Inlägg från: Anonym (R) |Visa alla inlägg
  • Anonym (R)

För oss 35+ som försöker bli gravida

Kul med mycket aktivitet i tråden. Roligt att det är blandning mellan både de som försöker få första och som redan har barn. Har inte riktigt hunnit med här det senaste. Dessutom så har jag fortfarande inte riktigt återhämtat mig från senaste misslyckade försöket, fast egentligen är det väl allt annat i livet som tagit lite för mycket på mig det senaste.

Nu är jag på cykeldag 13 så är ju hög tid att sätta fart. Ångrar att jag inte köpt nya ägglossningstester för jag hade nog behövt lite hjälp med att just få fart med detta försök. Iofs så brukar jag känna min kropp rätt väl och veta när det är ägglossning (har dessutom blivit mycket värre efter graviditeten) så jag är ju inte orolig att missa egentligen.

• Anonym (R)
    Fjellmyran skrev 2024-11-21 18:12:09 följande:
    Det är rätt skönt att man känner sin kropp väl. Jag behöver egentligen inte ÄL-test eller tempa men gör det ändå. Som att jag vill bekräfta att det hänt 😆 

Nu går jag bara och väntar på att mensen INTE ska dyka upp 🙈 Hade varit så härligt att slippa allt detta. Slippa analysera kroppen, jaga ÄL. Hoppas inte mensen dyker upp? vänta och vänta. Kan vi inte bara få bli gravida nångång 😆
    Jamen verkligen! Håller tummarna för att det är nu det händer för dig. Har du bestämt när du ska testa?
  • Anonym (R)
    Fjellmyran skrev 2024-11-25 12:41:38 följande:

Hur går det för er här inne? Jag är på ÄL+10 idag och kanske fick ett plus imorse. För svagt för att jag ska lita på det men hoppas det är nåt på gång nu 😊 Tempen fortsatt hög men den är lite lägre idag jämfört med de senaste dagarna så börjar den sjunka ännu mer så är jag rädd för att det inte blev nåt trots allt. Dessa jobbiga dagar fyllda av förväntan och ångest 😅

Åh, så spännande! Håller tummarna för att det var ett riktigt plus och att det håller i sig. 

Jag kände av min ägglossning i fredags, men vi har av lite olika anledningar bara fått till det en gång i närheten denna gång. Får hålla tummarna för att det ska räcka även om det så klart hade känts bättre om vi gjort allt vi kunnat. Senaste gången jag blev gravid så var det faktiskt precis så eftersom jag var iväg på jobb när jag hade ägglossning så jag väljer att se det som ett bra tecken.

Bim blir samma dag som vi ska flytta så har minst sagt en del annat att stå i just nu vilket jag hoppas ska göra hela denna period lite lättare att genomlida. Kanske till och med kan avhålla mig från att testa tills mensen är sen. Tungan ute Man går ju verkligen mellan hopp och förtvivlan och för varje gång verkar jag bli mer och mer skengravid under lutealfasen. Cool
  • Anonym (R)
    Fjellmyran skrev 2024-11-25 15:01:14 följande:

Men var roligt med flytt, fullt upp förstår jag 😅 Bra det som du säger, kanske du inte går och tänker på detta hela tiden som man annars lätt gör.

Jag har inga symtom förutom lite känningar av och till i magen, jag försöker ha is i magen och håller tummarna för att det blir tydligare plus och att tempen inte sjunker mer 🙏🏻 Hade varit så jäkla fint att vara gravid nu i december 🥰

Uppdatera när du testat igen! Håller tummar och tår.
  • Anonym (R)
    Fjellmyran skrev 2024-11-26 20:32:33 följande:

Jag plussade idag 🥹😭🥰

BIM idag eller imorgon så håller mig försiktigt glad, men är ändå så tacksam och glad 💕 Och chockad, att detta hände igen. Jag som trodde ÄL blev klen denna gång då jag inte fick positivt ÄL-test och höll på missa ÄL totalt pga inga känningar 😅 

Fick ju tidigt missfall förra månaden så oron är stor över att det händer igen men samtidigt försöker jag tänka att jag inte kan styra det och att chansen för bebis är mkt större än risken för missfall.

Håll tummarna att detta lilla liv vill stanna. Har försökt så länge, det bara måste få vara vår tur nu 🙏🏻❤️

Men åh vilka härliga nyheter att mötas av så här på morgonen! Det ger hopp att det kan gå även om det inte känts optimalt. Plötsligt händer det! Er tur nu <3
  • Anonym (R)

Haft lite paus från familjeliv, men nu är vi tillbaka i vardagen igen. Skönt på sitt sätt. Dock så spelar min cykel mig ett spratt denna gång. Jag har haft väldigt regelbunden cykel på 28 dagar de senaste månaderna och förutom första cykeln efter förlossningen som var på 31 dagar så har alla legat mellan 27-29 dagar. Nu är jag på cykeldag 32 och ingen mens i sikte. Tog en sticka igår som var negativ tyvärr. Hann ju verkligen få upp hoppet när mensen var två dagar sen.

Har inte testat med ägglossningssticka och inte heller tempat, för jag brukar känna av ägglossningen så väl så det har känts lite onödigt, men det ångrar jag ju nu. Kände av ägglossningen punktligt, dock så var det nog lite svagare symptom än annars, men hade samtidigt så mycket runt omkring mig så tänkt att jag kanske inte var riktigt lika uppmärksam på kroppens symtom. Nu vill jag mest bara att mensen ska komma så att vi kan börja om på ny kula.

Kul med nya i gruppen! 2025 ska bli vårt år!

• Anonym (R)
    Maskros88 skrev 2025-01-08 11:01:06 följande:

Konstaterad urinvägsinfektion här.. påbörjat antibiotika. 
    Detta va min julklapp i år,insjuknade den 25 december,åkte in akut förra veckan och det skickades prov på odling. 
    Fick svar igår.
    Får se om detta har fuckat upp menscykeln nåt. 
    Hoppas ni andra mår bättre än mig!♡

Åh, uvi är ju inge kul. Krya! Själv åkte jag på bihåleinflammation innan jul, dessutom samtidigt som vi flyttade. Slog mig nu att det kanske var det som störde min cykel denna månad. Fick iaf mensen igår så nu är jag tillbaka på ruta 1 och hoppas att den ska falla tillbaka i regelbundenhet igen.
  • Anonym (R)
    Idaho1989 skrev 2025-01-17 07:43:12 följande:

Testade i morse. Negativt trots 1-2 dagar sen. Antar att det bara är kroppen som jävlas 👎

Beklagar! Hade ju samma den här cykeln. Mensen var fyra dagar sen. Konstig cykel generellt där jag inte kände av ägglossningen som jag brukar heller så kanske helt enkelt inte hade någon. Men bara att ta nya tag. I förrgår kände jag av ägglossningen ordentligt och jag tror att vi fått till det bra så får hålla tummarna för bättre lycka denna gång.
  • Anonym (R)
    Mammaa44 skrev 2025-01-22 15:33:35 följande:

Hej allihop!

Får jag kanske hoppa in här? Jag blir 37, har tre barn som är 11, 15 och 18 år gamla.. Plussade i torsdags och har haft en blödning, negativt test idag. Så tidigt MF. 

Jag och maken (50 år) blev överraskade av graviditeten, nu är jag överraskad över hur starkt jag längtar efter en liten och hur ledsen jag blev.. Men har sagt att vi kör på fram till sommaren, blir det så blir det annars så har vi tre fantastiska barn som gör livet tillräckligt! 

Beklagar missfallet! Det verkar vara ganska vanligt att man efter missfall får en ökad längtan efter barn. Man vill liksom "rätta till" det som togs ifrån en. Efter mina missfall så har jag också blivit ännu mer "besatt" av att bli gravid. 
  • Anonym (R)
    Mammaa44 skrev 2025-01-23 13:29:02 följande:
    Har du haft flera missfall? Jag har ju bara detta bakom mig och jag känner mig så delad, vill ju precis som du skriver rätta till det som togs ifrån oss.. Men känner också att jag inte orkar så många missfall till... Jag har ändå tre fantastiska barn som jag är oerhört tacksam för så känner att jag inte kan låta detta ta över livet helt och hållet...

Om maken var en minut i mitt huvud just nu skulle han tro att jag blivit galen..

Hur lång tid efter MF har det tagit för dig att få ÄL?
    Jag har haft ett tidigt missfall i vecka 6-7 och ett utomkveds som också avbröts i vecka 6-7. Efter båda så har ägglossningen kommit tillbaka direkt (om jag minns rätt), dvs jag har kunnat räkna missfallsblödningen som en mens och så har cykeln löpt på. Detta var ju innan jag blev gravid med min dotter som föddes 2023 så är ju några år sedan nu.

Jag förstår din tanke och jag är lite där just nu också även om det för mig handlar om att "bara" ha ett barn, men jag vill inte att livet och tacksamheten för henne ska överskuggas av önskan om ett syskon. Försöker tänka att vår familj är hel så som den är just nu och att det bara är en bonus om det blir syskon, men har väl inte helt landat känslomässigt i det heller.
  • Anonym (R)
    Mammaa44 skrev 2025-01-23 15:41:16 följande:
    Om du känner att du behöver ett syskon för att det ska kännas komplett tycker jag inte du ska behöva jobba emot det? din längtan är ju 100% lika viktig och sann som någon annans ❤️

okej.. jag hoppas på att det ska rulla igång igen snabbt men ser ingen anledning till att det inte skulle göra det har haft regelbunden mens alltid? men aldrig försökt aktivt innan. Det upptar typ all min vakna tids tankeverksamhet nu, hoppas det lägger sig 
    Jo, fast jag har ju liksom ingen garanti för att det faktiskt kommer att bli ett syskon även om vi gör vad vi kan för att det ska bli så. Det är säkert klokt på sitt sätt att inte ta ut det i förskott och vara mer hoppfull, men vi har ju en historia där vi försökte i 1,5 år innan jag blev varaktigt gravid och nu är jag ju 2 år äldre så känns som att man har oddsen lite emot sig och jag försöker nog bara skydda mig själv ifrån en alltför stor besvikelse och framför allt känna att familjen är hel så som den ser ut just nu också.
    Idag är jag 7 dagar efter ägglossning. Tog det sista graviditetstestet som jag hade förra gången när mensen var sen så borde beställa några nya utifall att ... Hoppet är väl det sista som överger en.
  • Anonym (R)
    Idaho1989 skrev 2025-01-30 11:11:22 följande:

Fick brev igår angående provsvar för proven jag lämnade i samband med sista missfallet, allt normalt. De erbjuder fortsatt utredning med ultraljudsundersökning och spolning av äggledare, så ska ringa idag eller imorgon och boka tid för det.

Åh, förstår att det kan vara ett resultat som känns lite både och. Fint att du blir erbjuden vidare utredning iaf, men jag hoppas ju förstås att ni bara haft otur hittills. Nu vänder turen.

Hur har det gått med mensen?
  • Anonym (R)
    Alvedon83 skrev 2025-01-31 08:22:27 följande:
    Hur går det har du fått mensen än?

Här kom äl senare än förra månaden, så missade bästa dagen igen😓 hoppas på tur ändå👍
    Åh, det känns ju alltid bättre när man fått till det som man helst vill, men håller tummarna för att det går vägen ändå.
  • Anonym (R)
    Mammaa44 skrev 2025-01-28 17:51:07 följande:
    Man har aldrig någon garanti, menade bara att du inte ska förminska hur mycket du vill/längtar för att du redan har barn Hjärta

Jag tycker absolut du ska beställa hem några! Hur känner du dig i kroppen?
    Jag fick en liten molvärkskänning igår, men vissa cyklar har jag varit totalt skengravid utan att det betytt något så försöker egentligen inte känna efter så mycket. Beställde några test och om de kommer idag så kanske jag testar imorgon. Lite nyfiken, speciellt som mensen var sen och lite konstig förra månaden, och då blev besvikelsen extra stor. Samtidigt gillar jag att försöka hålla mig tills mensen så får man leva på hoppet lite längre. Det är ju lite både ock det där.

Hur går det för dig? Verkar cykeln ha kommit igång igen?
  • Anonym (R)

Fick inte hem några stickor i fredags, men hade jag haft hemma så hade jag varit väldigt frestad att testa. Har känt av mycket mens/molvärk under helgen, men kan ju lika gärna vara att huvudet spelar mig ett spel. Eller så kommer mensen vilken sekund som helst och inte på tisdag som jag tror. Ja, den där kroppen alltså. Man vågar ju inte lita på känslan längre.

Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida