nomina skrev 2022-01-21 17:19:01 följande:
Mitt illamående har lättat något det sista, vissa dagar bara spyr jag och mår illa, men idag mår jag helt ok.
Har dock svårt att få i mig mat, eftersom jag tröttnat lite efter konstant illamående och kräkningar sen v 6. Det är både skönt att det släpper, men det skapar också en viss oro för att något är fel.
Förhoppningsvis bara helt normalt att det avtar nu.
Är så himla hungrig eftersom jag äter så dåligt så jag ser fram emot att gå och lägga mig mätt en dag!
Åhh så tråkigt att du inte trivs på jobbet, då går tiden verkligen saaakta!
Jag började nytt jobb för 3 veckor sen, jobbar hemma och det känns så himla bra att kunna jobba, även om jag mår illa, är småförkyld eller så.
Trivs dessutom så tiden går undan!
Spökveckor brukar det ju kallas när symtomen avtar, de brukar ju avta kring andra trimestern om jag minns rätt. Förstår man blir orolig men inget konstigt alls :)
Kul med nytt jobb :D Alltså jag blev erbjuden ett jobb i torsdags, ett riktigt bra jobb som verkar roligt och passar mig. Jag tackade tillsist ja men har varit så velig? Tycker det känns sisådär att komma ny på jobbet och bara hinna jobba ett tag och sen lämna för föräldraledigt? Jag hoppas ju på att bli gravid snarast, vill inte skjuta fram det för jobbets skull men det fick mig att tveka en del. Men en kompis sa att inte kan du ju låta jobbet styra sitt liv så, och det har hon ju rätt i :)