För oss 35+ som försöker bli gravida
Är det någon av er som provat progesteron för att bli gravid/ förhindra missfall?
någon som vet var man kan köpa någon bra eller var man kan vända sig för att få det utskrivet?
här i Skåne där jag bor är det omöjligt att få en tid till någon gynekolog så tänkte om man kanske kan vända sig till någon online läkare eller likande om man har problem med upprepade missfall och vill prova med tex lutinus. Om det ens finns någon möjlighet att få någon hjälp med sådant någonstans.
detta är så deprimerand, när jag äntligen lyckas bli gravid efter flera år så får jag exakt samma, svaga test och får gå och vänta på missfall flertal veckor och nu känns det som jag aldrig kommer få behålla någon graviditet om jag inte lyckas komma på vad som är fel?.
Det finns ju progesteron kräm att köpa online.
Nu vet jag inte hur många barn du har sen innan, men jag tycker ändå du ska försöka få en tid till gyn som kollar upp dig. Hur länge går du gravid?
Nu kommer det kanske mer info en du tänkt dig, men förklarar bara hur jag fick mitt lutinus 😊
Jag hade 3 barn utan problem från tidigare relation och när jag träffade min nuvarande så hade jag helt plötsligt svårt att behålla graviditeten. Det visade sig att jag har något som heter APS, ökad risk för blodpropp och tidiga mf. Fick utskrivet blodförtunnande som jag äter dagligen, innohep sprutor när jag blir gravid och lutinus för att förhoppningsvis behålla ägget.
Så därför är det bra om du lyckas få en tid till en läkare som förstår sig på fertilitet. Ge inte upp!