Anonym (Längtan efter barn nr 2) skrev 2024-08-22 08:56:15 följande:
Under tvåveckors-väntan så går jag som vanligt och funderar på vad jag ska göra nästa cykel eller vad jag kan ändra på om det inte tar sig den här gången heller. Att bara gå runt och tro att det ska ta sig nästa gång av sig själv känns så tafatt nu för tiden. Två plus på tolv försök. Kassa odds liksom.
Är det någon som försökt sig på kinesisk medicin?
Är det någon som testat progesteronkräm?
Något annat?
Jag har börjat googla IVF utomlands där de kan göra kromosomkontroll av embryon för att öka chansen. Eftersom "vanlig" IVF hemma i sverige inte skyddar mot missfall... Är det någon som varit inne på samma spår? Tänker då främst på Cypern eller Athen.
Jag skulle säga att två graviditeter på ett år är ofta! Snittet är ju sju månader även innan man fyller 35. Det är tufft med missfall har själv gått igenom det, även om det är vanligt med missfall så finns det också chans att det går vägen nästa gång.
Men förstår verkligen att tankarna går till ivf, men två missfall behöver inte alls betyda att ni har ökad risk för kromosomavvikelser på embryona.
Skulle hitta en fertilitsklinik som vill hjälpa till att kolla hormoner osv innan man ger sig på att ta progesteron på egen hand :) Det kan finnas lättare lösningar än ivf:)
Förstår att det känns hopplöst men tycker det låter som gott hopp om att det kan ta sig när som helst 🙏🥰