För oss 35+ som försöker bli gravida
Mammaa44 skrev 2025-01-23 15:41:16 följande:
Om du känner att du behöver ett syskon för att det ska kännas komplett tycker jag inte du ska behöva jobba emot det? din längtan är ju 100% lika viktig och sann som någon annans ❤️
okej.. jag hoppas på att det ska rulla igång igen snabbt men ser ingen anledning till att det inte skulle göra det har haft regelbunden mens alltid? men aldrig försökt aktivt innan. Det upptar typ all min vakna tids tankeverksamhet nu, hoppas det lägger sig
Jo, fast jag har ju liksom ingen garanti för att det faktiskt kommer att bli ett syskon även om vi gör vad vi kan för att det ska bli så. Det är säkert klokt på sitt sätt att inte ta ut det i förskott och vara mer hoppfull, men vi har ju en historia där vi försökte i 1,5 år innan jag blev varaktigt gravid och nu är jag ju 2 år äldre så känns som att man har oddsen lite emot sig och jag försöker nog bara skydda mig själv ifrån en alltför stor besvikelse och framför allt känna att familjen är hel så som den ser ut just nu också.
Idag är jag 7 dagar efter ägglossning. Tog det sista graviditetstestet som jag hade förra gången när mensen var sen så borde beställa några nya utifall att ... Hoppet är väl det sista som överger en.