Anonym (38) skrev 2021-10-25 09:48:51 följande:
Efter lång väntan ska vi vid nästa äl försöka bli gravida!
Jag har testat min äl för att se allt det fungerar och det verkar det göra.
Däremot skulle fick jag blöding vid senaste beräknade äl. Läste att man kan blöda vid äl men har aldrig gjort det tidigare som jag kan minnas, fortsatte att blöda och det blev mens. Dag 14 efter första blödningen hade jag stark positivt äl igen så jag hoppas att kroppen fortsätter att fungera som den ska.
Det har hänt tidigare i livet att jag haft blödningar så tätt inpå, men annars regelbunden.
Har ni sex varje dag dagarna innan och under äl?
Efter läsning rekommenderas ofta att ha varannan dag för att spermierna ska få bli riktigt många.
Vi har dock inte haft sex på 2 år nu då vi bestämde oss att vänta tills efter vårt bröllop och varje cell i min kropp längtar efter hans närhet nu så vet inte om jag kan hålla band på mig till varannan dag....!
Och efter sex, ligger ni med benen upp för att låta gravitationen hjälpa befruktningen?
*ursäkta långt inlägg*
Spännande, håller tummarna! Jag varken kollade ägglossning förutom med app och lyssnade på kroppen eller hade mycket sex kring äl. Såg till att få till det nån dag innan jag trodde jag hade äl. Men det tog ju också sin tid att inte kolla med äl-test.
Inte legat med benen upp, tror inte det gör någon skillnad. Spermierna åker upp ändå. Läst att orgasm kan hjälpa till att "de åker upp" men det kan ju också bara vara snack.