Inlägg från: Anonym (R) |Visa alla inlägg
  • Anonym (R)

För oss 35+ som försöker bli gravida

Mammaa44 skrev 2025-01-23 15:41:16 följande:
    Om du känner att du behöver ett syskon för att det ska kännas komplett tycker jag inte du ska behöva jobba emot det? din längtan är ju 100% lika viktig och sann som någon annans ❤️

okej.. jag hoppas på att det ska rulla igång igen snabbt men ser ingen anledning till att det inte skulle göra det har haft regelbunden mens alltid? men aldrig försökt aktivt innan. Det upptar typ all min vakna tids tankeverksamhet nu, hoppas det lägger sig 
    Jo, fast jag har ju liksom ingen garanti för att det faktiskt kommer att bli ett syskon även om vi gör vad vi kan för att det ska bli så. Det är säkert klokt på sitt sätt att inte ta ut det i förskott och vara mer hoppfull, men vi har ju en historia där vi försökte i 1,5 år innan jag blev varaktigt gravid och nu är jag ju 2 år äldre så känns som att man har oddsen lite emot sig och jag försöker nog bara skydda mig själv ifrån en alltför stor besvikelse och framför allt känna att familjen är hel så som den ser ut just nu också.
    Idag är jag 7 dagar efter ägglossning. Tog det sista graviditetstestet som jag hade förra gången när mensen var sen så borde beställa några nya utifall att ... Hoppet är väl det sista som överger en.
  • Anonym (R)
    Idaho1989 skrev 2025-01-30 11:11:22 följande:

Fick brev igår angående provsvar för proven jag lämnade i samband med sista missfallet, allt normalt. De erbjuder fortsatt utredning med ultraljudsundersökning och spolning av äggledare, så ska ringa idag eller imorgon och boka tid för det.

Åh, förstår att det kan vara ett resultat som känns lite både och. Fint att du blir erbjuden vidare utredning iaf, men jag hoppas ju förstås att ni bara haft otur hittills. Nu vänder turen.

Hur har det gått med mensen?
  • Anonym (R)
    Alvedon83 skrev 2025-01-31 08:22:27 följande:
    Hur går det har du fått mensen än?

Här kom äl senare än förra månaden, så missade bästa dagen igen😓 hoppas på tur ändå👍
    Åh, det känns ju alltid bättre när man fått till det som man helst vill, men håller tummarna för att det går vägen ändå.
  • Anonym (R)
    Mammaa44 skrev 2025-01-28 17:51:07 följande:
    Man har aldrig någon garanti, menade bara att du inte ska förminska hur mycket du vill/längtar för att du redan har barn Hjärta

Jag tycker absolut du ska beställa hem några! Hur känner du dig i kroppen?
    Jag fick en liten molvärkskänning igår, men vissa cyklar har jag varit totalt skengravid utan att det betytt något så försöker egentligen inte känna efter så mycket. Beställde några test och om de kommer idag så kanske jag testar imorgon. Lite nyfiken, speciellt som mensen var sen och lite konstig förra månaden, och då blev besvikelsen extra stor. Samtidigt gillar jag att försöka hålla mig tills mensen så får man leva på hoppet lite längre. Det är ju lite både ock det där.

Hur går det för dig? Verkar cykeln ha kommit igång igen?
  • Anonym (R)

Fick inte hem några stickor i fredags, men hade jag haft hemma så hade jag varit väldigt frestad att testa. Har känt av mycket mens/molvärk under helgen, men kan ju lika gärna vara att huvudet spelar mig ett spel. Eller så kommer mensen vilken sekund som helst och inte på tisdag som jag tror. Ja, den där kroppen alltså. Man vågar ju inte lita på känslan längre.

• Anonym (R)

Det blev inget testande den här cykeln för mensen kom imorse precis som jag hade beräknat. Varje gång man får upp hoppet och det sedan så brutalt släcks så gör det det ännu svårare att tro på att det någonsin kommer att bli något. Och så lite pms på det så bir det riktigt deppigt. Jag tycker att man tappar så mycket förtroende för sin kropp. Det är inte bara att man inte blir gravid, utan framför allt det där att man låter sig luras att det är något när det inte är det. Det är liksom salt i såret. Förlåt! Nu blev det väldigt opeppigt här, men det får väl lov att vara så under mensen åtminstone.

• Anonym (R)

Tack! <3 Så fint att mötas av så mycket förståelse när man loggar in och läser här.

Innan jag först började försöka bli gravid för 4 år sedan så hade jag aldrig känt av min ägglossning och inte några symtom mellan ägglossning och mens heller för den delen, men numera känner jag ju exempelvis alltid av när jag har ägglossning. Har tänkt att det beror på ökad medvetenhet. Intressant att det lika väl kan bero på åldern kanske. Jaja, slicka lite sår så är man väl på't igen om någon vecka.

• Anonym (R)
    Anonym (ÖnskarSladdis) skrev 2025-02-12 06:59:20 följande:

På den åttonde dagen slutade gubbjäveln blinka :)

Åh, så strävigt när cykeln strular, men om det var första cykeln efter missfall så kanske det bara är det och den kickar igång som vanligt efter nästa mens. Inte alls ovanligt som jag förstått. Håller tummarna för det iaf. 
  • Anonym (R)
    Anonym (Tredje) skrev 2025-02-18 07:17:28 följande:

Plussade imorse ☺️

Åh, stort stort grattis! Hade du det på känn?
  • Anonym (R)
    Idaho1989 skrev 2025-03-02 10:30:57 följande:
    Jag plussade till sist i morse 🤦?♀️ Totalt chockad. Var toknegativt för en vecka sen, men haft magsjuka och lite annat som spökat. Tänkte oavsett ta kontakt med Gyn imorgon så tänkte bara testa för att få det "ur världen".
    Åh, så underbart att se! Stort stort grattis! Vilken dag är du på nu tror du?
  • Anonym (R)
    Anonym (Tredje) skrev 2025-03-02 22:36:21 följande:
    Började blöda i onsdags 🙂
    Beklagar! Så trist att läsa. Hur mår du?
  • Anonym (R)

Här kom mensen tidigt på cykeldag 26. Så denna månad i skroten och tyvärr, eftersom nästa cykel då blir tidigare, så kommer vi inte kunna göra något försök alls eftersom nästa ägglossning då garanterat blir när vi är bortresta. Hade hoppats att vi skulle hinna hem. Surt! Tänker att jag checkar ut lite från allt och så får vi ta nya tag i april.

Störigt att cykelängden varit så svajig sedan jag slutade amma. Medan jag fortfarande ammade så hade jag ett halvår med 28-dagars cykler. Hoppades ju att amningsstoppet skulle hjälpa till, men så känns det ju inte riktigt nu.

Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida