots allt att hänga här istället för en tråd för förstagångsmammor, så jag också kan bli lugnad on allt vad att bli förälder innebär. Tro mig; jag vill verkligen ha barn, men den känslan blandas med oro för förändringar och vad det innebär för ekonomin, mina egna satsningar på karriär och idrott, resor, vänskapsrelationer samt hur relationen till sambon kan komma att förändras. Även oro att inte kunna ge barnet allt det jag vill. Vill så mycket för ett barn som inte finns ännu... Oskyldig

Jag är 35 och försöker med mitt första (mannen har ett sen tidigare), blivit gravid 3ggr men tyvärr slutat i missfall. Var på gyn i början av veckan och fick senaste mf konstaterat samt ta massa prover för en utredning, så nu väntar jag mest på provsvaren och att kroppen ska komma igång igen.
  • Idaho1989
    Fjellmyran skrev 2024-11-22 11:45:07 följande:

Ja först ska man oroa sig över att man inte blir gravid, sen blir man gravid och ska oroa sig över missfall och annat? Efter mitt missfall känner jag betydligt mer oro än tidigare då jag varit skonad från sånt tidigare i livet, var orolig nog ändå? kan inte föreställa mig oron hos de som haft mer hinder och behövt gå igenom missfall och annat. Orättvist är det. 

Grattis till bebis i magen EFW 😍

Jag har ju haft tre missfall på raken nu, vill så gärna ha en unge med min man men samtidigt är jag rädd för att bli gravid och få ännu ett missfall, eller att något ska gå fel senare osv.... 
  • Idaho1989
    Fjellmyran skrev 2024-11-23 10:18:44 följande:

Nä vad orättvist 😔 Men nu har de börjar kolla upp vad missfallen beror på va? Kan förstå rädslan över att bli gravid och få missfall IGEN, vilken tortyr. Jag har ju bara haft ett och tycker det är jobbigt. Hoppas du kan få hjälp så du får behålla nästa 🙏🏻💕

Jo, fick lämna en massa blodprover sist, inte hört något ännu, och har börjat om att blöda igen, så just nu känns det aningens frustrerande men försöker hålla huvudet kallt och blicka framåt.
  • Idaho1989
    Anonym (Tredje) skrev 2024-12-04 18:00:17 följande:

Fick en konstig känsla idag likt det förra MA i Juli. Får komma in på ett ul och ja. MA idag igen. V9+6 hade tid för nipt nästa vecka. Kan inte tänka på det utan att börja gråta. Har varit gravid större delen av 2024 men inget barn för det. Känner mig så besegrad

Beklagar verkligen, förstår hur du känner det ❤️ Har själv haft tre mf i år.
  • Idaho1989
    Anonym (Tredje) skrev 2024-12-04 19:45:03 följande:
    Har du fått börja med någon utredning? 
    Fick lämna en massa blodprover sist, men har inte hört något mer, det jag sett på 1177 verkar normalt.
  • Idaho1989

Trodde jag missat ägglossningen denna gång, men hade ett test kvar i asken igår morse och tänkte jag skulle "testa upp" den. Såklart blev det en fast smiley bara därför 😅 Egentligen siktar jag väl inte på att bli gravid den här cykeln utan vill nog landa lite efter senaste missfallet än, men tycker det är skönt att veta ungefär när mensen borde komma. 

• Idaho1989
    Anonym (Längtan efter barn nr 2) skrev 2024-12-18 13:20:02 följande:

Hej allesamman, hur går det för er och hur mår ni?

Äl+8 idag enligt apparna, +9 enligt mig själv. Vill typ testa snart snart men ändå inte, jag vill inte "förstöra" julen ifall det skulle vara negativt så tänkte försöka hålla mig till juldagen i alla fall, men vi får se hur det går. Har fått lite "stickningar" i magen och brösten ömmar lite.
  • Idaho1989
    Alvedon83 skrev 2024-12-25 16:11:22 följande:

Tråkigt att höra om er som fått stänga verkstaden😓

Här kör vi på fortfarande men har inte varit så aktiv på familjeliv. Inget plus detta år heller. Håller tummarna för 2025, då fyller jag 42 och maken 43.

Chansen att lyckas är ju låg men så länge jag har ägglossning finns ju en liten strimma hopp😊

Håller tummarna för nästa år 👍👍 Mensen kom 23e här, så just nu ser jag mest fram emot att "nollställa" och börja på ny kula efter årsskiftet.
  • Idaho1989

Hur går det för er alla?
    Själv tror jag att jag hade ÄL kring 3/1 (cd 12), så det är den eviga väntan just nu 😅 Är inte 100 på när jag hade ÄL för fick inte fullt utslag på testerna men det var väldigt nära positivt på kvällen 1/1. Har i alla fall som riktmärke att testa kring min födelsedag 19/1 om jag inte fått mens eller jättemycket symptom tills dess, men vi får väl se om jag kan hålla mig.

• Idaho1989
    Addy99 skrev 2025-01-06 14:33:46 följande:
    Spännande! Då hoppas vi på ett plus den 19e 💖 är det första barnet?

Själv har jag ÄL i helgen eller om en vecka typ, får mina ÄL-tester imorgon så det blir första gången vi provar på såna 😊
    Mitt första, mannen har ett sen tidigare. Hade tre tidiga mf förra året, senaste i November så har väl inte jättehöga förhoppningar även om det skulle ta sig....
  • Idaho1989
    Maskros88 skrev 2025-01-10 12:10:39 följande:
    Åh fy stackare.. ibland är det så svårbehandlat.
    Haft massa omgångar med antibiotika förut med bakterier som  vägrat ge upp.

Vet inte vad som sker med min kropp just nu,tempen sjönk idag under coverline och det bör egentligen vara 4-5 kvar till bim.
    Har aldrig hänt förut,min temp brukar inte sjunka förrän ca 1a eller andra mensdagen.
    Jätteskumt. 
    Haft lite molvärk på ena sidan sen imorse men ingen blödning än.

Hur går det för alla andra..?♡
    Ömma bröst, molvärk av och till och humöret är upp och ner. Tiden får utvisa om det är PMS eller nåt annat 😅 Borde ha typ en vecka kvar till BIM
  • Idaho1989
    pandarinen skrev 2025-01-16 00:03:11 följande:

Dum och intim fråga men funderat på det här med bakteriell vagionos och fertilitet. Kan jag ha det utan att lukta fisk?
    någon stund efter oskyddat sex luktar det ju inte härligt- luktar ni illa efter sex? 

jag börjar alltid lukta lite när vi haft mycket sex och jag brukar inte tvätta mig direkt efter. Utan kan gå ett dygn. 

men sen luktar det inget, flytningar luktar inget osv.
    kan det ändå vara bakteriell vaginos?
    jag har rätt mycket flytningar under cykeln, men ide luktar inget. Kan vara lite gulfärgade innan mens men annars vita.
    kan bakteriell vaginos göra det svårt att bli gravid?

Jag har lärt mig att det kan lukta ett tag efter sex, så länge det inte luktar övrig tid eller man har andra symptom så är det mest troligt ingen fara 🙂

Är inte säker på när jag hade ägglossning men BIM borde vara idag eller imorgon så tänker testa imorgon eller på lördag om inte mensen kommit. Tänkte testa i morse men "fegade ur" 😅🤦?♀️ 
  • Idaho1989
    Mammaa44 skrev 2025-01-22 15:33:35 följande:

Hej allihop!

Får jag kanske hoppa in här? Jag blir 37, har tre barn som är 11, 15 och 18 år gamla.. Plussade i torsdags och har haft en blödning, negativt test idag. Så tidigt MF. 

Jag och maken (50 år) blev överraskade av graviditeten, nu är jag överraskad över hur starkt jag längtar efter en liten och hur ledsen jag blev.. Men har sagt att vi kör på fram till sommaren, blir det så blir det annars så har vi tre fantastiska barn som gör livet tillräckligt! 

Trist med MF, håller tummarna för nytt plus snart. 
  • Idaho1989

Fortfarande ingen mens här, ska testa igen i morgon om den inte dyker upp. Så extremt frustrerande 👎

Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida