Kiiwii skrev 2022-04-04 14:43:29 följande:
Haha, jaa, kom igen kroppen!
Jaså du med ont redan innan ägglossning? Jag har aldrig haft det innan ägglossning förut jag heller, kanske ett gott tecken då :)
Jag har ju lite oregelbunden mens sedan uttag av hormonspiralen, ibland kommer ägglossningen tidigt, ibland sent. Det varierar så jag har ingen aning än om när den tänkt dyka upp. Dock får jag alltid väldigt mkt känningar innan, äl-flytningar, värk i äggstockarna och när ägget sedan släppt är flytningarna helt borta och istället får jag svinont i bröstvårtorna och kan prick räkna ut dagen då jag får mens.
Jag testade förut men behöver inte det, känner så tydligt av när ägglossning sker så jag testar oftast inte med äl-test. Har aldrig tempat. Skulle aldrig komma ihåg det, haha.
Det är bara att avvakta för min del och se när kroppen behaga släppa nåt ägg, haha. Men kanske är lite lovande med lite ömma bröstvårtor nu då, kanske det är på gång!
Man kan ju alltid hoppas! Typ att kroppen gjorde sig redo för en ev graviditet redan innan ägget värpts ;D
Jag känner också av min äl extremt tydligt med både massa äggviteflytningar och smärta ca 4-5 dagar innan, vilket sen utmynnar i fällknivsstatus precis innan ägget släpper. Sen är det precis som du beskriver piff borta och huggen går över till lite molande efterdyningar plus vagt illamående i nån dag. Tempar dock också både för att få det bekräftat och ärligt talat för att jag tycker att det är kul :P