Symetrical skrev 2022-11-16 18:18:49 följande:
Fick du reda på vad ditt hcg låg på? Tänker om det stämmer något sånär med veckan du är i..?
Tänker att man borde väl kunna mäta fostret i v 6+.. eller är det jag som glömt bort allt jag någonsin vetat om sånt!? 😆
Hoppas innerligt att allt är som det ska och att hcg-provet ökar som sig bör till i övermorgon! Gör de ny gynundersökning då, eller bara blodprov som tas?
Nyponet01 skrev 2022-11-17 06:22:26 följande:
Tänker att du ligger ju faktiskt på gränsen till att man kan se något. Ägget kanske släppte lite senare? Har läst här om fler som dom inte sett något så tidigt. Är ju inte alltid lätt att se beroende på var fostret ligger. Brunt brukar ju vara gammalt blod.
Jag har bara blött i min sista graviditet. Då var det som en mindre mens lösning, tror faktiskt i samma v som du. Håller tummarna iaf. //
Brallans skrev 2022-11-16 22:05:06 följande:
Håller så tummarna för att det bara är en vanlig blödning och att allt går bra, bra att de tog HCG prov så kan de jämföra med nästa gång du är där.. är ju väldigt olika vilka nivåer man har.
blöder du fortfarande el har det avtagit?
Jag kunde se i min journal igår att HCG låg på 77000, och det är tom lite högre än normalt om man går efter att jag är i vecka 6. Får se med blodprovet imorgon vad det visar.. Och läkarens anteckning var som sagt att han kunde se en "fosterstruktur" men den var för liten att mäta.
Ja, jag har ingen aning när ägglossning var denna gången eftersom jag har slutat testa, vet inte hur många dagar plus/minus bim jag plussade heller. Och vården går ju bara efter senaste mens och det har aldrig stämt, blir alltid flyttad bakåt.
Jag har alla symtom kvar, och sen läkarbesöket igår har det faktiskt inte kommit mer brunt eller rosa.. Så vi får se. Jag fick iaf träffar en oerhört bra läkare, vi pratade om allt möjligt med graviditeter osv och han gjorde hela besöket väldigt "enkelt" och var inte ett dugg stressad, så som dom kan vara ibland. Så skönt.
Jag känner mest att jag bara vill veta, vad svaret än blir. Finns där inget vill jag kunna avbryta det så alla symtom försvinner iaf.